DR OETKER STUDENI
KERMAN

Njemačka: Edeka ograničava radno vrijeme uslužnih pultova

Svijet

07.10.2024

Jedan od vodećih njemačkih trgovaca Edeka planira uvođenje hibridnih pultova na odjelu svježe hrane. Ovaj korak je motiviran stalnim nedostatkom radne snage na njemačkom tržištu.Uslužni pultovi i dalje će biti jedno od glavnih obilježja ovog trgovca po čemu se razlikuje od konkurencije.

Autor: Sebastian Rennack, međunarodni analitičar maloprodaje

Edeka planira uvesti hibridne uslužne pultove. Pet od sedam Edeka regija želi uvesti fleksibilna rješenja koja mogu brzo prijeći na samoposluživanje. Glavni razlog za ovaj potez je trenutni nedostatak kvalificiranih djelatnika u maloprodaji, posebice za odjel svježih namirnica. Na stranicama Edeka Grupe trenutno oglašavaju više od 4900 slobodnih radnih mjesta za rad na odjelima svježe hrane, na uslužnim šalterima, od ukupno 11200 slobodnih radnih mjesta - što je gotovo polovica svih slobodnih radnih mjesta u trgovinama.

Prema njemačkoj Saveznoj agenciji za zapošljavanje, prosječno vrijeme čekanja na popunjavanje radnih mjesta u odjelima mesnica u njemačkim supermarketima je 117 dana, sa samo 1,2 zainteresirana radnika po oglašenom radnom mjestu.

Njemačko trgovačko udruženje HDE navodi da je krajem 2023. bilo 120 000 slobodnih radnih mjesta u sektoru maloprodaje. Problem s maloprodajnim pozicijama iz godine u godinu postaje sve kritičniji. U 2017. godini bilo je samo 100 000 slobodnih radnih mjesta.

No, ovaj strateški potez ne znači skoro zatvaranje uslužnih pultova. Prema više od 10 intervjua s trgovcima Edeke iz različitih regija, objavljenih u lokalnim novinama diljem Njemačke, uslužni pultovi su ključna komponenta ponude supermarketa. Na mnogim mjestima se postojeći pultovi jednostavno pretvaraju u samoposlužne šaltere tijekom manje prometnih razdoblja. Zbog kooperativne strukture Edeke, neovisni vlasnici trgovina sami odlučuju kako će organizirati odjele svježe hrane, ovisno o lokaciji. Nekoliko trgovina planira poboljšati svoju ponudu i osposobiti osoblje za specijalizirane prodavače pršuta i sireva. Proširit će se asortiman pretpakiranih proizvoda, posebice za proizvode niže dodane vrijednosti i promotivne artikle. Osobito u urbanim sredinama, neki objekti Edeke već ostvaruju i do 50% svog prometa mesom putem samoposluživanja.

Edeka nudi poseban program vjernosti za prikupljanje markica na uslužnim pultovima

Posljednjih godina Edeka je pokušala pojačati privlačnost svojih samoposlužnih pultova. U trgovinama diljem Njemačke Edeka nudi poseban program vjernosti za ovaj odjel. Za svakih 5 eura potrošenih na pultu kupci dobivaju markicu. Uz 10 markica kupci ostvaruju 10% popusta na cjelokupnu kupovinu. Utorkom kupci ostvaruju 20% popusta na suhomesnate proizvode i kobasice na odjelu.

Ova inicijativa je dugo pripremana. Edekina inovacijska platforma Techstarter pozvala je startupe i tehnološke tvrtke da dostave projektne prijedloge za "service desk budućnosti" u drugoj polovici 2022. godine.

 

Foto: Sebastian Rennack