Rast cijena i gospodarska nesigurnost utječu na navike mnogih njemačkih potrošača. U posljednje vrijeme trgovine profitiraju od prodaje finih, gotovih jela, pokazalo je istraživanje instituta EHI.
Potrošači su pokušali smanjiti potrošnju i birali su jeftinije alternative. Komercijalna gastronomija nudi dobre proizvode po višestruko nižim cijenama od tradicionalnog ugostiteljstva, rekao je Olaf Hohmann, autor studije.
Trgovačkom gastronomijom smatraju se proizvodi poput gotovih jela i pizza. Nude se u pekarnicama, kafićima, vitrinama s toplom hranom, kao i restoranima u okviru supermarketa, trgovačkih centara, bezinskih crpki te trgovinama namještaja ili građevinskih dijelova.
Ovaj oblik gastronomije lani je zabilježio rekordan promet od 11,7 milijardi eura, što je oko 16 posto više nego 2022. godine.
Industrija također ima koristi od promijenjenih prehrambenih navika. Međuobrok postaje sve važniji. Ne postoje više samo klasični obroci poput doručka, ručka i večere. Ljudi sada jedu kad su gladni, rekao je Hohmann.
Potrošači u supermarketima uglavnom biraju klasična jela - odreske, sendviče, punjene odreske i druga jela od mesa. Jaka i hranjiva tradicionalna jela i pizza najbolje se prodaju. Kupuju se najviše osvježavajući napici, kava i voda.
Izvor: INB2B Media
Fotografija: Marcus Brandt/dpa/dpa-tmn