DR OETKER STUDENI
KERMAN

Njemačka: Lidl i Aldi šire se u središta gradova

Svijet

17.10.2024

Njemački diskontni lanci šire se u središta gradova. Lidl i Aldi otvaraju standardne trgovine u bivšim robnim kućama. Dosadašnji piloti diskonta malih površina u inozemstvu još nisu implementirani na nacionalnoj razini.

Autor: Sebastian Rennack, međunarodni analitičar maloprodaje

Njemački diskonti probijaju se u središta gradova. Aldi Nord je krajem rujna otvorio novu trgovinu u središtu Essena, u prizemlju nekadašnje robne kuće Kaufhof, odmah do glavnog željezničkog kolodvora. Trgovina od 950 četvornih metara nudi prostor za standardni koncept trgovine Aldi i izravno je povezana s čvorištem javnog prijevoza preko stanice metroa. Trgovina u Essenu treći je revitalizirani građevinski kompleks u središtu grada u posljednje dvije godine, gdje je Aldi kao zakupac pokrenuo svoj diskontni koncept. Prema diskontu, u tijeku su "konstruktivni pregovori" s drugim robnim kućama i vlasnicima bivših robnih kuća diljem Njemačke, kako bi se u budućnosti razvijali slični projekti.

Rival Lidl također je najavio da će do kraja godine otvoriti dvije nove trgovine u središtu Berlina, u prizemlju robne kuće Galeria. Zahvaljujući postojećem prostoru, diskont će moći ponuditi i svoj standardni asortiman od oko 4300 pojedinačnih artikala, navode iz tvrtke. 

Rijetke su urbane lokacije koje odgovaraju standardiziranim konceptima njemačkih diskonta. Prema Aldiju, minimalni prodajni prostor za standardni koncept prodaje je 800 četvornih metara.

Lidl i Aldi već pet godina testiraju male trgovine u inozemstvu, ali dosad bez jasnih signala za nacionalnu primjenu. U 2019. Lidl je lansirao koncept malih trgovina za gradske lokacije u Münchenu, ali još nije replicirao format. Aldi UK otvorio je svoj koncept trgovine Aldi Local u Londonu iste godine i sada je dosegao desetak lokacija u glavnom gradu. U to je vrijeme trgovac bio nepokolebljiv da nova robna marka nije prelazak u segment trgovina mješovitom robom. Pilot trgovina ima 300 artikala manje od standardne Aldi i nema dio za promotivne proizvode osim hrane. U Australiji, Aldi je razvio ovaj vlastiti koncept "trgovine na uglu" i od lansiranja 2021. ima ih ukupno šest. 

Prema izvorima iz industrije, visoke najamnine u gradskim središtima i neučinkovita logistika glavne su financijske prepreke uspješnom širenju. Komercijalno gledano, manjak asortimana hrane za van i manji volumen košara otežava diskonterima postizanje potrebne produktivnosti prostora za ostvarivanje profita na ovim lokacijama. Osim toga, jedinstvene nacionalne cijene sprječavaju Aldi i Lidl da iskoriste mogućnosti viših marži koje nude trgovine mješovitom robom.

 

Foto: Aldi Nord