Donosimo vam intervju s Vinkovačkom šparogom, zadrugom OPG-ova koja surađuje s Lidlom.
Kako bi opisali vašu suradnju s trgovačkim lancem Lidl?
Jako smo zadovoljni načinom na koji se Lidl odnosi prema nama kao dobavljačima. To je uistinu partnerski odnos. Kroz ponude koje dostavljamo imamo mogućnost sudjelovati u kreiranju otkupne cijene u okvirima trenutačnog stanja na tržištu. Rad Lidlovih djelatnika na vrlo je visokoj i profesionalnoj razini. Susretljivi su i u pitanju pronalaska rješenja za plasman robnih viškova kao i u bilo kojem drugom pitanju vezanom za plasman robe.
Približite nam vaše poslovanje?
Kao zadruga koju čini petnaest članova (OPG-ova) isključivo se bavimo uzgojem i proizvodnjom šparoge. Šparogu na tržište plasiramo kroz dva artikla, i to: u vezicama od 500 g i u pliticama (kadice) od 300 grama (vrhovi od 10 cm). Drugi navedeni artikl plasiramo isključivo u Lidl.
Proizvodni kapacitet zadruge za ovu godinu bit će oko 90 do 100 tona zelene šparoge. Ovogodišnjom sjetvom sjemena za nove nasade šparoge vidimo prostor i za povećanje proizvodnje, a samim tim i za razvoj poslovanja zadruge.
Kako je pandemija utjecala na vaš posao?
Pojava pandemije učinila je način rada i poslovanja bitno složenijim. Našom pravovremenom reakcijom i sugestijama Savjetodavnoj službi za poljoprivredu Vukovarsko-srijemske županije, na razini Županije donesene su mjere i radne upute za provedbu berbe i sortiranja na siguran način.
Činjenica da smo dugogodišnji vlasnici Global G.A.P. certifikata uvelike nam je pomogla da savjetodavnoj službi predložimo mjere kako bi se berba mogla provesti sigurno.
Glavni prodajni kanal koji koristimo za plasman je trgovački lanac Lidl, a ostali kanali prodaje su prodaja viškova na veletržnici u Zagrebu, internetska prodaja i dostava na kućnu adresu te direktna prodaja na tržnici koju koriste određeni članovi zadruge.
Kad sve uzmemo u obzir, vjerujemo da je direktna suradnja s trgovačkim lancem najbolji način plasmana našeg proizvoda jer iziskuje manje napora i prihvatljivu otkupnu cijenu.