DR OETKER STUDENI
KERMAN

FMCG Retail Summit 2019. : Pročitajte izjave govornika

FMCG Retail Summit

25.11.2019

Donosimo izjave govornika s 5. FMCG Retail Summita. Pročitajte kakvi su dojmovi.

Zvonko Popović, vlasnik i direktor, Kanaan d.o.o.
Prvi sam put na ovakvoj konferenciji. Mogu reći da mi je u ulozi predavača bilo vrlo interesantno jer je publika vrlo pozorno slušala i više puta aplauzom podržala moje izjave, tako da sam vrlo zadovoljan. Iako živimo u ovakvoj državi, moguće je napraviti velik posao. Situacije koje se često ne čine kao prilike, to zapravo mogu biti. Prema tome, ohrabrujem poduzetnike da budu malo uporniji. Budući da nema pretjerano ozbiljne konkurencije, može se uspjeti i na jednostavniji način. Trgovcima zahvaljujem na dosadašnjoj suradnji i na tome što su prepoznali Kanaan kao domaću tvrtku koja radi dobre proizvode i nadam se da će tako i ostati.

Jean-Jacques Vandenheede, futurolog i stručnjak za trendove u maloprodaji
Mislim da su ovakva okupljanja izrazito važna, a publika je uvijek dokaz tome. Činjenice poput velikog odaziva i ponovnog dolaska velikog broja vodećih ljudi iz sektora, pokazuju vrijednost konferencije. Također, vrlo je uzbudljivo i korisno upoznavanje te razgovaranje s kolegama u industriji. Htio bih trgovcima poslati jednu poruku – počnite eksperimentirati. Živimo u svijetu u kojem možemo isprobati tisuće stvari, stoga ne donosite zaključke na temelju jednog pokušaja. Potrebno se neprestano poboljšavati, mijenjati i prilagođavati. Možda odbaciti ideje i početi opet – to je dio tog procesa. Osnova je započeti malo i jeftino. Ne radi se o velikim ulaganjima, ne radi se o tome da ponovno izmislite postojeći posao u industriji. Radite male stvari i onda vidite što djeluje, a što ne. Budite strpljivi.

Rafal Trepka, Vice President Business Development, CEE, Mastercard
Prvo bih vam htio čestitati na organizaciji ovog izvrsnog događaja koji na jednom mjestu okuplja mnogo ljudi i ključnih dionika iz različitih industrija, općenito, ljudi koji razmišljaju slično. Iz moje perspektive, ovaj je događaj vrlo koristan, a iz perspektive Mastercarda vrlo je dobro dijeliti informacije o uplatama, digitalnim plaćanjima i, općenito, budućim trendovima plaćanja. I to ne samo s našim bankama, nego i s drugim kupcima, poput trgovaca, proizvođača i širih dionika u industriji. Možete doslovno vidjeti kako tradicionalna maloprodaja prelazi u e-trgovinu. Iako je još uvijek popularno razmišljati o multi-channelu i omni-channelu u maloprodaji, danas možemo koristiti termin channeless tj. govoriti o beskrajnoj maloprodaji. Mnogi su trgovci ušli u proces prilagodbe putem samoposluživanja i uvođenja digitalne tehnologije za plaćanje putem aplikacije, tj. tokenizacije plaćanja. Dakle, to se već događa. Ove vrste događaja pomažu nam da se educiramo. Također, pomažu cijeloj industriji da napreduje.

Ivan Radić, direktor službe za analitiku i CRM, mStart
Moram priznati da sam prvi put na ovakvoj konferenciji i mislim da je ovo zapravo odlična stvar jer se velik broj ljudi iz businessa nalazi ovdje. Ja sam iz IT struke i mislim da ovakve konferencije koriste nama kako bismo proširili informacije o našim aktivnostima u FMCG-u. Zbližavamo se s poslovanjem drugih. Na neki način, uspijevamo komunicirati ključne poruke ljudima koji odlučuju i sudjeluju u formiranju tuđih mišljenja. Naša je poruka da nove tehnologije i naše znanje korištenja tih tehnologija uz poznavanje samog korisnika u ovom slučaju može dovesti do novog modela poslovanja koji može imati velik utjecaj na njihovu dobit.

Gabriel Gutierrez, Account Manager Jr., MPG
Mislim da su ovakve konferencije izuzetno korisne industriji. Pomažu ljudima da rastu, povezuju se, umrežavaju i uče jedni od drugih. Moja je prezentacija bila o tome kako voditi uspješnu sampling kampanju s obzirom na to da su one vrlo skupe, a opet jedan od najuspješnijih marketinških alata. Ideja je bila pokazati kako se to radi i koji je najbolji način da se iz toga izvuče maksimum. Mislim da se publici svidjelo, nadam se da su ljudi sa sobom ponijeli nešto novo. Za mene je bilo vrlo ugodno, svidjelo mi se. Ovo je sjajno mjesto ako želite učiti o maloprodaji i FMCG-u. Preporučujem svima da dođu.

