KARCHER
POSAO.HR OŽUJAK

INTERVJU: Kad ljubimci postanu obitelj – i brend

Intervju

15.05.2025

Floki, Malena, Maza ili koje god vam ime padne na pamet za vašeg kućnog ljubimca, siguran sam da će se odazvati na vaš poziv. A još više ako ima „apsolutni“ sluh kad čuje zvukove pripremanje hrane. 

Ela Ikić je Marketing Manager u DDL ZAGREB d.o.o., velika ljubiteljica kućnih ljubimaca, a kroz razgovor saznajemo velike marketinške tajne i ponešto o kompaniji.

DDL ZAGREB d.o.o., osnovan 1994. godine, vodeći je distributer hrane, opreme i veterinarsko-medicinskih proizvoda za kućne ljubimce u Hrvatskoj. Od samih početaka tvrtka njeguje kulturu izvrsnosti kroz pažljiv odabir kadra, snažnu korisničku podršku i predanost svakom segmentu poslovanja.

Tvrtka posluje putem specijaliziranih timova koji pokrivaju maloprodajne kanale, veterinarske ustanove i registrirane uzgajivače, pružajući savjetodavnu i operativnu podršku. Snažna mreža prodajnih predstavnika, call centar i napredno logističko upravljanje omogućuju prisutnost asortimana u stotinama poslovnica diljem zemlje.

Uz veleprodajni segment, DDL ZAGREB razvija i vlastitu maloprodaju pod brendom Pet Home Shop, koji uključuje moderne butik trgovine i webshop, fokusirane na cjelovitu ponudu za kućne ljubimce i stručnu podršku kupcima.

Kroz stručnost, iskustvo i kontinuirano ulaganje u tim i tehnologiju, DDL ZAGREB ne samo da distribuira vrhunske svjetske brendove, već aktivno oblikuje standarde kvalitete u industriji kućnih ljubimaca.

Koje sve prodajne kanale koristite za distribuciju svojih proizvoda (vlastite trgovine, webshop, veleprodaja, pet shopovi, veterinarske stanice, itd.)? 

Za distribuciju svojih proizvoda koristimo sljedeće kanale – veleprodaja, distribucija kroz vlastite trgovine Pet home shop (10 boutique trgovina u HR) i vlastiti webshop, veterinarske ljekarne, ambulante i klinike drugi pet shopovi, saloni za uređivanje pasa, te kroz suradnju s registriranim uzgajivačnicama.

Koje promotivne kanale smatrate najuspješnijima kada je riječ o oglašavanju i brendiranju – društvene mreže, influencer marketing, tiskani mediji, suradnje s veterinarima...? 

Društvene mreže, online oglašavanje (Meta i Google Ads) te suradnje s veterinarskim klinikama.

Ela Ikić, Marketing Manager, DDL ZAGREB d.o.o.

Koje brendove trenutno zastupate i koji su najpopularniji među vašim kupcima? 

Zastupamo brendove kao što su Hill's, Boehringer Ingelheim, Vetoquinol, Sam's Field, Royal Canin, Animonda, Candioli itd. Popularnost brendova se razlikuje od B2B i B2C kupaca.

Primjećujete li da Hrvati više drže mačke ili pse? Koja je vrsta hrane u većoj potražnji – pseća ili mačja? 

Iako se u Hrvatskoj ne zna točan broj pasa i mačaka (kao kućni ljubimci), mi primjećujemo da Hrvati drže više pasa u odnosu na mačke, a time vidimo da je pseća hrana u većoj potražnji.

Koje su trenutno najizraženije tržišne promjene ili trendovi u industriji hrane i opreme za kućne ljubimce? 

Već dugi niz godina je na tržištu promjena koja je nastala prije 6-7 godina da vlasnik za svojeg kućnog ljubimca traži što kvalitetniju hranu, najkvalitetnijeg sastava.

Postoji li razlika u potrošačima kada govorimo o „obitelj i ljubimac“ vs. „dijete i ljubimac“? Tko najviše kupuje i na što najviše troši? 

Ne postoji razlika između djeteta i ljubimca – vlasnik će ljubimcu pružiti apsolutno sve; najkvalitetnija oprema, hrana itd. Danas kvalitetno kupuju i muškarci i žene, visokoobrazovani, koji znaju što žele za sebe, pa isto tako žele svojem kućnom ljubimcu pružiti najbolje.

Koliko vaša ponuda prati trendove kao što su „grain-free“, organska hrana, održivost i prirodni sastojci? 

Za sebe smatramo da smo više od obične trgovine te da svaki ljubimac zaslužuje najbolje. Zato kod nas možete pronaći vrhunske brendove hrane; od grain-free opcija do specijaliziranih dijeta za razne zdravstvene potrebe. Također, prodajemo i hranu za mačke i pse koja koristi prirodne sastojke bez umjetnih dodataka. Uvijek nam je bitno biti u korak s trendom.

Na koji način odabirete nove proizvode ili brendove koje ćete uvesti na hrvatsko tržište? 

Prateći trendove; ono što nemamo trenutno u svojoj prodaji, trudimo se pronaći za kupce koji to traže.

Kako vidite budućnost tržišta proizvoda za kućne ljubimce u Hrvatskoj – gdje vidite prostor za rast? 

Smatramo da budućnost kućnih ljubimaca nije samo kod masa i mačaka, već kod svih kategorija; zečevi, ptice, ali i egzotične životinje.

Razgovarao: Marko Havaši