Summi1
Summit2

Focus Research: Higijenski i dnevni ulošci i tamponi u lifletima

InFokus: Ženska intimna higijena

Analize

30.08.2024

Najveći udeo po bruto oglašivačkoj vrednosti u FMCG lifletima pripada kategoriji Higijenskih uložaka - 75% udela. Drugo mesto zauzima kategorija Dnevnih uložaka - 19%, dok tamponi i sredstva za intimnu higijenu imaju isti udeo, po 3%

Autor: Melani Cipot, Focus Research South East, Predstavništvo Beograd, m.cipot@focusmr.com 

Foto: Karolina Kaboompics/Pexels

U aktuelnom InStore izdanju, za rubriku InFocus: Ženska intimna higijena, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama, te top oglašavanim robnim markama za period od januara do maja 2023. i 2024. godine.

Prvi dijagram sugeriše da najveći udeo po bruto oglašivačkoj vrednosti u FMCG lifletima pripada kategoriji Higijenskih uložaka - 75% udela. Drugo mesto zauzima kategorija Dnevnih uložaka - 19%, dok tamponi i sredstva za intimnu higijenu imaju isti udeo, po 3%.

Drugi dijagram pruža uvid u udeo top brendova u kvalitativno najjače oglašavanoj kategoriji - Higijenskii ulošci. Na prvom mestu i ove godine ostaje brend Libresse, iako je u prvih pet  meseci 2024. godine zabeležio manji pad u poređenju sa istim periodom 2023 godine. S druge strane, Always i Naturella su uvećali svoj kvalitativni udeo u oglašavanju u lifletima. Domaći brend Bella beleži 6,9% udela, što je za nijansu manje od prošle godine. Komšijski brend, Violeta, kao i privatne robne marke na totalu takođe su zabeležili manji pad u udelu po bruto oglašivačkoj vrednosti u lifletima.

Treći dijagram prikazuje udeo za najjače brendove po bruto oglašivačkoj vrednosti u kategoriji Higijenski ulošci kod odabranih trgovca za period od januara do maja 2024. godine. Libresse je imao najveći udeo u poređenju prema ostalim brendovima kod Aroma marketa – 80% bruto oglašivačke vrednosti u Aroma lifletima u toj kategoriji. Always je u Gomexu zabeležio najveći kvalitativni udeo od 63% u odnosu na ostale brendove, a Naturella 51% u Amanu. Privatne robne marke sa najvećim udelima kod drogerija.

Četvrti dijagram pruža uvid u udeo top brendova u kategoriji Dnevni ulošci. Brend Discreet je ostao na prvom mestu, sa uvećanim udelom u poređenju sa 2023. godinom, koji ove godine iznosi 33,6 %. Libresse sa 29,8% udela i Naturella sa 13% bruto oglašivačke vrednosti imaju skoro isti udeo kao prošle godine u tom periodu. U prvih pet meseci 2024. godine oglašavano je 16 različitih brendova u 223 liflet objava.

O kompaniji

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 30 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se temelje na GAV - bruto oglašivačkoj vrednosti. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.