DR OETKER STUDENI
KERMAN

Toaletni papir ti može spasiti život!

DOP

Intervju

11.03.2020

Dijana Bilić, brand manager, Logistika Violeta d.o.o.

Na inicijativu g. prof. dr. Nevena Ljubičića, u kolovozu 2019. smo se prvi put upoznali sa zabrinjavajućim podatcima i statistikama vezanim za rak debelog crijeva u Hrvatskoj.

Rak debelog crijeva drugi je najučestaliji rak u republici Hrvatskoj, gotovo jednako zastupljen među muškarcima i ženama.

Nacionalni program ranog otkrivanja raka debelog crijeva zasad ne bilježi očekivane rezultate. Iako u potpunosti besplatan, građani se iz nekoliko razloga (slanje privole, slanje uzorka stolice, neinformiranost) ne odazivaju na besplatne mogućnosti kontrole. Postotak odaziva je svega 31% u Republici Hrvatskoj, dok je primjerice u nama susjednoj Sloveniji preko 70%. Sam nacionalni program funkcionira na način da se osobama starijim od 50 godina na kućnu adresu dostavljaju informacije o mogućim besplatnim uzorcima za kontrolu stolice te svaka osoba prvo potvrđuje privolom da želi isto primiti, zatim zaprima uzorke za kontrolu koje potom dostavlja na ispitivanje te ovisno o tragovima krvi dobiva poziv na dodatne preglede. Sam proces uvjetovan GDPR-om dodatno otežava proces.

Zadnji potpuni podatci su dostupni za 2018., kada je u Hrvatskoj zabilježeno 3.575 novih slučajeva, a još teža je činjenica da je umrlo 2.240 ljudi. Dakle stopa smrtnosti je iznosila 62,66%.

Kada to preračunamo u dnevne brojke, imamo 9- 10 novooboljelih svaki dan i 6 umrlih svaki dan !
U usporedbi sa ostalim europskim zemljama, Hrvatska je na dnu ljestvice preživljavanja oboljelih, iza nas je samo Rusija od ukupno 30 zemalja koje se prate.

Zabrinuti zbog ovog stanja, zajedno sa ostalim partnerima projekta dobili smo poziv na sastanak od strane g. prof. dr. Nevena Ljubičića u prostorijama dm-a.
U krugu sudionika sastanka zaključeno je da je potrebno poraditi na informiranosti građana o samom načinu prevencije kao i odazivu besplatnim kontrolama koje nudi nacionalni program i Hrvatsko gastroenterološko društvo.

Mi u Violeti smo naravno odmah prepoznali važnost uključenja u jednu ovakvu inicijativu te smo uz pomoć agencije Saatchi&Saatchi Hrvatska osmisli novi „hrabri“ toaletni papir.
Prevencija i rano otkrivanje karcinoma debelog crijeva su ključni, stoga smo napravili proizvod koji podsjeća potrošače da se samo-kontroliraju i vode računa o vlastitom zdravlju.

Ova limitirana edicija toaletnog papira, dostupna ekskluzivno u dm drogerijama u Hrvatskoj, unutar pakiranja sadrži poster kojim želimo educirati javnost o važnosti uočavanja problema na vrijeme.

Proizvodom, koji je zapravo i komunikacijska kampanja, želimo našim potrošačima reći da ukoliko se rak debelog crijeva otkrije na vrijeme, može biti izlječiv u više od 90% slučajeva.“ Na našem pakiranju savjetujemo svima da ukoliko primijete krv u stolici ili je ona mekša duže od 20 dana, da se obrate svojem doktoru opće medicine.

Ovim putem se još jednom zahvaljujemo svim partnerima projekta, a posebno dm-u koji su nas podržali u samom razvoju i lansiranju ovog proizvoda. Nadamo se da ćemo opravdati povjerenje koje su nam ukazali iz Hrvatskog gastroenterološkog društva i pomoći u ostvarenju krajnjeg cilja, a to je smanjenje smrtnosti od ove bolesti.