FMCG SUMMIT 2024
FMCG SUMMIT 2024

Crna Gora: Inflacija u kolovozu 2,2%

Regija

17.09.2024

Cijene proizvoda i usluga za osobnu potrošnju u Crnoj Gori, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u kolovozu 2024. godine bile su u prosjeku više za 2,2 posto, objavio je Monstat.

Na mjesečnoj razini zabilježen je rast od 0,4%, a najveći utjecaj na mjesečnu stopu inflacije imao je rast cijena u sljedećim grupama: povrće, usluge smještaja, kratkotrajna dobra za održavanje kućanstva, telefonske i fax usluge , održavanje i popravak vozila, meso, restorani, kafići i slično.

Promatrano po glavnim skupinama proizvoda i usluga prema namjeni potrošnje, u kolovozu 2024. u odnosu na prethodni mjesec rast cijena zabilježen je u skupinama: Hoteli i restorani (2,5%); Namještaj, oprema za kućanstvo i redovno održavanje stana (1,7%); Komunikacije (1,5%); Hrana i bezalkoholna pića (1,0%); Ostala dobra i usluge (0,8%); Stanovanje, voda, struja, plin i druga goriva (0,5%); Rekreacija i kultura (0,3%); Alkoholna pića i duhan (0,1%); Zdravlje (0,1%).

Pad cijena u ovom razdoblju zabilježen je u grupama: Odjeća i obuća (-3,5%) i Prijevoz (-1,1%).

Potrošačke cijene u razdoblju siječanj – kolovoz 2024. u odnosu na isto razdoblje prethodne godine u prosjeku su više za 4,3 posto, navodi se u izvješću Državnog zavoda za statistiku.

Podsjetimo, kako bi smanjila utjecaj inflacije na potrošačke budžete, Vlada Crne Gore nedavno je pokrenula akciju ograničenja marži u trgovinama, koja će trajati do 31. siječnja 2025. godine.

U sklopu akcije bit će ograničene marže na 66 prehrambenih i higijenskih proizvoda, a u odnosu na raniju akciju "Ograničene cijene", na popisu proizvoda sada je voće, povrće, nešto više vrsta mesa i proizvoda za osobnu higijenu.

 

Izvor: InStore
Foto: Pixabay