DR OETKER STUDENI
KERMAN

Promjena je pred nama

Intervju

FMCG Retail Summit

15.10.2019

Četvrta industrijska revolucija stavlja pred izazov osnove maloprodajnog modela, a najveći izazov za retailere je diferencijacija. Azija je pokretač promjena, SAD prati nova zbivanja, ali Europa spava. Usudite se biti posebni i jedinstveni!

Naš sugovornik Jean- Jacques Vandenheede, iz Belgije, nekadašnji je dugogodišnji viši analitičar maloprodaje za AC Nielsen Europe, a sada konzultant i futurolog za trendove u maloprodaji. Svoju karijeru započeo je u Nielsenu. U toj globalnoj kompaniji za analizu i mjerenje podataka radio je 42 godine. Oko 20 godina proveo je u belgijskom ogranku, a kasnije je radio na europskoj i globalnoj razini. Oduvijek se fokusirao na svijet maloprodaje i kako kaže, imao je sreću komunicirati s mnogim glavnim igračima. Predavač je na mnogobrojnim svjetskim konferencijama, sajmovima i seminarima, uključujući CIES, PLMA, Eurocommerce, Consumer goods forum, ECR Europe i drugima.

Na ovogodišnjem FMCG Retail Summitu Jean-Jacques Vandenheede govorit će o izazovima koje četvrta industrijska revolucija unosi u svijet maloprodaje.

Kakva su Vaša iskustva s analizom novih tržišta? Jeste li imali priliku raditi u zemljama naše regije?

Da, bio sam u kontaktu i surađivao s većinom vaših trgovaca. Do sada smo uvijek raspravljali o temama i aktivnostima na strateškoj razini. Uglavnom smo razgovarali o tome u kojem bi smjeru trebali ići prioriteti kad je riječ o formatima, zasićenju, popustima, privatnoj marci itd.
Prati li Hrvatska, prema Vašem mišljenju, globalne trendove u maloprodaji?

Teško je govoriti o globalnim trendovima. Po mom mišljenju, oni ne postoje. Svako je tržište jedinstveno i posebno. Pritom su kupci prilagodljivi individualci koji oblikuju svoje želje prema području u kojem kupuju.
Kako globalni potrošački trendovi utječu na maloprodaju?

Trenutačno možemo govoriti o fragmentaciji i personalizaciji. Taj je trend globalan, ali posljedice su specifične za svako pojedino tržište.
Brojni retaileri uvode promjene u operativno poslovanje. Koja je tajna njihova uspjeha?

Većina retailera ostala je u povijesnom modelu poslovanja. Kada rast više nije osiguran otvaranjem novih trgovina i povećanjem broja četvornih metara, retaileri će tražiti nove načine na koje će ostati kompetitivni. U praksi, većina se bori s kombinacijom kompetitivnosti i troškovne učinkovitosti.
Mnogi stručnjaci danas govore o četvrtoj industrijskoj revoluciji. Kako će se ona odraziti na sektor maloprodaje?

Da, ta je revolucija vrlo vidljiva Azija je pokretač promjena. SAD je također izrazito obuhvaćen novim zbivanjima, a Europa, nažalost, još spava. Maloprodajni trgovci, nažalost, ne uspijevaju proširiti vidike i gledati izvan svojih okvira.
Koji će biti najveći izazov za retailere s obzirom na nove promjene?

Postat će gore prije nego što postane bolje. U jednom trenutku novi poslovni modeli predstavljat će im izazov. Postavlja se pitanje hoće li reagirati kao taksisti prema Uberu ili će imati hrabrosti razmišljati kao potrošači?

Imate li poruku za trgovce u Hrvatskoj? Kako mogu osigurati uspjeh?

Misaoni okvir potrošača jest: Pristup svemu, od svuda, u bilo koje vrijeme! Trebaju naći način za implementaciju mehanizama koji će osigurati ispunjavanje takvih očekivanja.

Što naši posjetitelji mogu očekivati u Vašem izlaganju na konferenciji?
U skladu s gore navedenim izazivat ću i pomalo provocirati FMCG igrače, kako prodavače tako i proizvođače. Potrošači imaju način razmišljanja koji je daleko ispred trenutačne stvarnosti u maloprodaji. Potreban nam je originalan i kreativan način razmišljanja kako bismo lansirali rješenja s kojima se potrošači mogu povezati. Živimo u dobu beskonačne kreativnosti: tko ima hrabrosti krenuti iz početka?