DR OETKER STUDENI
KERMAN

Kvaliteta proizvoda do krajnjeg potrošača

Intervju

14.10.2019

Mirela Milas, direktorica prodaje, DUKAT d.d.

U Dukatu proizvodimo asortiman koji zahtijeva i hlađeni i ambijentalni lanac opskrbe i kompletni proizvodni asortiman distribuiramo u hladnom lancu.

Naime, karakteristika je mliječne industrije dnevna opskrba prodajnih mjesta, stoga distribucijom samo u hladnom lancu bitno pojednostavljujemo logističke procese, a istodobno pozitivno utječemo na kvalitetu i organoleptičke karakteristike asortimana. Naš je zadatak osigurati najvišu kvalitetu proizvoda do krajnjeg potrošača, pa nam je hladni lanac važan saveznik u ispunjavanju tog cilja.

Definiranje prodajnog asortimana dio je komercijalne politike i godišnjih pregovora s našim kupcima. Pomno proučavamo dnevne, tjedne i mjesečne izlaze do razine svakog pojedinog SKU-a i dogovaramo optimalni asortiman za svakog pojedinog kupca i format prodajnog mjesta.

U interesu je kompanije maksimalno razvijati prodajnu mrežu, stoga nastojimo postaviti jasne i dostižne uvjete i ciljeve za naša nova prodajna mjesta. To najbolje ilustrira podatak kako Dukatove rashladne vitrine danas ima svaka druga prodavaonica u Hrvatskoj.

U Dukatu ne postoji predefinirana stock lista proizvoda po kupcima ili formatima prodajnih mjesta. Naš je pristup krajnje individualiziran i uzima u obzir širi kontekst, primjerice, nalazi li se prodajno mjesto u urbanom ili ruralnom dijelu zemlje, kakvi su stavovi, kupovne i životne navike potrošača koji gravitiraju tom prodajnom mjestu i drugo.

Trendovi se stvaraju na velikim europskim i svjetskim tržištima i s vremenskim odmakom dolaze na manja tržišta poput našeg. Naš je zadatak na vrijeme prepoznati same začetke novih trendova i prvi ponuditi potrošačima inovativne proizvode koji zadovoljavaju njihove potrebe i želje. Vjerujem da je upravo inovativnost najveća snaga Dukata, uz, naravno, prepoznatljivu kvalitetu proizvoda. Suvremeni način života opterećen brojnim obvezama, nedostatkom vremena te neuravnoteženom prehranom traži funkcionalne i on the go proizvode, poput primjerice kompletne b.Aktiv LGG linije – jogurta, smoothieja i nedavno lansiranog multivitaminskog napitka.

Raste i segment potrošača koji traže tzv. clean label proizvode. Proizvodi s oznakom organsko/bio već su duži niz godina rastući trend u svijetu, ali i u Hrvatskoj, kao i autentični lokalni proizvodi koji su također rastući trend u prehrambenoj i mliječnoj industriji.

I najuspješniji projekti i inicijative mogu postati neuspješni bez adekvatne komunikacije, stoga komunikaciji s našim prodajnim mjestima pridajemo veliku pažnju, bez obzira na to je li riječ o tradicionalnom ili organiziranom tradeu. Ovisno o vrsti i značaju svakog projekta (inovacija, renovacija, redizajn i sl.) definiramo set komunikacijskih alata, no uvijek inzistiramo na face to face pristupu, na svakoj razini prodajnog kontakta.