FMCG SUMMIT 2024
FMCG SUMMIT 2024

Od 1. siječnja uvodi se naplata laganih vrećica za voće i povrće u trgovinama

Hrvatska

17.09.2024

Od 1. siječnja 2025. naplaćivat će se lagane plastične vrećice koje se u rolama nalaze uglavnom na odjelima voća i povrća u trgovinama ili na štandovima na tržnicama. Potvrdila je to jutros u emisiji Dobro jutro, Hrvatska na HRT-u Sanja Radović, načelnica Sektora za gospodarenje otpadom u Ministarstvu za zaštitu okoliša, prenosi Seebiz.

"Ove lagane sada moraju biti označene porukom 'Koristite vrećice štedljivo' kako bi se potaknula svijest o odgovornom korištenju. A od 1. siječnja uvodi se obavezna naplata vrlo laganih plastičnih vrećica, ovih koje su često dostupne u rolicama u trgovinama.

Trgovci će morati osigurati da su vrećice nalaze na mjestima gdje se namjenski koriste, poput odjela za voće i povrće, te će na tim mjestima morati biti jasno istaknuta cijena vrećica. Vrećice neće biti dopušteno prodavati na blagajnama", rekla je Radović.

Koliko će vrećice koštati, nije poznato. Cijena po kojoj će ih trgovci naplaćivati nije propisana te će oni sami odlučivati o cijeni. Podsjetimo, još od 1.1.2022. u Hrvatskoj je zabranjeno stavljanje na tržište laganih plastičnih vrećica za nošenje.

Riječ je o zabrani temeljem Zakona o gospodarenju otpadom, a odnosi se na kategoriju plastičnih vrećica za nošenje s debljinom stijenke do 50 mikrometara, s time da je i dalje dozvoljena upotreba vrlo laganih plastičnih vrećica za nošenje koje su tanje od 15 mikrometara i koje se koriste isključivo zbog higijenskih razloga ili koje služe kao primarna ambalaža za rasutu hranu kada to pomaže sprječavanju bacanja hrane. Ove zadnje su one koje će se početi naplaćivati od 1.1.2025.

Plastične vrećice za nošenje koje su deblje od 50 mikrometara i koje se mogu upotrebljavati više puta i dalje se mogu koristiti i prodavati jer višekratno korištenje doprinosi sprječavanju nastanka otpada.

U praksi to znači da je od 1.1.2022. dozvoljeno plasiranje na tržište vrlo laganih plastičnih vrećica za nošenje na tržnicama, u pekarnicama, ribarnicama, slastičarnicama, prodavaonicama mješovite robe, mesnicama te na ostalim mjestima na kojima se potrošačima prodaje hrana, ali isključivo da se u njih stavlja rasuta, odnosno industrijski nezapakirana hrana ili hrana koja je prethodno samo umotana u privremenu ambalažu, poput folija.

Izvor: Seebiz.eu