MS 2025
MS 2025

INTERVJU: Razvoj, digitalizacija i prilagodba tržištu

Intervju

27.02.2025

Barbara Deponte, ecommerce i marketing manager, Megalant

Distribucijska industrija prolazi kroz veliku transformaciju – širenje asortimana, digitalizacija i prilagodba kupcima postaju ključni faktori uspjeha. 

S našom smo sugovornicom razgovarali o specijalizaciji, rastu i inovacijama distributerske tvrtke Megalant, te o njihovoj specijalizaciji i širenju asortimana proizvoda za dom i vrt, prilagodbi tržišnim trendovima, digitalnoj strategiji, unapređenju web-stranice te dodatnim uslugama i podršci koje tvrtka nudi kupcima i partnerima.

Asortiman i specijalizacija

Kao vodećeg distributera proizvoda za uređenje doma i vrta, što vas je potaknulo na specijalizaciju u ovom segmentu?

Već 35 godina predvodimo tržište kupaonskih proizvoda, posebice kupaonske galanterije i manjih elemenata za uređenje doma. Bliska suradnja s kupcima i partnerima omogućila nam je prepoznavanje tržišnih prilika i širenje asortimana. Upravo prepoznavanje prilika i pravovremeno širenje asortimana dovelo nas je do današnje pozicije jednog od vodećih distributera u regiji. Koji danas posluje u 12 zemalja, s podružnicama u Srbiji i Bosni i Hercegovini, te zapošljavamo više od 100 stručnjaka. 

Pozivamo sve zainteresirane poslovne partnere da istraže našu ponudu. Naš web shop omogućuje uvid u cjelokupni asortiman i opcije suradnje, dok je naš tim stručnjaka spreman pomoći u kreiranju optimalnih rješenja za svaki prodajni prostor. Naš cilj je nadmašiti očekivanja i zajedno graditi dugoročne, uspješne poslovne priče.

Zahvaljujući strateškom partnerstvu s grupacijom koja, uz kupaonske artikle, u svom portfelju ima i širok asortiman proizvoda za dom, odlučili smo proširiti poslovanje i ući u nove segmente ponude, paralelno s time pokrenuti i nove suradnje s drugim partnerima. To nas je dovelo do toga da danas, uz kupaonske proizvode, nudimo artikle za cijeli dom, kako volimo reći, za sve prostorije doma, uključujući kuhinju, blagovaonicu, dnevni boravak, spavaću sobu, hodnike i vrt. 

U zadnjem intervjuu spominjali ste dva odjela – kupaonicu i kućanstvo. Tada im je opseg bio u omjeru 
90:10 za kupaonicu. Koliki je njihov opseg danas?

Prodajni udio u segmentima proizvoda za kupaonicu i proizvoda za uređenje doma, koji je nekada iznosio 90:10, prilagodili smo suvremenim tržišnim trendovima te danas iznosi 60:40. Iako segment kupaonica i dalje prednjači, tijekom 2024. godine ostvarili smo značajan rast prodaje proizvoda za kućanstvo i uređenje doma. Očekujemo da će se do 2025. godine ti seg­menti izjednačiti, čime ćemo postići uravnotežen prodajni portfelj.

Noviteti u asortimanu za 2025. godinu

Koji su ključni noviteti u vašem asortimanu?

U 2025. dodatno širimo i unapređujemo asortiman, s naglaskom na kupaonske proizvode, kuhinjski segment i vrtni namještaj.

U segmentu kupaonskih proizvoda fokus nam je na specijalizirane proizvode. Posebno izdvajamo novo strateško partnerstvo s renomiranim brendom specijaliziranim za vrhunske keramičke kupaonske i kuhinjske proizvode, koji donosi inovativna i ekološki održiva rješenja. Među najznačajnijim novitetima nudimo tuš-setove i panele modernog dizajna i napredne tehnologije, miješalice za umivaonike i sudopere – energetski učinkovite i vrhunske kvalitete, drobilicu za sudoper – inovativno rješenje za higijensko zbrinjavanje otpada te pametni WC set – visokotehnološki proizvod dostupan kod rijetkih dobavljača. 

