Prošla godina bila je izuzetno uspješna za Orgulu, a 2025. godinu dočekuju s ambicijama za daljnje širenje tržišta i poboljšanje kvalitete proizvoda. U razgovoru s predstavnicima Orgule, saznali smo više o rekordnoj proizvodnji maslinovog ulja u 2024. godini, uspjehu na međunarodnim tržištima, poput Njemačke, i ambicijama za budućnost. Također, otkrivamo kako se tvrtka fokusira na društvenu odgovornost, inovacije te edukaciju potrošača, sve u cilju pozicioniranja Hrvatske kao globalnog lidera u proizvodnji vrhunskih maslinovih ulja.
Iako je 2024. iza nas, a 2025. već je u punom jeku, po čemu pamtite prošlu, a što već sada možete reći o aktualnoj godini?
Prošlu godinu pamtimo po rekordnoj proizvodnji, kada smo premašili 120.000 litara maslinovog ulja. Za razliku od godine prije, uvjeti za uzgoj maslina u 2024. bili su izuzetno povoljni, s očuvanim plodovima i ranijom berbom zahvaljujući stabilnom vremenu, odsustvu štetnika i rujanskoj kiši koja je ublažila ljetnu sušu. Što se tiče 2025., naravno da se nadamo jednako tako plodnom i dobrom urodu. Također ćemo nastaviti s našim strateškim usmjerenjem na daljnja ulaganja u kvalitetu i širenje tržišta. Želimo i dalje nastaviti pozicionirati Hrvatsku kao prepoznatljivog globalnog proizvođača vrhunskih maslinovih ulja te proizvoditi ulja koja odražavaju autentičnost i bogatstvo Dalmacije.
U posljednje vrijeme ste intenzivirali izvozne aktivnosti. Novi ste na njemačkom tržištu, kakvu perspektivu to donosi vašem poslovanju?
Plasman Orgula Zlatno ulja u trgovački lanac Globus Markthalle još je jedna potvrda autentične kvalitete hrvatskog maslinovog ulja. Za nas je to veliki komercijalni uspjeh i priznanje dugogodišnje predanosti izvrsnosti. Prisutnost na međunarodnom tržištu otvara vrata daljnjoj ekspanziji, što dokazuju i trenutni pregovori koje vodimo s jednim od najvećih njemačkih trgovačkih lanaca – EDEKA. To je jedna u nizu od odličnih potvrda potencijala kojeg naš proizvod ima na ovom zahtjevnom tržištu.
Kako izgleda proces uvrštavanja na Globus Markthalle ponudu? A kako ćete se pozicionirati među konkurencijom na njemačkom tržištu?
Prepoznali smo veliki potencijal za maslinova ulja na velikom njemačkom tržištu. Na njega dolazimo s vrhunskim proizvodom – Orgula Zlatno ekstradjevičansko maslinovo ulje odlikuje se jasnim identitetom – spoj je tradicije i suvremenih standarda. Izvrsnost ovog proizvoda potvrđuju brojne međunarodne nagrade, uključujući prestižno zlato na Berlin Global Olive Oil Awards 2023. Za uvrštavanje je, naravno, najvažnija bila top kvaliteta. Orgula dosljedno primjenjuje provjerene tradicionalne metode proizvodnje, osiguravajući očuvanje prirodnog profila ulja i vrhunsku kvalitetu proizvoda. Hladno prešanje unutar 24 sata od berbe ključan je standard koji garantira optimalnu svježinu, nutritivnu vrijednost i autentičnost organoleptičkih svojstava. Hrvatsko porijeklo ulja igra ključnu ulogu u diferencijaciji od konkurencije iz Italije, Španjolske, Grčke i Portugala. Upravo autentičnost hrvatskog maslinovog ulja i njegova jedinstvena organoleptička svojstva predstavljamo kao našu ključnu prednost na međunarodnom tržištu. Ovaj pristup, u kombinaciji s inovacijama i stručnim znanjem, rezultira uljem vrhunske kvalitete koje je prepoznato i cijenjeno u globalnoj FMCG industriji. Vjerujemo da će nam isti pristup biti jednako koristan i na drugim tržištima na koja smo fokusirani – a tu govorimo o Francuskoj, Njemačkoj i Poljskoj.
Pjero Zekan, CEO Orgula
Kako uopće prolaze maslinova ulja izvan mediteranskog kruga?
Popularnost maslinovih ulja izvan tradicionalnih mediteranskih tržišta potvrđuje da vrhunska kvaliteta nadilazi geografske okvire i da globalni potrošači sve više prepoznaju kvalitetne proizvode. Rastuća potražnja u zemljama poput Njemačke ukazuje na sve educiranije potrošače koji aktivno istražuju autentične okuse i nutritivne benefite maslinovog ulja. Sve navedeno nam otvara prostor za jačanje dijaloga s potrošačima kroz edukaciju, komunikaciju i stratešku izgradnju povjerenja, što je jedan od temelja našeg uspjeha.
