U HiPP Croatia d.o.o. trenutačno je zaposleno 240 zaposlenika, od kojih velika većina, oko 220, radi u našem proizvodnom pogonu u Glini, dok je ured prodaje i marketinga lociran u Zagrebu.
Područje Gline spada u slabo razvijeno područje, a samim time je i slabo naseljeno područje, no nedostatke nismo primjećivali sve do unatrag nekoliko godina. Reći ću vam samo jedan primjer: kad smo 2013.-2014. godine otvorili natječaj za 20-ak dodatnih radnih mjesta u proizvodnom pogonu, zaprimili smo 600-tinjak molbi za posao, a 2018. godine u postupku zapošljavanja za isto radno mjesto zaprimili smo svega – 30 molbi. Razlog tome jednim je dijelom odlazak mladih ljudi u inozemstvo te rast drugoga gospodarskog subjekta na ovom području koji je preuzeo nezaposlene osobe s ovog područja.
Problem radne snage, prije svega mislim na kvalificiranu radnu snagu, nedvojbeno postoji, ali nama još veći problem predstavlja pronalazak visokoobrazovanih radnika, kojih na ovom području jednostavno nema.
Svjesni smo da svaki radnik želi dati svoj doprinos na radnome mjestu, ali čak i u područjima koja nisu obuhvaćena opisom konkretnog radnog mjesta. Stoga, HiPP Croatia d.o.o. omogućuje svakom radniku predaju ideja kako bi upravi pomogli u raznim segmentima poslovanja, od složenih tehničkih prijedloga do segmenta poboljšanja radne atmosfere ili uvjeta rada. Primjerice, rezultat posljednje ideje je poboljšanje tehnološkog procesa u proizvodnji. Naravno, radnicima koji predaju najveći broj ideja, pripada i novčana nagrada.
HiPP Croatia d.o.o. omogućuje svakom radniku predaju ideja kako bi upravi pomogli u raznim segmentima poslovanja, od složenih tehničkih prijedloga do segmenta poboljšanja radne atmosfere ili uvjeta rada.
Moram istaknuti da su u našem management teamu brojnije žene, na što smo izuzetno ponosni. Mi smo relativno mala tvrtka i svi međusobno intenzivno surađujemo, tako da znamo prednosti i mane svakoga i lako je prepoznati pojedinca koji posjeduje određene kvalitete, no služimo se i godišnjim ocjenjivanjima kao talent matricama kako bi managementu olakšali praćenje i razvoj talenata.
Budući da smo proizvođači dječje hrane i pripadamo sektoru koji mora zadovoljiti visoke kriterije u svim segmentima, stalna edukacija je izuzetno važna. Međutim, poslovanje se jednostavno prebrzo mijenja i stvaraju se novi trendovi. Primarni ciljevi postaju zaštita okoliša, odnosno društveno odgovorno poslovanje, što je potpuno novi i dobrodošao koncept poslovanja. Tržište se neprestano mijenja pa se organizacije moraju neprestano prilagođavati odnosno kreirati nove pravce. Radi svih tih promjena, organizacijama je nužna fleksibilnost, a to se ne može postići bez znanja i cjeloživotnog učenja.
Prema našim iskustvima i saznanjima koje dobivamo iz redovitih anketa, radnicima je najbitnije poštovanje i priznanje za rad, međutim, svi se boje istaknuti činjenicu da je i plaća visoko na listi prioriteta radnika. HiPP i s te strane pokušava također napraviti puno, primjerice, svaki radnik dobiva godišnji bonus za uspješnost u radu društva, minimalno u visini jedne plaće, a druga materijalna prava (božićnice, regresi, dar za djecu, jubilarne nagrade) su dio kolektivnog ugovora i isplaćuju se uvijek iznad ugovorenog dijela. Vladine mjere poreznog rasterećenja omogućile su nam da radnicima isplatimo znatno veće iznose. Najnovija uvedena mjera je i uplata radnika u III. mirovinski stup.
Zadovoljstvo zaposlenika pratimo putem anketa, koje pokušavamo provoditi svake dvije godine i uvijek koristimo usluge vanjskog suradnika. Imamo dosta velik odaziv radnika, čak oko 75% radnika sudjeluje u anketi. Međutim, imamo i interne online platforme za prigovore, prijedloge i pritužbe koji se upućuju neposredno direktoru Društva i koji su potpuno anonimni. Otprije dvije godine radnicima smo pružili mogućnost i psihološkog savjetovanja.
Kad je riječ o work-life balanceu, treba napomenuti da smo mi proizvodna kompanija i da je rad organiziran u smjenama, te nam je s te strane dosta teško uskladiti posao s obitelji… Međutim, HiPP kao grupacija njeguje obiteljske vrijednosti, stoga mnogo truda ulažemo i u taj dio. Već nekoliko godina zaredom zaposlenicima čije dijete tek kreće u vrtić ili prvi razred osnovne škole dajemo jedan slobodan plaćeni dan, svake godine održavamo obiteljski dan kada radnici dovode svoju djecu u kompaniju da im pokažu gdje i što roditelji rade. Isto tako, plaćamo rekreacije svim zaposlenicima, organiziramo team buildinge itd...
Nagrada Certifikat Poslodavac Partner jednostavno je potvrda struke da dobro radimo, ali ujedno i smjernica kako bismo unaprijedili HR procese. Ponosni smo na priznanje koje smo primili kroz Certifikat Poslodavac Partner i na to što se naš trud naposljetku pokazao kao potvrda kvalitete u području upravljanja ljudskim resursima.