DR OETKER STUDENI
KERMAN

Ekološka osviještenost kroz devet načela

DOP i održivost

Intervju

10.12.2019

Predrag Todorović, Regional Business Development Manager, Erdal GmbH

Kompanija Werner & Mertz obiteljska je tvrtka koja je 2017. proslavila 150 godina od osnivanja. Kompanija ima nešto više od 1000 zaposlenika, uglavnom u Mainzu gdje se nalaze sjedište i proizvodni pogoni, dok je 130 zaposleno u proizvodnji i prodaji u Halleinu kod Salzburga.

Oba proizvodna pogona posjeduju ove certifikate za proizvodnju: ISO 9001 od 2001, ISO 14001 od 2002, EMAS od 2003, ISO 50001 od 2013, IFS HPC od 2014. Brandovi koji su zaštitni znak kompanije su: Frosch, Emsal, Erdal, Rorax, Bionicdry, Green Care Professional i Tana professional.

Brand Frosch malo je zeleno čudo, nastalo 1986. godine i od tada svojim ekološkim sredstvima za čišćenje i njegu pridonosi smanjenju zagađenja i poboljšanju ekološke osviještenosti čovječanstva kroz 9 načela koja vrijede za sve proizvode ovog branda:

1) zelena formula, bazirana na prirodnim sastojcima, glavna je karakteristika sredstava za čišćenje i njegu;
2) aktivne supstance za pranje biljnog porijekla, koje se vrlo brzo i lako biološki razgrađuju, s površinski aktivnim tvarima obnovljivog biljnog porijekla – s velikom i brzom biorazgradivošću;
3) odlična i dermatološki ispitana sredstva, koja njeguju kožu; minimalna i blaga količina konzervansa, brižljiv odabir parfema ili njegova potpuna eliminacija;
4) bez mikroplastike, formaldehida, EDTA i halogenorganskih spojeva;
5) manje utjecaja na okoliš smanjenom uporabom ambalažnih materijala i standardnim korištenjem recikliranih materijala koji se ponovno mogu reciklirati;
6) veganski, bez sastojaka životinjskog porijekla;
7) održiva i energetski osviještena proizvodnja na proizvodnim mjestima s EMAS, ISO 50001 i A.I.S.E. certificiranim eko-upravljanjem;
8) vlastito postrojenje za pročišćavanje vode kako bi se osigurala vrhunska higijena naših proizvoda kao i najbolje moguće pročišćavanje otpadnih voda;
9) više od 30 godina iskustva u razvoju i proizvodnji ekoloških proizvoda za čišćenje i njegu.

Održivost je za W&M i brand Frosch stvar principa! Od 1986. godine Frosch je na tržištu uvijek donosio nove impulse. U cilju daljnjeg poboljšanja ekoloških standarda i standarda kvalitete, redovno su obavljana istraživanja u oba proizvodna centra u Halleinu i Mainzu. EMAS certifikat predstavlja najveći izazov koji jedna tvrtka može posjedovati. Godinama Frosch pokazuje veliku želju za nastavljanjem svog puta u rasterećivanju okoliša. Taj zeleni proizvod postaje sve impresivniji zbog svoje ekološke proizvodnje. S tim je ciljem od 2012. Werner & Mertz s partnerima u industriji (Alpa, Unisenzor, NABU, Der Grune Punkt) razvio inovativan proces dobivanja visokokvalitetnog recikliranog materijala (reciklata) iz plastičnog otpada. Kao rezultat tih napora, sve boce Frosch proizvoda PET i PE izrađene su od 100% reciklirane plastike, gdje 20% plastike dolazi od plastike prikupljene iz tzv. žutih vreća. Otpad kao sirovina postaje glavni cilj kompanije i ubrzo će udio žutih vreća u sirovinskom sastavu ambalaže porasti na 40%.

Recyclate Initiative, koja je pokrenuta 2012., kao i sve ostalo što poduzima na svim poljima, kompaniji je do danas donijelo mnoga priznanja. Spomenimo samo neka:

2013. – Cradle to Cradle – Frosch Citrus bathroom cleaner postaje prvi proizvod za čišćenje koji dobiva tu nagradu
2016. – German Sustainable Award – u kategoriji Most sustainable product – in Non-Food segment.

W&M je do sada na sve moguće načine pokušao pridobiti što veći broj tvrtki iz industrije koje bi se pridružile ovoj inicijativi koja ima za cilj da se u doglednoj budućnosti 90% svjetskoga plastičnog otpada ponovno iskorištava u proizvodnji ambalaže čime bi se potreba za proizvodnjom nove plastike svela tek na 10% ukupne svjetske potražnje za tim materijalom. Na taj bi se način spriječilo daljnje zagađivanje planeta, ali i znatno smanjila potrošnja fosilnih goriva/sirovina.

U 2019. otvoren je novi proizvodni pogon koji predstavlja posljednju riječ tehnike, ali i ekoloških standarda u gradnji! Izazov je bio golem jer je trebalo u zgradi visine četiri kata, dimenzija 90x55 metara, koja je ujedno i najveći svjetski proizvodni pogon boca za recikliranje (od svibnja 2019. godine: 330 milijuna boca 100% korištene plastike iz sustava za prikupljanje kućnog otpada), osigurati grijanje koje zahtijeva snagu od oko 1100 kilovata (kW). Oporavak topline, jedna od metoda korištenih za postizanje cilja, omogućena je proizvodnjom neprekidnog dovoda komprimiranog zraka. Prilikom stvaranja komprimiranog zraka obično se izgubi gotovo 90% ulazne energije. Pametan koncept upravljanja pretvara gubitak u korisnu otpadnu toplinu. S druge strane, hlađenje pomoću besplatnog hlađenja omogućuju dvije kompresorske rashladne jedinice ukupne snage 1400 kW koje su smještene na krovu nove zgrade. Ono što taj sustav čini posebnim je njegova sposobnost da osigura gotovo 450 kW snage hlađenja. To je dovoljno za hlađenje električnih i IT poslužiteljskih prostorija. U tom kontekstu, besplatno hlađenje znači da sustav pruža udio snage bez upotrebe rashladnih kompresora.

Tako je osigurana kvaliteta zraka u zatvorenom prostoru na radnome mjestu. Društvene prostorije, prostorije za sastanke, radionice i proizvodni prostori uvijek se opskrbljuju svježim zrakom. Ugrađene su tri ventilacijske jedinice s rotacijskim izmjenjivačima topline. Izmjenjivači su postavljeni tako da njihove rotacijske mase preuzimaju energiju iz izlaznog zraka, a zatim ga dostavljaju dolaznom svježem zraku. Tom se metodom postiže oporavak energije do 75 posto.

Tom novom zgradom još jednom demonstriramo svoju cjelovito održivu orijentaciju na našoj lokaciji u Mainzu. Naš se proizvodni centar može pohvaliti ambicioznim energetskim konceptom s izvanrednim izolacijskim vrijednostima i vrlo učinkovitim povratom energije. Uz to, pruža ugodnu radnu atmosferu našim zaposlenicima, rekao je Reinhard Schneider, partner u Werner & Mertz GmbH.

Stoga je danas brand Frosch poznat kao Br. 1 EKO brand u Europi!