U segmentu kuhinjskih proizvoda izdvajamo također novo strateško partnerstvo s njemački brendom specijaliziranim za kuhinjske proizvode i posuđe, koji se ističe kvalitetom materijala i preciznom izradom. Tu bismo izdvojili posuđe od vrhunskih materijala – nehrđajući čelik, aluminij s neprianjajućim premazima i lijevano željezo za ravnomjernu raspodjelu topline. Kuhinjski pribor i organizatori – izrađeni od visokokvalitetnih 
materijala poput bambusa, silikona otpornog na visoke temperature i plastike bez BPA.

Ulaganje u digitalne platforme i web shopove postalo je neizostavan dio modernog poslovanja. Intuitivne online trgovine, optimizacija korisničkog iskustva i personalizirana komunikacija putem digitalnih kanala omogućuju bržu i jednostavniju kupnju. Uz stalno informiranje kupaca o novitetima i trendovima, digitalizacija pomaže u jačanju odnosa s kupcima i part­nerima, osiguravajući dugoročan rast i konkurentsku prednost na tržištu.

U segmentu uređenja doma i dekoracije nastavljamo dalje širenje asortimana, a među novitetima u asortimanu izdvajamo umjetno cvijeće, zelene zidove te proširenje dekorativnih artikala i tekstila za dom.  

Ovim novitetima dodatno osnažujemo naš asortiman, pružajući kupcima najnovija i najkvalitetnija rješenja za dom.

Nedavno ste lansirali novu web-stranicu. Koji su bili glavni ciljevi i unapređenja?

Krajem 2024. godine lansirali smo potpuno redizajniranu web-stranicu s ciljem da Megalant predstavimo u njegovoj punini. Naš novi B2B shop sada nudi unaprijeđenu navigaciju, intuitivno korisničko iskustvo i dodatne funkcionalnosti koje omogućavaju kupcima i zaposlenicima pristup svim informacijama na jednome mjestu.

Osim modernog dizajna, fokusirali smo se na optimizaciju UX-a i prilagodbu mobilnim uređajima. Web shop sada ne samo da olakšava kupnju B2B kupcima, već i podržava naše zaposlenike u svakodnevnom radu. Također, putem sekcije Novosti informiramo kupce o trendovima, inovacijama i idejama za uređenje doma.

Koji su ključni ciljevi vaše digitalne strategije i kako privlačite nove kupce?

Cilj nam je dugoročno graditi odnose s kupcima, povećati prodaju i efikasno komunicirati vrijednosti brendova koje zastupamo. Digitalni marketing koristimo za edukaciju i informiranje kroz, web-portal gdje mogu pronaći sve informacije o našim kategorijama, proizvodima i prednostima naših proizvoda, preko društvenih mreža – LinkedIn za B2B komunikaciju predstavljanje naših brendova, poslovnih projekata i internu edukaciju, Face­book i Instagram za predstavljanje proizvoda. Newsletter – mjesečni sažeci noviteta i događanja održavaju kontinuiranu komunikaciju s kupcima. 

Koje dodatne usluge nudite kupcima putem digitalnih kanala?

Osim suradnje na društvenim mrežama, kupcima omogućujemo snimanje i kreiranje visokokvalitetnog video sadržaja prilagođenog njihovim kanalima, kao i pripremu vizualnog i tekstualnog materijala za objave i digitalne kampanje. Naš cilj je pomoći kupcima da maksimalno iskoriste potencijal digitalnih platformi i ostvare uspješne kampanje koje donose vidljive rezultate.

Fleksibilna ponuda i podrška partnerima

Osim širokog asortimana i digitalnih sadržaja, što još nudite partnerima?

Naša web-stranica prikazuje kompletan asortiman od 5000 proizvoda na lageru, dok našim offline kupcima nudimo još širu ponudu – do 20.000 artikala, u suradnji s dobavljačima. Time našim partnerima omogućujemo veću fleksibilnost i prilagodbu ponude specifičnim potrebama kupaca. Partnerima, uz distribuciju, nudimo kreiranje dodatne vrijednosti kroz gotova konceptualna rješenja prilagođena maloprodajnim trgovinama. Fokusirani smo na jednostavnost, učinkovitost i prilagodljivost, osiguravajući da naši kupci imaju pristup najnovijim i najtraženijim pro­izvodima na tržištu.