Summi1
Summit2

GfK: Kozmetika za decu i bebe ubedljivo se najviše kupuje u drogerijama

Panel domaćinstava - Kupovina za potrošnju u domaćinstvima u Srbiji

Analize

12.11.2021

Ove proizvode je, u posmatranom devetomesečnom periodu, bar jednom kupilo nešto više od 1,3 miliona domaćinstava u Srbiji, odnosno 54% od ukupnog broja domaćinstava. U proseku, ovi prozvodi su kupovani nešto manje od pet puta, odnosno nešto češće od jednom u dva meseca

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina kozmetičkih proizvoda za decu i bebe, u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od oktobra 2020. do juna 2021. godine. Analizom su obuhvaćene kreme za negu kože, sapuni, kupke, šamponi i slični proizvodi namenjeni najmlađima, dok su dečje pelene izuzete iz ove analize.
Proizvode iz kategorije dečije i baby kozmetike je, u posmatranom devetomesečnom periodu, bar jednom kupilo nešto više od 1,3 miliona domaćinstava u Srbiji, odnosno 54% od ukupnog broja domaćinstava.

U proseku, ovi prozvodi su kupovani nešto manje od pet puta tokom posmatranog perioda – drugim rečima, prosečno domaćinstvo u Srbiji proizvode iz ove kategorije kupuje nešto češće od jednom u dva meseca. Vrednosno, najzastupljenija potkategorija kozmetike za decu i bebe su kreme za negu kože, za kojima slede kupke, toaletni sapuni i šamponi za kosu.

Kada posmatramo maloprodajne formate, kozmetika za decu i bebe se ubedljivo najviše kupuje u drogerijama, čije vrednosno učešće u ovoj kategoriji iznosi čak 25%. Slede supermarketi sa 15%, zatim minimarketi i male tradicionalne prodavnice sa po 14%. U hipermarketima se generiše 11% ukupne vrednosti kategorije, dok se preostalih 20% generiše kroz druge kanale, od kojih je važno spomenuti apoteke, koje imaju nezanemarljiv uticaj na ovu kategoriju proizvoda. Trgovački lanac, kome su kupci bili najlojalniji prilikom kupovina kozmetike za decu i bebe, u posmatranom periodu bio je Tempo.

Na domaćem tržištu prisutno je stotinak brendova iz kategorije dečije i bebi kozmetike, dok pet vodećih među njima generiše 46% ukupne vrednosti kategorije. Ovi brendovi su, abecednim redosledom: Becutan, Dečiji sapun, Johnson’s, Kosili, i Originalna Pavlovićeva mast. Kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca u kategoriji se u posmatranom periodu izdvaja Dečiji sapun.

Trgovačke marke su sa 9% vrednosnog tržišnog učešća u ovoj kategoriji znatno ispod nivoa koji imaju na ukupnom FMCG tržištu, dok je lojalnost trgovačkim markama onih kupaca koji ih kupuju nešto iznad 23% od njihove ukupne potrošnje na kategoriju.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu 2004. do 2012. godine). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

-

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 10.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.