DR OETKER STUDENI
KERMAN

Budućnost je u udruživanju

Lonia d.d.

Intervju

21.02.2020

Drago Munjiza, izvršni direktor, Lonia d.d.

Godina 2020. bit će godina integracije poslovanja Lonije i Sloge Podravske trgovine te Podravskog mlina u smislenu sinergijsku cjelinu unutar Grupe, a takav bi scenarij donio više od 25% rasta Grupe u odnosu na 2019. godinu.

Možete li nam reći nešto o sebi i svom poslovnom putu?
Moj je poslovni put većinom vezan za hrvatsku FMCG industriju. U Atlantic Grupi sam od osnivanja prošao u 11 godina karijeru od komercijalista do potpredsjednika zaduženog za prodaju i distribuciju, te potpredsjednika NO-a tvrtke kćeri Montana+. U sadašnjoj Fortenova grupi 5 godina bio sam predsjednik Uprave Konzuma plus i član NO-a BIM-a.

Ukupno sam 16 godina managerske karijere bio obučavan od najvećih svjetskih kompanija kao što su Mars, Gillette, Wrigley's, Nestle… pa posjedujem iskustvo s „obje strane“ u distribucijskom lancu FMCG-a (proizvodna i maloprodajna strana). Posljednjih 13 godina djelujem preko vlastite tvrtke specijalizirane za privremeni management, lobiranje i coaching, gdje sam upoznao klijente iz raznovrsnih industrija kao što su građevinarstvo, brodogradnja, međunarodni konzalting, proizvodnja led rasvjete, shopping centri, industrija zaštitne odjeće itd., a klijenti su bili locirani od New Yorka i Osla do Londona i Milana.

Kako je započela priča o trgovačkom lancu Lonia, kako i kada je sve krenulo?
Tvrtku Lonia jako dobro poznajem, jer je i moj otac bio zaposlen u bivšoj Grupi Slavija u kojoj je nekada djelovala i Lonia kao veleprodajni dio SOUR-a Slavija za Moslavinu. Tvrtka se tijekom godina razvila u drugu najveću u Sisačko-moslavačkoj županiji, postavši nezaobilazni 10. lanac hranom u Hrvatskoj, pa je i velika čast i izazov biti dio tako uspješnog tima.

Lonia je danas svrstana u Top 10 trgovaca na malo, što je velik uspjeh za domaću kutinsku tvrtku u vlasništvu obitelji Jaram. Uz neka prošla preuzimanja, nedavnom akvizicijom Sloga Podravske trgovine, Lonia je postala bogatija za novu djelatnost – mlinarstvo, povećala je ukupan broj prodajnih mjesta na više od 315 i time dodatno učvrstila svoju poziciju među Top 10 trgovačkih lanaca u Hrvatskoj. Što za vas znači to preuzimanje i u kojem smjeru nastavljate u 2020.?
Grupa Lonia i u industriji maloprodaje hrane i u proizvodnom smislu postaje nezaobilazni igrač na tržištu koji svjedoči da je predanim i upornim radom moguće postići održivi razvoj te konkurirati na otvorenom i zahtjevnom tržištu kakvo je hrvatsko, djelujući iz županije koja nema sezonske konjunkture vezane za turizam ili iznadprosječni BDP po stanovniku kakav imaju županije kao što su, primjerice, Istarska ili Grad Zagreb!

Na policama imamo više od 60% proizvoda koji su domaćeg podrijetla, a željeli bismo taj postotak i povećati, posebice asortimanom lokalnih OPG-ova i manjih nišnih proizvođača.

Kakvi su vam planovi vezani za mlinarstvo?
Nastavit ćemo dosadašnji uspješan trend poslovanja i osigurati kontrolu cijelog proizvodno-trgovačkog procesa, od polja do stola.

Lonia je jedan od najvećih trgovaca na području Sisačko-moslavačke županije i jedna je od osnivačica trgovačkog udruženja Ultra gros. Kao najveća članica grupacije Ultra gros, Lonia posluje u pet županija, u kojima se, kad se izuzme sam Grad Zagreb, odvija 30% prometa tržišta maloprodaje hrane u Hrvatskoj. Koliko je za vas bitno što ste dio spomenutog udruženja?

Lonia je jedna od utemeljiteljica takvog tipa udruživanja, pa već i sama ta informacija govori o tome kakav je naš stav oko udruživanja trgovaca. Osobno sam za daljnje jače udruživanje po uzoru na Coop, Eurospin ili Edeku!

