Tijekom gotovo 22 godine Spider Grupa profilirala se kao jak faktor na svjetskom tržištu čajeva, oko 60% svojih proizvoda izvoze.
Spider Grupa Pitomača sastoji se od 5 povezanih društava koja više od 20 godina uzgajaju, prerađuju i proizvode čajeve, kao i proizvode na bazi ljekovitog i aromatičnog bilja. Rade za velike trgovačke lance poput Aldija, Lidla, Coopa i Hofera, ali i vlastite brandove Naturavitu i Gardenolo. Denis Nemčević s 28 godina postao je predsjednik Uprave obiteljske tvrtke, a potkraj prošle godine napravio je dva velika iskoraka u poslovanju koja ga neizbježno vode prema poziciji hrvatskoga kralja čajeva. Najprije je učvrstio višegodišnju suradnju s Evertonom iz Italije, a zatim je od Atlantic Grupe preuzeo poslovanje s čajevima koje je dosad vodila Cedevita.
Za početak bismo Vas zamolili da pojasnite našim čitateljima kako je organizirana Spider Grupa te nam u kratkim crtama prikažete Vaš obiteljski posao?
Spider Grupa danas djeluje kao sustav od pet kompanija. To su povezana poduzeća koja djeluju kao jedna cjelina. Bavimo se proizvodnjom i
preradom ljekovitog bilja i proizvodnjom čajeva. Đolta d.o.o. bavi se proizvodnjom i kooperacijom ljekovitog bilja na tisuću hektara. Biopharma je organska vlastita plantaža na 200 hektara gdje dominantno uzgajamo kamilicu i ostale kulture. Zatim, Jan Spider, poduzeće koje se bavi proizvodnjom i preradom ljekovitog bilja i koje više od pola svoje proizvodnje plasira na strana europska i svjetska tržišta kao dobavljač sirovine za pakiranje čajeva. Tu je i Herbarium
koji se bavi pakiranjem svih čajeva.
Sve je to objedinjeno u Spider Grupi koja pruža krovne usluge svim svojim članicama poput prodaje, nabave, financija, računovodstva, laboratorija i sličnih funkcija. Ukupno nas u Grupi ima oko 160 zaposlenih. Mi smo privatno poduzeće osnovano 90-ih godina.
Investirate u razvoj i inovacije. Koji su najnoviji pothvati na tom planu i što oni znače za lokalno stanovništvo?
Upravo smo pred izgradnjom nove tvornice sa svim pripadajućim objektima za potrebe proizvodnje privatne marke. Novi će objekti biti locirani u Kladarama, svega 5-6 km od sadašnje tvornice. Nabava novih linija znači i nabavu nečeg što je trenutačno najmodernije u svijetu čajeva i tu možemo govoriti o nekom tehnološkom iskoraku. Ipak, najveći dio je preseljenje postojećih linija, što znači da ćemo zadržati i postojeće standarde.
S druge strane, investicija je značajna za zajednicu jer će dovesti do povećanja broja zaposlenika. Sama investicija je u iznosu od 4 milijuna eura, od čega 2 milijuna odlazi na izgradnju objekata, a ostatak se odnosi na nabavu novih linija koje će dovesti do povećanja kapaciteta, što je značajno za Općinu Pitomača i našu regiju gdje nema puno većih subjekata. Takve su investicije ovdje krucijalne da bi se spriječio odljev radne snage, odljev mladih.
Ako se osvrnemo na druge proizvođače čajeva u Hrvatskoj, imate li konkurenciju? Po čemu biste se izdvojili od ostalih?
Konkurencije ima, ali to su zapravo pakirnice koje, ako i rade PL, rade za mali broj lanaca u Hrvatskoj. Hrvatsko je tržište maleno i zbog toga smo mi iskoračili na europsko i svjetsko tržište. U odnosu na ono što sada pakiramo, Hrvatska nam nije ni 5%. Međutim, većina toga što radimo rezultat je povezivanja s talijanskim partnerima koji su nam dali vjetar u leđa. Zahvaljujući njima napravili smo taj iskorak jer su oni vodeći proizvođači u Italiji za potrebe PL-a u kategoriji čajeva.
Koliko je partnerstvo s Evertonom značajno za Spider Grupu?
Nama je to partnerstvo vrlo značajno jer smo doveli do podjele odgovornosti i zaduženja. Oni su stavili fokus na PL, a mi smo sredstva koja smo dobili ulaskom u Društvo usmjerili u kupnju branda Naturavita, pored vlastitog kućnog branda Gardenola. S druge strane daje nam mogućnost da se fokusiramo na izvoz sirovina, da u tom dijelu Jan Spider postane jači jer je naše stajalište da će onaj tko u budućnosti bude kontrolirao sirovine držati ključeve PL-a.
Spomenuli ste Naturavita čajeve i vaš brand Gardenolo, a uveli ste i promjene u dizajnu pakiranja. Kad saznate za novi trend, koliko se možete prilagoditi u proizvodnji? Koliko ste fleksibilni?
Cilj nam je svake godine raditi inovacije. Standardan format smo zadržali, ali dodali smo novinu. Cube, odnosno format kocke s 10 filter vrećica. Cube je izvorno lansirala naša partnerska tvrtka u Italiji, gdje je bio proglašen za najinovativniji proizvod u prehrambenoj industriji u Italiji u 2017. godini. Taj format daje mogućnost manjim kućanstvima priliku da kupe količinski odgovarajuće pakiranje, ali i isprobaju nove okuse.
Jedan dio naše konferencije posvećen je izvozu. Možete li nam reći koliko izvozite? Što će sudionici FMCG Summita moći čuti o toj temi?
Jan Spider kao proizvođač bilja prvi je put prije dvije godine bilancu promijenio u korist izvoza, tako da nam je sada izvoz nešto veći, 55-60% do 60%. Na FMCG Summitu dat ćemo kratak pregled Spider Grupe s fokusom na Herbarium s obzirom na temu Proizvodnja PL-a za strane lance. Mislim da je za hrvatske kompanije i kompanije iz regije možda najbolja opcija povezivanje sa strateškim partnerima. Naravno, to ne smije biti ishitreno i isforsirano. To se mora dogoditi. Ali to je 1/1, kao brak.