DR OETKER STUDENI
KERMAN

Carlsbergu porasli prihodi

Danska

Svijet

21.08.2018


Danski pivar Carlsberg izvijestio je o blagom rastu prihoda u drugom tromjesečju zahvaljujući Svjetskom prvenstvu u nogometu u Rusiji i pojačanoj potražnji u Kini.

Danski pivar Carlsberg izvijestio je o blagom rastu prihoda u drugom tromjesečju zahvaljujući Svjetskom prvenstvu u nogometu u Rusiji i pojačanoj potražnji u Kini.

Ukupni prihodi danske kompanije porasli u drugom tromjesečju 3,4 posto, na 18,3 milijarde danskih kruna (2,45 milijardi eura).

U prvoj polovini godine prihodi su gotovo stagnirali u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznosili su 31 milijardu kruna. Ako se isključi utjecaj akvizicija i valutnih tokova, uvećani su 5,1 posto.

Obujam prodaje povećan je u istom razdoblju 2,8 posto. Ako se isključi utjecaj prodaje njemačke kompanije Nordic Getraenke u travnju prošle godine, stopa rasta iznosila je 3,3 posto, što u kompaniji pripisuju kontinuirano snažnom rastu potražnje u Aziji i "poboljšanoj dinamici u istočnoj Europi".

Nivo cijena u prvih šest ovogodišnjih mjeseci porastao je dva posto, signalizirajući veći obujam prodaje u kategoriji skupljih proizvoda. Više cijene zabilježene su u svim glavnim regijama u kojima Carlsberg posluje, uključujući Europu, Rusiju i Aziju.

U Kini, koja je prošle godine postala najveće Carlsbergovo tržište, organski rast prihoda iznosio je 17 posto, potaknut potražnjom za premium brendovima poput Tuborga, Carlsberga i 1664 Blanca. Prosječan rast kineskog tržišta iznosio je jedan posto, navodi se u priopćenju.

Glavni pokretač rasta kineskog tržišta su međunarodni brendovi premium piva, koji se prodaju po dva do tri puta višoj cijeni od brendova u kategoriji srednjih cijena.

U Rusiji je obujam prodaje porastao u prvoj polovini godine za jedan posto, zahvaljujući rastu ruskog tržišta, poduprtom povoljnim vremenskim prilikama i svjetskom prvenstvu u nogometu.

Otkada je prije deset godina preuzeo ruski brend Baltika, danski pivarski div suočava se s teškoćama na ruskom tržištu, uključujući slabljenje ekonomije, ograničenja oglašavanja i povećanje poreza kojima Moskva nastoji smanjiti konzumaciju alkohola.

U kompaniji očekuju rast godišnje operativne dobiti za 7 do 9 posto, u odnosu na do sada prognoziranih 5 do 6 posto.

(Izvor: seebiz.eu)