Hrvatska tvrtka za inovativnu proizvodnju proteina iz boba postavlja temelje za daljnji rast i širenje na nova tržišta. U skladu je to s trendom transformacije globalne prehrambene industrije prema prehrani na biljnoj bazi
Hrvatska tvrtka Nutris, prva europska tvornica specijalizirana za proizvodnju izolata boba, ostvarila je značajan poslovni uspjeh na sajmu Food Ingredients Europe (Fi Europe), koji se od 19. do 21.11. održavao u Frankfurtu. Tvrtka je osigurala suradnju za ulazak na kanadsko tržište i prvu narudžbu od 20.000 kg Nutrismart organskog izolata za francusku pekarsku industriju, s očekivanim nastavkom suradnje na godišnjoj razini. Dodatno, susreti s ključnim distributerima otvorili su mogućnosti širenja na tržišta poput Japana, Novog Zelanda, Bliskog Istoka, SAD-a i Kanade, čime je Nutris značajno proširio svoj globalni doseg.
„Na sajmu smo potvrdili poziciju Nutrisa ne samo kao proizvođača, već i strateškog partnera koji predvodi u postavljanju novih standarda održivosti i tehnoloških inovacija u prehrambenoj industriji. Imali smo čast biti i finalisti nagrade za inovaciju. Fokusirani na daljnji razvoj globalne prisutnosti, sljedeće godine ponovno ćemo izlagati na Fi Europe u Parizu, a po prvi puta sudjelovati i na prestižnom IFT sajmu u Chicagu, ključnom događaju za američko tržište“, istaknuo je Zvonimir Sedlić, direktor Nutrisa.
Na sajmu su predstavljeni inovativni proizvodi, uključujući NutriSmart A85, topivi protein iz boba, i NutriSmart vlakna, uz primjene poput proteinskog kruha, namaza, shakeova i pralina, čime je Nutris potvrdio i svoju poziciju inovatora u industriji.
“Među ključnim trendovima na tržištu izdvaja se veliki interes za novim sastojcima i nutritivno bogatim sastojcima visoke kvalitete, s manjim obradama i jasnim oznakama na pakiranjima – što i sami nudimo. Osim cijene i okusa, potrošači postaju osvješteniji pri odabiru sastojaka i traže nutritivno uravnotežene proizvode koji su cjenovno pristupačni i ukusni. Inovacije na tržištu trebaju se usmjeriti prema novim tehnologijama i proizvodnim procesima koji omogućuju razvoj novih kategorija hrane, a ne samo repliciranju postojećih zamjena za meso ili mliječne proizvode. Fokus treba biti na zdravijim prehrambenim navikama i novim definicijama hrane koje donose stvarne koristi potrošačima”, dodala je Martina Gogić, voditeljica odjela inovacija u Nutrisu.
Najviše pozitivnih komentara posjetitelja Nutris je dobio na neutralni okus izolata boba, što omogućuje široku primjenu u različitim prehrambenim kategorijama. Visoka kvaliteta proizvoda, obilje analitičkih podataka i održiva priča koja spaja regenerativnu poljoprivredu i tehnologiju dodatno su impresionirali sudionike sajma. U duhu globalnog trenda prema održivoj prehrani i zdravlju crijevnog mikrobioma, Nutris se pozicionirao i kao ključni igrač s inovacijama poput vlakana iz boba koja imaju veliki potencijal za podršku zdravlju crijeva.
Ključne spoznaje s Fi sajma
Food Ingredients Europe (Fi Europe) preko 35 godina predstavlja ključnu globalnu platformu koja okuplja stručnjake, dobavljače, kupce i inovatore iz prehrambene i industrije pića. Riječ je o događanju koje je ujedno i glavno mjesto za predstavljanje najnovijih i najinovativnijih proizvoda, a ovogodišnje izdanje pokazalo je da će se u 2025. trendovi u prehrambenoj industriji i dalje usmjeravati prema zdravlju, wellnessu i održivosti. Glavni fokus bit će na raznovrsnosti sastojaka, ali i inovacijama koje zadovoljavaju ekološke i prehrambene zahtjeve suvremenih potrošača.
“Kako potrošači postaju sve zahtjevniji u pogledu hrane koju konzumiraju, raste potreba za većom kontrolom i informacijama o njezinom utjecaju na zdravlje i okoliš. U tom smislu, nove sirovine kao alternativa mesnim proteinima bit će sve traženije. S obzirom na porast cijena mliječnog proteina za 80 % zbog ograničene ponude i na dramatičan rast cijena jaja za preko 30 % u EU i SAD-u, nastala je još veća potreba za održivim biljnim proteinima koje su ključne za prehrambene inovacije. Tehnološke inovacije omogućuju proizvođačima da zadovolje promjenjive zahtjeve potrošača, istovremeno adresirajući ekološke izazove i potičući održive opskrbne lance”, komentirao je Sedlić.
Među ostalim, kroz brojna predavanja i panele istaknuto je i da će globalni događaji i povjerenje u institucije imati ključnu ulogu u oblikovanju potrošačkih navika kojima će se tržište hrane u budućnosti prilagođavati. Globalni izazovi poput političke nestabilnosti i klimatskih promjena i dalje će imati snažan utjecaj na budućnost prehrambene industrije, ali ključ uspjeha industrije leži u suradnji, edukaciji i pravednoj raspodjeli resursa, osobito kad je riječ o korištenju autohtonih usjeva specifičnih za određene lokalne zajednice.