Nestlé je zadržao svoju poziciju najvrjednije prehrambene marke na svijetu, čija se vrijednost procjenjuje na 20,8 milijardi dolara, unatoč padu vrijednosti od 7% u odnosu na prošlu godinu, pokazalo je najnovije izvješće Brand Financea.
Na drugom mjestu našao se PepsiCo brend Lay's, čija je vrijednost u 2023. porasla za 9% na 12,1 milijardu dolara, nadmašivši kineski brend Yili, čija je vrijednost pala za 6% na 11,6 milijardi dolara.
Slijede Tyson Foods, s vrijednošću od 8,3 milijarde dolara, pa Danone s vrijednošću od 8 milijardi dolara, Quaker s vrijednošću od 7,5 milijardi dolara, Kellogg's s vrijednošću od 6,1 milijardu dolara. Slijede na osmom mjestu Mars Wrigley s vrijednošću od 6 milijardi dolara, na devetom mjestu Mengni s vrijednošću od 5,4 milijarde dolara i na desetom mjestu Doritos s vrijednošću od 4,6 milijardi dolara.
U kategoriji bezalkoholnih pića prvo mjesto zauzela je Coca-Cola s vrijednošću od 25 milijardi dolara, a među top 10 su još Pepsi, Dr Pepper i Sprite.
Kao „najjači“ brend istaknuo se Amul s ocjenom AAA+ (91/100) na ljestvici Brand Strength Index (BSI), dok je najbrže rastući brend s rastom vrijednosti od 37% Viterra.
Sveukupni sektor hrane i pića ove je godine zabilježio pad vrijednosti brenda od 4 posto, na 268 milijardi dolara, pri čemu potrošači sve više preferiraju manje brendove ili privatne robne marke, navodi se u izvješću.
Izvor: InStore
Fotografija: Nestlé