Po čemu biste rekli da su trgovine Lonia specifične i koju dodanu vrijednost nudite svojim kupcima?

Lonia djeluje u formatu kvartovskih trgovina i manjih supermarketa. Takav tip trgovine u uzlaznoj je konjunkturi svagdje u svijetu i nudi osoban te fleksibilan odnos trgovca i potrošača, što je u manjim naseljima i kvartovima gradova dodana vrijednost, posebice za starije potrošače ili kupce kojima je takav odnos važan. Nadalje, za takav format trgovina Lonia nudi iznadprosječan broj artikala, posebice svježeg asortimana i hrvatskih proizvođača.

Kako poslujete s B2B partnerima? U kolikoj se mjeri ta komunikacija odvija izravno, a koliko preko udruženja Ultra gros?
B2B segment je cca 10% ukupnog prihoda Društva, i takav tip prodaje se odvija isključivo izravno.

Lonia djeluje u formatu kvartovskih trgovina i manjih supermarketa. Takav tip trgovine u uzlaznoj je konjunkturi svagdje u svijetu i nudi osoban te fleksibilan odnos trgovca i potrošača, što je u manjim naseljima i kvartovima gradova dodana vrijednost, posebice za starije potrošače ili kupce kojima je takav odnos važan.

Društveno ste odgovorna tvrtka. Kojim se smjernicama rukovodite kako bi vaše poslovanje uz brigu za zaposlenike (primjerice, Lonia je povećala plaće svojim radnicima za 17%, podržava i ograničavanje rada nedjeljom, donijela je odluku o zapošljavanju svih djelatnika isključivo na neodređeno radno vrijeme), brigu za investitore i zajednicu te nagrade i donacije i dalje pridonosilo ugledu Lonije kao društveno odgovornog subjekta?

Radnici i lokalna zajednica te suradnja s hrvatskim proizvođačima bitne su okosnice našeg djelovanja i stremimo biti uzor svim ostalim subjektima na tržištu u DOP aspektu poslovanja istovremeno pazeći da ne narušimo stabilnost i sigurnost poslovanja te radnih mjesta koja su našim djelatnicima barem jednako bitna kao i plaće. Isplaćujemo uskrsnice, božićnice i ostale beneficije djelatnicima (ove godine je to bilo 7.500 kuna na godišnjoj razini), a suradnja sa sindikatima koji djeluju u Društvu je kontinuiran i uhodan proces.

Postoji li mogućnost da se Lonia pridruži KTC-u kad je u pitanju neradna nedjelja?
Mi smo se već pridružili toj inicijativi podesivši svoje radno vrijeme tako da radimo najkraće od svake konkurencije na pojedinoj mikrolokaciji. Osobno se nadam da će vrlo brzo biti maksimalno reguliran rad nedjeljom kao slobodan dan za većinu trgovaca.
Lonia veliku pažnju pridaje svježim programima, osobito proizvodima koji su podrijetlom iz Hrvatske, a posebice iz županija u kojima djeluje. Koliki udio proizvoda domaćeg podrijetla imate na svojim policama?

Na policama imamo više od 60% proizvoda koji su domaćeg podrijetla, a željeli bismo taj postotak i povećati, posebice asortimanom lokalnih OPG-ova i manjih nišnih proizvođača kao što su, primjerice, Veronika, Gligora, Smjeli, Mataš, vinarija Rossi te županijskih proizvođača iz 8 županija u kojima imamo trgovine.

Na jednoj ste konferenciji spomenuli kako ćete pokrenuti dostavu iz Lonia trgovina po uzoru na Wolt i Glovo. Je li ta vaša ideja već zaživjela?

Da, zaživjela je, i od krajnjih kupaca koji koriste GLOVO aplikaciju u Zagrebu ocijenjeni smo s visokih 94% zadovoljstva uslugom kupnje.
Imate li u planu neke nove akvizicije u 2020. godini?
Godina 2020. bit će godina integracije poslovanja Lonije i Sloge Podravske trgovine te Podravskog mlina u smislenu sinergijsku cjelinu unutar Grupe, a takav bi scenarij donio više od 25% rasta Grupe u odnosu na 2019. godinu.

Imate li neku poruku za čitatelje InStore magazina, među kojima su i neki od vaših partnera?
Zahvaljujem svima na suradnji i želim im uspješnu 2020. godinu i u poslovnom i privatnom životu.