Natalija Verbič, Customer Marketing Manager West Balkans, Mars Inc.
Konferencija mi je bila vrlo interesantna. Svakako izvrsna prilika da se vide nove stvari i što drugi na tržištu rade. Pogotovo mi je zanimljivo ono što Jean-Jacques kaže jer uvijek ima break-through informacije. Jednako tako, jako su zanimljive informacije koje je predstavio Mastercard, tj. način na koji tehnologija ide ruku pod ruku s retailom s kojim smo mi najviše u kontaktu. Veselim se drugom dijelu konferencije, stvarno je super. Danas je iznimno važno privući pažnju korisnika. Naš potrošač, neovisno o njegovoj dobi, prilikom kupnje okupiran je informacijama iz mnogobrojnih izvora. Na nama je da razbijemo svojevrsnu rutinu shoppinga i ponudimo nešto drukčije kako bismo ispunili njegove potrebe.

Anita Lacmanović, Head of SAP Customer Experience, SEE
Zaista sam pozitivno iznenađena. Nevjerojatno je koliko je zanimljivih ljudi došlo na konferenciju. Za SAP je to stvarno odlična mogućnost da prezentiramo svoje rješenje i obavimo vrijedan networking. Svaka čast! Ja mislim da je ovo jedna od najboljih konferencija na kojoj sam bila ove godine. Experience management je jako bitan u današnje vrijeme. Znači, kompanije se moraju okrenuti prema tome da prikupljaju i analiziraju te podatke te poboljšaju svoje poslovanje. Prije nekoliko mjeseci za 8 milijardi dolara kupili smo SAP Qualtrics rješenje, tj. softver koji je usmjeren na podatke iz mnogobrojnih izvora koje analiziramo unutar sustava pri čemu spajamo operativne podatke s experience podacima zbog čega kompanije mogu poboljšati svoje poslovanje i sve to vide u real-timeu unutar jednog sustava, a to je svojevrsna revolucija.

Klara Karivan, direktorica, GS1
Doista sam ugodno iznenađena. Napomenuli ste da će biti izuzetno puno sudionika, međutim broj je apsolutno impresivan. Posebno me motivirao auditorij, to je toliko mladih ljudi koji međusobno komuniciraju. Postignut je željeni efekt konferencije, a to je da se pobudi interes i da se otvori mogućnost za networking.

Stjepan Roglić, dopredsjednik Nadzornog odbora Orbico grupe
Moram reći da mi je čast što ste me ponovno pozvali. To znači i da nakon pet godina mi možemo vama reći nešto novo, da mi kao distributer, koji smo u lancu opskrbe relativno jednostavan čimbenik, imamo nekakvih novosti koje možemo predočiti industriji. Nastojimo djelovati kao usluga, tj. nastojimo biti usluga vodećim svjetskim proizvođačima, ali i domaćim proizvođačima koji nastupaju vani. Naš je osnivač među prvima pokrenuo ovaj model poslovanja i uspjeli smo se smjestiti u taj prostor gdje smo zanimljivi i gdje možemo ponuditi dodanu vrijednost i proizvođačima i maloprodaji.

Hrvoje Čeović, direktor prodaje za Središnju Europu, Procter&Gamble
Konferencija je bila super, jako zanimljiva. Apsolutno podržavam ovakva okupljanja jer je ovo vjerojatno jedino mjesto gdje se ljudi iz branše mogu susresti na jednome mjestu. Cijeli se dan ustvari družimo i siguran sam da ću doći opet. Mislim da je većina govornika danas poslala poruku da su promjene u našoj industriji tolike da se svi moramo malo trgnuti i reagirati na njih. Mislim da je to poruka koja se provlačila kroz sve prezentacije i ponudila je puno kreativnih rješenja i inspirativnih ideja. Zaista, mjesto koje nudi za svakog ponešto.

Ray Gaul, SVP Retail Insights EMEA, Kantar
Mislim da je konferencija fantastična, sada je već peta, a moja prva i nadam se da ću biti pozvan ponovno. Cijeli dan vlada pozitivna energija, a govornici su izvrsni. Također, publika je bila nevjerojatna, zadržali su se cijeli dan. Maloprodaja se na Istoku događa vrlo različito. Prve razlike vidljive su kad je riječ o lancu opskrbe. Ondje imaju dubok uvid u te procese, a većina ljudi ignorira taj aspekt revolucije koja se događa. Druge razlike vidljive su kad je riječ o robotima i mobilnim telefonima. Za razliku od Zapada, na Istoku im je iz nekog razloga stvarno ugodno s robotima. Dakle, mislim da ćemo se morati opustiti jer je to učinkovitiji način poslovanja. Isto je i s novčanim i bezgotovinskim društvom. Vjerojatno dolazi ovdje u nekom trenutku, ali prvo se događa na Istoku. Pa, pogledajte tamo i vidjet ćete budućnost.