Cilj projekta, čiji su organizatori Coca-Cola, Konzum, Udruga gradova i Jutarnji list, jeste podizanje svesti o odgovornom odlaganju ambalažnog otpada i važnosti zaštite prirode.
Projekat "Od izvora do mora" nastao je kao rezultat naših promišljanja o izazovima ambalažnog otpada u životnoj sredini. Pokrenuli smo ga 2018. godine sa ciljem da skrenemo pažnju na važnost odgovornog upravljanja otpadom. Iako je ambalaža neizostavan deo naših života, ambalažnom otpadu nije mesto u prirodi. Kako bismo dodatno unapredili projekat i pratili trendove na području održivosti, prošle godine smo odlučili da proširimo projekat na sadnju drveća u urbanim sredinama, kako bismo uticali na smanjenje CO2 i snižavanje temperature vazduha u gradovima. Čestitamo svim pobedničkim gradovima, a naročito Benkovcu u kojem smo danas u ovom sportskom kompleksu sadnjom stabala japanske trešnje obeležili završetak projekta, rekla je Aleksandra Todorović, rukovoditeljica odnosa sa zajednicom i kupcima u Coca-Coli HBC Adria.
Već treću godinu zaredom smo deo projekta "Od izvora do mora", zahvaljujući kom imamo priliku da zajedno širimo svest o zaštiti životne sredine. Čestitamo organizatorima na još jednoj uspešno odrađenoj kampanji, kao i gradovima koji će dobiti novo mesto na kojem će stanovnici moći da uživaju u zelenilu. Podrška projektu je u skladu sa trajnom usmerenošću Konzuma održivom poslovanju, a kao društveno odgovornoj kompaniji važno nam je da budemo aktivan član zajednice u kojoj poslujemo, rekla je Ana Šupe, direktorka regije Jug 1 u Konzumu.
Ovogodišnje izdanje projekta "Od izvora do mora" započelo je takmičenjem koji je trajao od 15. februara do 15. marta i na koji su mogli da se prijave svi zainteresovani gradovi. Zatim je odabrano 30 gradova za učestvovanje u jednodnevnim akcijama prikupljanja ambalažnog otpada, u okviru kojih je 2.200 volontera prikupilo više od 420 tona ambalažnog otpada. Među ovim gradovima birani su i pobednici, a u kategoriji malih gradova sa manje od 10.000 stanovnika prvo mesto pripalo je Benkovcu. Među srednjim gradovima najviše su bodova prikupili Vinkovci, dok je u kategoriji velikih gradova sa više od 35.00 stanovnika pobeda pripala Velikoj Gorici.
Projekat "Od izvora do mora" Coca-Cola je u Hrvatskoj pokrenula 2018. godine u saradnji sa Vladinim institucijama i udruženjima civilnog društva. Pre tri godine kao partner se pridružio i Jutarnji list, a 2022. godine i Konzum. Partner ovogodišnjeg izdanja projekta jeste i Udruženje gradova, a podršku projektu dali su Ministarstvo privrede i održivog razvoja i Fakultet šumarstva i drvne tehnologije iz Zagreba.
Izvor: InStore
Foto: Luka Gerlanc/Cropix