Često sudjelujete na međunarodnim sajmovima. Kakav je interes potencijalnih partnera tijekom ovih evenata?
Sajmovi poput Gulfooda u Dubaiju i World Olive Oil Exhibitiona u Madridu ključni su za jačanje veza s distributerima, trgovcima i stručnjacima. To su prilike za stvaranje novih poslovnih suradnji, ali i za dijeljenje znanja i iskustva s profesionalcima iz industrije. Interes je poprilično velik. Na Gulfoodu u Dubaiju distributeri su prepoznali našu usmjerenost na premium segment, dok je WOOE u Madridu dodatno učvrstio naš status među vrhunskim proizvođačima. Takvo predstavljanje proizvoda široj publici, uz dijalog i razmjenu znanja, ključni su faktori u izgradnji dugoročnih poslovnih odnosa.
Osim toga, sudjelujemo i na drugim prestižnim međunarodnim sajmovima; prošle smo godine sudjelovali na SIAL-u u Parizu, dok se ove godine intenzivno pripremamo za Anugu u Kölnu,gdje izlažemo uz organizaciju i subvencioniranje troškova Hrvatske gospodarske komore. Ovi sajmovi pružaju dodatne prilike za pozicioniranje našeg brenda na globalnom tržištu, omogućujući nam da se istaknemo među konkurencijom te dodatno proširimo mrežu poslovnih partnera. Ne zaboravimo također da su sajmovi velika prilika za našu osobnu edukaciju i inspiraciju.
Danas je nezamislivo govoriti o poslovanju bez osvrta na društveno odgovorno poslovanje. Kako Orgula pristupa tim temama?
Trudimo se biti aktivan član zajednice u kojoj djelujemo. U najvećoj mjeri smo fokusirani na podizanje svijesti o nutritivnim i blagotvornim svojstvima maslinovog ulja kroz edukaciju. Maslinovo ulje glavni je dio mediteranske prehrane i zauzima središnje mjesto u kuhinjama mediteranskih zemalja. Poznato je po brojnim zdravstvenim blagodatima, a naš je cilj tržištu ponuditi visokokvalitetno maslinovo ulje po pristupačnoj cijeni.
Posebno smo ponosni na Junior BIO ekstra djevičansko maslinovo ulje, proizvod koji smo razvili za najmlađe kako bismo potaknuli usvajanje zdravih prehrambenih navika od najranije dobi. Naime, pretilost kod djece je javnozdravstveni problem u Hrvatskoj, uz koji se vežu razne bolesti poput dijabetesa tipa 2. Upravo zato, svojim proizvodima, aktivnostima i donacijama želimo pridonijeti prevenciji pretilosti i nezdravom načinu života. Osim toga, već dugi niz godina aktivno i blisko surađujemo s Gimnastičkim klubom Marjan te sa splitskim ŠKMER-om, udruženjem Šefova mediteranskih i europskih regija. Rado se odazovemo i kao sponzori i kao sudionici stručnih Konferencija povezanih s maslinarstvom, a podržavamo i rad studentskih udruga.
Ako bismo cijelu tu našu misiju trebali svesti na jednu rečenicu, to bi bilo kontinuirano informiranje i osnaživanje potrošača kroz praktična rješenja, inovacije u proizvodima te poticanje na sve veće uključivanje maslinovog ulja u svakodnevnoj prehrani.
Nataša Zekan, direktorica operacija, Orgula
Kako izgleda rad u Orguli i kakve zaposlenike najčešće tražite?
Za nas nema bolje kombinacije od života i rada u Dalmaciji, i to rada s maslinom. Taj pristup poslu, kao i cijelu mediteransku filozofiju, trudimo se prenijeti i na naše zaposlenike. Pružamo poticajno radno okruženje u kojem se znanje i iskustvo pretvaramo u konkretne rezultate. Znate i sami da je FMCG industrija jako dinamična i uzbudljiva. Ovaj posao nije statičan; sezonalnost je jako izražena – mjeseci berbe i prerade su dosta intenzivni. Radimo cijelu godinu, nakon berbe slijedi intenzivan rad u punionici, priprema za turističku sezonu kada je prodaja najveća. Ostatak godine posvećeni smo vlastitom i razvoju naših zaposlenika što je ključna okosnica za razvoj top proizvoda. Tržište maslinovog ulja je zanimljivo, perspektivno, inspirativno. Zato su za nas idealni kandidati oni koji prepoznaju prilike, brzo reagiraju na tržišne izazove i svojim znanjem doprinose razvoju vrhunskih proizvoda.