Summi1
Summit2

Focus Research: Musli, ceralije i ovsene kaše u lifletima

ANALIZA PROMOTIVNIH AKTIVNOSTI

Analize

08.10.2021

Sve tri kategorije su bile ujednačene, i u 2021. godini smo zabeležili više od 1.100 objava. Najveći skok, u poređenju sa 2019. godinom, napravila je kategorija Ovsene kaše     

 

Autor: Melani Cipot, Focus Research South East / Focus Research Predstavništvo Beograd

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se zasnivaju na GAV - bruto oglašivačkoj vrednosti. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Doručak, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama, top proizvođačima, prosečnim cenama za period januar – jun 2021, 2020. i 2019.

Prvi dijagram prikazuje broj objava za kategorije Musli, Cerealije i Ovsene kaše za prvih šest meseci. Sve tri kategorije su ujednačene, i u 2021. godini smo zabeležili više od 1.100 objava. Najveći skok, u poređenju sa 2019. godinom, napravila je kategorija Ovsene kaše.

Drugi dijagram nam prikazuje analizu top brendova u kategorijama Doručak, u poređenju sa prethodnim godinama. Na prvom mestu, po bruto oglašivačkoj vrednosti, je domaći proizvođač Fit&Fun, sa udelom od 20%, koji je uvećao svoj udeo u poređenju sa 2019. Vitalia je, takođe, uvećala svoj deo, dok je udeo Nestle i Dr.Oetkera za nijansu manji. Privatna robna marka drži udeo od 12%.

Treći dijagram donosi pregled stanja oglašavanja top proizvođača kod odabranih trgovaca, gde uočavamo različite strategije. Kategorija Doručak ima najviši vrednosni udeo od 63% u trgovačkom lancu Idea. Fun&Fit, sa više od 40% udela, najviše je oglašavan u radnjama Roda i Idea. Nestle ima najveći udeo u Aroma marketima. Dr.Oetker vrednosno je najjače oglašavan u DTL grupi, a Vitalia kod DIS-a. Svoju privatnu robnu marku, posmatrano među odabranim trgovcima, najjače je oglašavao dm.

Četvrti dijagram prikazuje analizu cena za najčešće oglašavanu količinu od 250g single packa. U sve tri kategorije (misli, ceralije i kaže) ova količina, u prvih šest meseci 2021. godine ima prosečnu cenu između 80,13 dinara za Ovsene kaše, te 157,96 za kategoriju Muslija.

-

Predstavništvo Beograd FOCUS Research South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com