Agencije HURA-e prošle godine rasle 12 posto

Hrvatska

05.12.2024

Prihodi 62 agencije članice HURA-e, koje predstavljaju gotovo 80 posto oglašivačkih budžeta u Hrvatskoj, narasli su na ukupno 342,5 milijuna eura, od čega 20 posto dolazi iz izvoza usluga.

Članice Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), koje čine gotovo 80 posto ukupnih oglašivačkih budžeta u Hrvatskoj, u 2023. godini ostvarile su prihode u iznosu od 342,5 milijuna eura. Prema analizi HURA-e, temeljeno na podacima iz baze Digitalne komore i FINA-e (info.BIZ), to predstavlja rast od 12 posto u odnosu na prethodnu godinu, čime se potvrđuje stabilan razvoj i ključna uloga ove industrije u hrvatskom gospodarstvu.

HURA okuplja 62 agencije specijalizirane za komunikacijsko savjetovanje, oglašavanje, odnose s javnošću, zakup medija, digitalne komunikacije i druge aktivnosti.

Prihodi iz inozemstva i globalna relevantnost

Uz domaće tržište, značajan doprinos prihodima dolazi iz inozemstva – 68,4 milijuna eura agencije su fakturirale na međunarodnim tržištima, što čini gotovo 20% ukupnih prihoda sektora. Izvoz potvrđuje da su hrvatske agencije konkurentne na europskoj i globalnoj razini, što dokazuju i osvajanje prestižnih nagrada poput Cannes Lionsa te članstvo u žirijima najvažnijih svjetskih strukovnih natjecanja, gdje su domaće agencije već godinama jedini predstavnici iz ovog dijela Europe.

„Naš rad nije samo podrška razvoju brendova već i doprinosi gospodarskom rastu. Komunikacijska industrija stvara prilike, potiče inovacije i osigurava relevantnost domaćih kompanija na međunarodnom tržištu“, istaknula je Dunja Ivana Ballon, izvršna direktorica HURA-e.

Komunikacijski sektor kao poslodavac

Prema podacima FINA-e, članice HURA-e zapošljavale su ukupno 1277 ljudi u 2023. godini, što u odnosu na brojke iz prethodnih godina ukazuje na stabilnost sektora te važnost komunikacijske industrije kao pouzdanog poslodavca i partnera u stvaranju novih poslovnih prilika i jačanju gospodarstva.

„Komunikacijska industrija zahtijeva multidisciplinarnost, ali i potiče kreativnost, zbog čega i u ovim okolnostima stvarno otežanog pristupa potencijalnim zaposlenicima s vještinama i znanjima koja tražimo i dalje privlači talente. U agencijama ljudi najbrže profesionalnu rastu te je naša predanost razvoju zaposlenika ključna za jačanje ukupne industrije u budućnosti“, izjavila je Kristina Laco, članica Uprave HURA-e i direktorica Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri.

Pozitivan trend rasta i ulaganja

HURA-ine članice planiraju daljnja ulaganja kako bi dodatno unaprijedile industriju i prilagodile se budućim izazovima. Prema internim podacima, značajan fokus bit će na unapređenju internih procesa, razvoju novih usluga i edukaciji zaposlenika, što će dodatno jačati konkurentnost i pozitivan utjecaj na gospodarstvo.

Prognoze za 2025. godinu također su optimistične – većina ispitanika iz agencija članica HURA-e očekuje rast prihoda, a 68,8% predviđa još veći uspjeh u poslovanju.

Industrija s potencijalom za budućnost

Svojim rezultatima i inicijativama članice HURA-e dokazuju da komunikacijska industrija nije samo podrška poslovanju već i ključni pokretač modernizacije tržišta. Aktivnosti HURA-e poput festivala Dani komunikacija, razvoja IAB-a Croatia te suradnje s lokalnim i globalnim partnerima postavljaju nove standarde u industriji te stvaraju preduvjete za daljnji uspjeh.

„Naši članovi predani su ne samo vlastitom uspjehu već i unapređenju struke, što osigurava pozitivne učinke za cijelo tržište i gospodarstvo“, zaključila je Ballon.