Donosimo specifičnosti s kojima se susreću današnji manageri za ljudske potencijale iz naših proizvodnih kompanija i trgovačkih lanaca. Pročitajte što o toj temi ima za reći Jadranka Sakoman, direktorica ljudskih resursa u Zagrebačkoj pivovari.
1. Koliko trenutno imate zaposlenika?
Trenutno imamo nešto manje od 600 zaposlenika različitog stupnja obrazovanja, a njihova prosječna starost je 40 godina. Zagrebačka pivovara ima iznimno nizak postotak fluktuacije zaposlenika, svega 1,32 posto i na to smo posebno ponosni jer čak 173 naša zaposlenika (odnosno njih 30 posto) ima 15 i više godina staža u Zagrebačkoj pivovari.
2. S kojim se izazovima susrećete kada je u pitanju traženje novih zaposlenika, a koji kad govorimo o zaposlenicima?
Izazov je privući i zadržati najbolje talente, ali uspješno odgovaramo na nove zahtjeve tržišta. Ove smo godine pokrenuli platformu Zakon posao kojom smo se još snažnije brandirali na tržištu radne snage i rezultati su bili vidljivi već u privlačenju sezonskih radnika. Smatramo kako je važno ići u korak s trendovima i kontinuirano ulagati u ljude i procese. Mi znamo da su naši zaposlenici okosnica uspjeha naše kompanije i zato o njima brinemo cijelim nizom benefita iz čega proizlaze rezultati na obostrano zadovoljstvo. Jednostavno, iza zakon piva stoje zakon ljudi.
3. Susrećete li se s nedostatkom odgovarajuće radne snage?
Srećom za sada ne, ali ne zbog zasićenosti tržišta. Unaprijedili smo procese privlačenja najboljih talenata - redizajnirali smo procese regrutacije i selekcije i kontinuirano podižemo kvalitetu sustava upravljanja privremenom radnom snagom. To konkretno znači kako prilikom zapošljavanja sezonskih radnika uvijek uzimamo u obzir one radnike koji su i ranije radili u Pivovari, a sezonskim radnicima koji se vraćaju raditi u Zagrebačku pivovaru više godina nudimo niz dodatnih benefita, kao i mogućnost stalnog zaposlenja ovisno o raspoloživim slobodnim radnim mjestima. Riječ je o sveobuhvatnom i kompleksnom procesu kojem su u fokusu zaposlenici koji uistinu rade zakon posao.
4. Kako zaposliti i zadržati lojalnog i zadovoljnog zaposlenika?
Osluškujući njegove potrebe, dajući mu prostor za napredak i honorirajući njegovu predanost. Čak 93 posto naših zaposlenika angažirano je i zadovoljno svojim poslom, što je statistički značajno viši rezultat u odnosu na globalne kompanije iz naše branše. Cijeli je niz financijskih i nefinancijskih benefita, a iznad svega sjajna atmosfera i visoka razina kolegijalnosti.
5. Kako povećavate znanja i kompetencije ostalih zaposlenika? Koliko vam je bitna edukacija zaposlenika (interna i eksterna)?
Svi naši zaposlenici tijekom godine prođu neki oblik usavršavanja. Tijekom 2018. imali smo ukupno 22.257 sati internih i 1.610 sati eksternih edukacija tj. 39,18 sati interne edukacije i 2,83 sati edukacije po zaposleniku. Imamo i svoju internu akademiju znanja kroz koju ljudi dijele znanje i iskustvo, a uz to redovito organiziramo i predavanja vanjskih suradnika.
6. Što je današnjem zaposleniku najvažnije, možete li navesti tri stvari po nekoj ljestvici prioriteta?
Kada smo lansirali platformu Zakon posao proveli smo veliko istraživanje među hrvatskim milenijalcima jer su skupina koja sada ulazi na tržište rada. Ono je potvrdilo kako je mladim ljudima najbitnije stabilno radno mjesto na kojem će biti proporcionalno plaćeni svom radu i trudu i gdje će se moći kontinuirano usavršavati u privatnom i profesionalnom smislu, a od poslodavca očekuju prijateljski odnos i uzajamno povjerenje.
Zakon poslodavac novoj generaciji je onaj koji im može osigurati da bez obzira na poziciju imaju mjerljive ciljeve prema kojima mogu ostvariti financijsku nagradu, mogućnost razvoja i napredovanje.
7. Pratite li zadovoljstvo vaših zaposlenika i kako?
To je ključ našeg uspjeha - stalna komunikacija s našim zaposlenicima, down-top/top-down. Zato provodimo opsežne godišnje ankete zadovoljstva, ali i kraće tematske ankete na temelju kojih razvijamo strategiju upravljanja ljudskim potencijalima, koja je dio cjelokupne poslovne strategije Zagrebačke pivovare. Tijekom zadnjeg desetljeća ankete su pokazale da su naši ljudi visoko angažirani u smislu osjećaja pripadnosti i povezanosti s kompanijom i njezinim ciljevima, da osjećaju da se u radnom okruženju potiče produktivnost i učinkovitost i konačno da se na trenutnom radnom mjestu osobno osjećaju dobro u emocionalnom i fizičkom smislu, ali i u međuljudskim odnosima.
8. Što za vas znači nagrada Certifikat Poslodavac Partner?
Iznimna je čast, ali i odgovornost, zadržati se čak tri godine zaredom na vrhu najboljih poslodavaca i biti broj jedan izbor hrvatskih zaposlenika po svim parametrima. Dosegnuli smo vrh u transparentnom procesu zapošljavanja, s posebnim naglaskom na uhodavanje novih zaposlenika, fokusiranost na poticanje angažiranosti zaposlenika i rad na njihovom zadovoljstvu, well-being i ravnoteži privatnog i poslovnog života.