Ono što svakako vidimo kao rastući trend u zapadnim zemljama je premještanje kategorije voćnih sokova iz ambijentalne police u rashladne vitrine, a najveći driver tog trenda su sokovi koji nisu iz koncentrata. Rauch je odgovorio tom trendu s brandom Rauch Juice Bar, u čijoj lepezi se nalaze sokovi za konzumaciju “doma” te “on-the-go” varijante, u vidu smoothieja i sokova.
Ovakav asortiman nosi određene specifičnosti kao što su kratak rok trajanja te hladna distribucija, što znači da „supply chain“ mora biti izvanredno posložen. Također, jedan od glavnih izazova je činjenica da u Hrvatskoj ova kategorija još uvijek praktički ne postoji te sami maloprodajni lanci ne pridaju preveliki značaj u ovome trenutku sokovima koji nisu iz koncentrata.
No, očekivanja su da će se u sljedećim godinama to promijeniti, što vidimo na primjeru Slovenije koja, unatoč geografskoj blizini, ipak ranije prihvaća nadolazeće trendove.
Ako gledamo iz perspektive pakiranja, jedno od najbrže rastućih vrsta pakiranja su limenke. Pakiranje u limenci nosi brojne prednosti, a održivost je jedna od najbitnijih.
Osim voćnih sokova, rast pakiranja u limenci dolazi iz kategorije RTD kave, čajeva, CSD-a pa čak i vode u limenci. Rauch, koji je prošle godine proslavio 100 godina postojanja, voli za sebe reći da ima “look&feel” današnjih startup tvrtki te samim time pridaje veliku važnost brzini reakcije sukladno nadolazećim trendovima.
Stoga, osim Rauch Juice Bar branda, planiramo lansiranje dodatne palete proizvoda koji nas odvajaju od konkurencije na tržištu bezalkoholnih pića u Hrvatskoj. Također, fokus smo stavili na socijalne mreže, putem kojih želim pojačati komunikaciju s našim potrošačima te smo s Global Brand Pagea prešli na Sub Brand Page za svaki od naših bitnijih sub-brandova.
Ono što će svakako utjecati na razvoj same kategorije bezalkoholnih pića je nadolazeći posebni porez na kavu i bezalkoholna pića. U motive donošenja takve vrste oporezivanja, ne bih ulazio, iako možemo navesti vrlo mnogo razloga zbog kojih je taj porez diskriminirajući za našu industriju.
Ono što je svakako nespretno u cijelom procesu su rokovi koji se postavljaju pred proizvođače/distributere/prodavače, gdje se ne ostavlja dovoljno vremena za prilagodbu i pripremu novom načinu izračuna. Prema inicijalnom prijedlogu Uredbe, poduzetnici su dovedeni u situaciju da u roku od nekoliko dana moraju prilagoditi svoje sustave novom načinu poslovanja, što je u najmanju ruku neozbiljno i realno teško izvedivo.