DR OETKER STUDENI
KERMAN

Istraživanje HGK: Većina mladih bira domaće

Hrvatska

19.11.2024

Uspješnost akcije Kupujmo hrvatsko i veliko povjerenje u domaće proizvode potvrđuje i najnovije istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete HGK među potrošačima, ali istraživanje o navikama generacije Z koja preferira domaće proizvode provjerenog porijekla.

Za znakove kvalitete HGK –  Izvorno hrvatsko i Hrvatska kvaliteta – čulo je 98,6 posto ispitanika, a 84,4 posto njih smatra da su proizvodi i usluge nositelja tih znakova kvalitetniji od istih proizvoda/usluga koji nisu nositelji, pokazuje istraživanje koje je proveo Odjel za upravljanje kvalitetom HGK.

Velika većina ispitanika daje prednost proizvodima i uslugama sa znakovima kvalitete, tek 3,1 posto ne obraća pozornost na takve proizvode i usluge. Ako kupac bira unutar istog cjenovnog ranga, 95,7 posto odlučuje se za domaće. Proizvode sa znakovima kvalitete HGK prijateljima, poznanicima i članovima obitelji preporučilo bi 94,8 posto sudionika istraživanja.

HGK kroz nacionalnu akciju Kupujmo hrvatsko promovira kvalitetne hrvatske proizvode i brendove, kako bi senzibilizirala javnost o važnosti kupnje domaćih proizvoda, kao i što to znači za razvoj cijelog gospodarstva.

"Kupujmo hrvatsko najprepoznatljivija je nacionalna kampanja HGK koja već više od četvrt stoljeća osvješćuje potrošače o važnosti kupnje domaćih proizvoda. Ovogodišnju kampanju karakterizira svježi i mladenački ton kojim se želimo približiti našim najmlađim potrošačima, pripadnicima generacije Z i prenijeti poruku da zajedničkim djelovanjem možemo učiniti velike stvari. I svega nekoliko eura potrošenih na kupnju proizvoda domaćeg porijekla čine razliku i stvaraju multiplikativni učinak kada ovaj obrazac slijedi veliki broj potrošača. Stoga je izgradnja potrošačkog domoljublja i jačanje svijesti o prisutnosti i kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga, jedna od trajnih zadaća HGK", izjavio je predsjednik HGK Luka Burilović.

Luka Burilović, predsjednik HGK ; Izvor: HGK


Istraživanje potrošnje i odabira proizvoda generacije Z koje je HGK proveo u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim fakultetom pokazuje da je za 71,96 posto ispitanika uz cijenu najvažniji kriterij za kupnju prehrambenog proizvoda - da je proizvod domaći. Na listi prioriteta visoko je kontrolirano porijeklo proizvoda (52,41 posto)  te sastav proizvoda te sadržaj konzervansa i drugih aditiva (50,13 posto), što potvrđuje da mladi vode brigu i o kvaliteti i o koristi za zdravlje kod kupovine hrane.

Ključna poruka akcije Kupujmo hrvatsko Hrvatske gospodarske komore je da poticanju potrošnje i očuvanja domaće proizvodnje može doprinijeti svatko, a to je posebno važno u nadolazećem razdoblju, rezerviranom za blagdansko darivanje.

Izvor: HGK