Krizna vremena zahtijevaju krizno upravljanje, brže donošenje odluka i konstantno prilagođavanje promjenama kako bi se osigurao opstanak i sačuvala radna mjesta. Na muci se poznaju junaci, i jako smo ponosni na sve naše zaposlenike koji su se pokazali kao pravi junaci u teškim vremenima.
Nakon odličnih poslovnih rezultata 2019. imali smo velike planove za 2020. Sve je krenulo više nego dobro, imali smo čak rekordan tjedan i vikend sredinom ožujka i onda je došao taj kobni dan 19. 3. Neprehrambene trgovine zatvorene su za kupce u potpunosti, uz određeni izuzetak koji je u Odluci stožera glasio „izdavanje građevinskog materijala na temelju narudžbe u maloprodaji“ – mi smo to protumačili kao mogućnost prodaje na daljinu (narudžbe telefonom, e-mailom, putem web shopa) i preko noći prilagodili svoje poslovanje novom modelu rada. S 5 zaposlenika u Web shop administraciji preko noći smo imali 20 ljudi na tim poslovima, kolege iz drugih sektora uskaču i obučavaju se za preuzimanje narudžbi, trgovci i skladištari u centrima komisioniraju pojačani broj narudžbi za web shop, koji je u jednom tjednu narastao 30 puta.
U prvim danima nakon zatvaranja vrata 19. 3. mi smo radili 10% od našeg uobičajenog dnevnog prometa, ali važno je istaknuti upravo to da smo radili i konstantnom prilagodbom modela rada iz tjedna u tjedan taj smo rezultat unapređivali. Postavljali smo si svakih par dana nove ciljeve – prvo da prijeđemo 1 milijun kuna dnevno prihoda, pa 1,5, pa 2... Svaki smo uspjeh dočekivali s oduševljenjem i konstantno dizali ljestvicu. U tom trenutku mnogi su se uplašili i zaustavljali poslovanje u potpunosti, no mi smo se svim silama borili da radimo i otvarali sva vrata koja su nam u pojedinom trenutku bila odškrinuta, kako su se mjere i tumačenja mjera mijenjali. Takav se pristup pokazao pobjedničkim i u rezultatima nakon 27. 4., od kada smo ponovno otvoreni u potpunosti za kupce.
Ponovno bih posebno istaknuo naše zaposlenike koji su pokazali požrtvovnost i zalaganje u cijelom tom periodu. Mi smo se trudili kao Uprava biti uz njih, svaki dan dolazili smo na posao, predsjednik Uprave spustio si je plaću na najnižu u tvrtki, a Nadzorni odbor odrekao se svoje naknade. Cijelo smo vrijeme bili fokusirani na naše kupce i njihove potrebe i želje. Vidjeli smo da im je važna sigurnost kupovine, higijenske mjere, fizička distanca, te smo odlučili investirati u sve što smo u tom trenutku mogli nabaviti na tržištu. Uložili smo u dezinfekcijska sredstva, barijere od pleksiglasa, toteme na ulazima i sve ostale mjere zaštite – ukupno više od 2 milijuna kuna. Kao krunu te investicije u sigurnost naših kupaca istaknuo bih uvođenje visokotehnološkog sustava zaštite (prema našim informacijama, kao jedini trgovac u Europi) – termalnih kamera koje mjere temperaturu svih koji ulaze u naše prodajne centre, naravno, bez pohranjivanja snimaka.
Proveli smo anketu među našim kupcima, jer smo naučili da je mnogo važnije što oni misle od onog što mi mislimo, koja je pokazala da su kupci iznimno zadovoljni provođenjem spomenutih zaštitnih mjera. Dvije trećine, među više od 1150 ispitanih kupaca, zaželjeli su da se mjere i dalje provode u lipnju, nakon što se pandemija u Hrvatskoj smirila. Tijekom svibnja imali smo na snazi mjeru Stožera koja je zabranjivala trgovcima rad nedjeljom. Mi smo se kao tvrtka i prije zalagali za neradnu nedjelju i pretpostavljali smo pozitivne učinke te odluke, a sad smo se mogli u njih uvjeriti i u praksi. Bilo nam je znatno lakše organizirati posao, naši su zaposlenici bili zadovoljni, a kupci su se vrlo brzo prilagodili.
Nakon nedavnog ukidanja odluke i vraćanja radne nedjelje, morali smo napravili detaljnu analizu našeg poslovanja i konkurentskog okruženja na svakoj pojedinoj lokaciji kako bismo donijeli što ispravniju odluku. Odlučili smo da u 13 trgovačkih centara diljem Hrvatske nedjelja postaje neradni dan, dok će u preostalih 12 radno vrijeme nedjeljom biti znatno kraće – od 8 do 14 sati, u odnosu na ostale dane kada radimo od 7 do 21. Pritom moram reći da u prodajnim centrima koji ne budu radili nedjeljom neće biti otpuštanja radnika, što su isticali neki kolege trgovci. Uz navedeno, posebno bih istaknuo i odluku da će u centrima koji budu radili nedjeljom naši zaposlenici biti plaćeni 50 posto više nego običnim radnim danom, umjesto dosadašnjih 35 posto. Trudimo se da sve uspjehe koje zajednički ostvarimo iz godine u godinu i svi naši zaposlenici osjete kroz svoja primanja, a kupci kroz što povoljnije cijene naših proizvoda.
Ovaj uvodnik izašao je u 85. InStore magazinu.