Zagreb postao središte regionalne i europske glazbene industrije na konferenciji Runda Digital Day vol. 6.0

Hrvatska

11.12.2024

U Zagrebu je održano šesto izdanje konferencije Runda Digital Day, u organizaciji Regionalne udruge nezavisnih glazbenih izdavača (RUNDA), Hrvatske diskografske udruge, ZAPRAF-a te uz podršku Hrvatske udruga poslodavaca i Merlina.

“Ovogodišnja konferencija u potpunosti je ispunila sve što nam je bio cilj, a to je da informira, educira, otvori nove kanale komunikacije i suradnje između regije i svijeta te pruži uvid u sve aktualne teme na polju digitalne distribucije glazbe. Ovoga puta otišli smo i korak dalje kako bi u suradnji sa svim dionicima hrvatske glazbene industrije te uz podršku HUP-a pokrenuli izradu plana za kvalitetnije pozicioniranje i bolju budućnost naše industrije ”, izjavio je Dario Draštata, predsjednik Regionalnog udruženja nezavisnih diskografa Balkan (RUNDA).

Hrvatska udruga poslodavaca prepoznaje značaj koji kreativne i kulturne industrije imaju u razvoju gospodarstva, kulture i društva u cjelini. U 2023. godini glazbena industrija bilježila je 238 milijuna eura prihoda što je u odnosu na 2019. godinu (rekordnu godinu prije Covid-19) povećanje od čak 57%.

"Naša uloga, kao kreatora okvira za gospodarski razvoj, jest poticati odgovornu primjenu novih tehnologija. Ključno je osigurati ravnotežu između inovacija i zaštite prava stvaratelja. Samo takav pristup omogućit će održiv rast sektora i motivaciju za daljnje stvaranje. Ova ravnoteža naglašava središnje načelo: napredak u inovacijama umjetne inteligencije i odgovarajuća zaštita autorskih prava međusobno se ne isključuju. Naprotiv, procesi umjetne inteligencije koji ovise o "inputu" zaštićenih djela ili predmeta izvlače svoju svrhu i vrijednost iz tih djela ili predmeta”, izjavila je Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca.

Na konferenciji su i ovoga puta u fokusu bile aktualne teme vezane za digitalnu distribuciju glazbe, korištenje novih tehnologija i digitalnih alata, umjetnu inteligenciju i njezino etičko korištenje u glazbenoj industriji, nove načine ostvarivanja prihoda od glazbe, uz zanimljive prezentacije i radionice.

U centru pozornosti bio je i panel na kojem su moderatorica Maja Vidmar Klarić (Hrvatska diskografska udruga/ZAPRAF)), Jasminka Martinović (HUP), Nenad Marčec (HDS-ZAMP), Dražen Baljak (HGU/We Move Music Croatia), Dario Draštata (Dallas Records, Runda, Impala) i Tomislav Štengl (HRT) razgovarali o budućnosti hrvatske glazbene industrije, odnosno o potrebi donošenja sveobuhvatne strategije koja će omogućiti korak naprijed za sve koji se profesionalno bave glazbom.

“Potrebno je izraditi nacionalnu strategiju hrvatske glazbe i želimo na jedinstven način poslati ključne poruke prema stručnoj javnosti i svima onima koji donose odluke,” izjavila je Maja Vidmar Klarić, direktorica Udruge za zaštitu, prikupljanje i raspodjelu naknada fonogramskih prava, dok je Nenad Marčec, glavni direktor HDS ZAMP-a istaknuo: “Da bi pomogli glazbenoj industriji treba raditi na strategiji. Potrebno je mjeriti broj zaposlenih i doprinos bruto društvenog proizvoda Republike Hrvatske, objediniti glazbenu industriju te putem platforme kao što je HUP dati predstaviti tu strategiju nadležnima u državi,”

“U HUP-u kontinuirano ističemo kako su kreativne i kulturne industrije pokretači razvoja društva, i oni koji proizvode, izvoze, koji zapošljavaju, i u konačnici oni koji doprinose razvoju i stvaranju dodane vrijednosti i drugih djelatnosti te pridonose kulturnoj prepoznatljivosti Hrvatske“ izjavila je Jasminka Martinović, direktorica granskih udruga Hrvatske udruge poslodavaca. 

“Ujedinjena glazbena industrija je puno jača u pregovorima, osmišljavanju projekata, suradnji s vladom i u svim intencijama što žele napraviti kroz svoju strategiju,” izjavio je Tomislav Štengl, urednika programskog odjela Glazbeni sadržaji na HRT-u, s kojim se složio i Dražen Baljak, predsjednik Hrvatske glazbene unije naglasivši kako „ je važno da cjelokupna industrija nastupi zajedno, i u odnosu na nove tehnologije i kroz platformu HUP-a, a kako bi postigli zajedničke ciljeve.“

Runda Digital Day već 6. godinu donosi svježe teme i pokreće pozitivne promjene u regionalnoj glazbenoj industriji, a ove godine je na konferenciji sudjelovalo više od 100 delegata.