Investicije u mrežu brzih cesta povećavaju konkurentnost nepovezanih lokacija
Efikasna cestovna mreža trebala bi osigurati besprijekoran prelazak s pomorskog ili željezničkog prijevoza na cestovni sustav, minimalizirajući utjecaj na ukupne distribucijske troškove. U posljednje četiri godine Hrvatska je sagradila 83,72 kilometra novih cesta, što je ključno za unapređenje logističke infrastrukture.
Logistički sektor u Hrvatskoj u velikoj se mjeri oslanja na cestovnu infrastrukturu za distribuciju, što dodatno naglašava važnost kontinuiranog razvoja i održavanja cestovne mreže. “Razlozi su višeslojni, ali najvažniji su sljedeći: nerazvijena željeznička mreža, relativno kratke udaljenosti između gradova, količina robe koja se prevozi, a uglavnom je pogodna za cestovni prijevoz, te fleksibilnost u organizaciji distribucije. Ulaganja u modernizaciju cestovne infrastrukture značajno utječu na učinkovitost i konkurentnost logističkih operatora jer bolja cestovna mreža skraćuje vrijeme dostave, omogućava planiranje alternativnih ruta i potencijalno smanjuje cijenu distribucije”, komentirao je profesor Kristijan Rogić s Prometnog fakulteta u Zagrebu.
Ulaganja u hrvatsku cestovnu infrastrukturu pohvalio je i Zoran Starčević, direktor cargo-partnera Hrvatska. “Poboljšana cestovna mreža ne samo da će olakšati svakodnevni život građana nego će i značajno unaprijediti logističke operacije, što je ključno za konkurentnost hrvatskih tvrtki na globalnom tržištu. Mi u cargo-partneru snažno pozdravljamo sva ulaganja u ovaj segment. Za nas kao jednog od vodećih globalnih logističara, kao i za sektor u cjelini, takva ulaganja posebno su važna”, poručio je. Istaknuo je i kako je cargo-partner nedavno pokrenuo opsežan program testiranja električnih kamiona u Europi, koji je počeo provoditi u Austriji, Slovačkoj i Sloveniji.
Prilika za manje povezane lokacije
Vrijedi naglasiti i da gradnja nove cestovne infrastrukture može određene lokacije koje dosad nisu imale adekvatan pristup mreži autocesta učiniti konkurentnima i atraktivnima za investicije u industrijskom i logističkom sektoru, istaknuo je Kristijan Rogić. “Skraćuje se vrijeme distribucije robe, povećava propusnost cesta i pouzdanost dostave. U tom kontekstu, ulaganja u mrežu brzih cesta značajno će povećati konkurentnost pojedinih lokacija”, objasnio je.
Cestovna mreža u Hrvatskoj osigurava učinkovitu povezanost s glavnim pomorskim, riječnim i zračnim lukama. “Iz perspektive logističkih operatora, trenutna cestovna infrastruktura i njezina povezanost sa željezničkim i lučkim čvorištima ne predstavlja prepreku za organizaciju logističkih procesa. Dobar dizajn cestovne mreže treba omogućiti jednostavan prelazak s pomorskog ili željezničkog prijevoza na cestovni sustav bez značajnog povećanja ukupnih troškova distribucije”, naglasio je.