DR OETKER STUDENI
KERMAN

Dvije strane medalje

Tema broja: Bio i organski proizvodi

Intervju

08.11.2021

Jadranka Boban Pejić, direktorica tvrtke Biovega i suvlasnica bio&bio trgovina

Vjerujem da razlog sve veće potražnje i popularnosti bio ili organskih proizvoda možemo pronaći u dvije neosporne činjenice: veća briga o zdravlju, pogotovo onih najmlađih kojima pesticidi, aditivi i ostalih skoro 700 kemikalija koji se ne koriste u organskoj poljoprivredi posebno štete, te u činjenici da su klimatske promjene te, zaista i bez pretjerivanja, katastrofalno stanje u kojem se okoliš nalazi velikim dijelom posljedica upravo konvencionalnog ili, bolje rečeno, kemijskog načina uzgoja hrane.

Sve veći broj ljudi povezuje utjecaj vlastitih izbora u prehrani, kozmetici i sredstvima za čišćenje sa stanjem i svoga zdravlja i okoliša. Postaje i sve jasnije da što više tražimo jeftiniju hranu dobivamo i lošiju kvalitetu hrane, a očito je potrebna i transformacija u pristupu hrani jer 35% kupljene hrane završi u smeću (ne cijenimo hranu jer je lako dostupna i jeftina).

Veća potražnja za bio i organskim proizvodima, pogotovo u posljednjih desetak godina, dovela je i do toga da su mnoge velike kompanije počele ulaziti u organski sektor. Kako svaka medalja ima dvije strane, tako je svakako dobro da je jedna posljedica veća dostupnost organskih proizvoda zbog veće proizvodnje, no druga, dosta zabrinjavajuća činjenica je da konvencionalni pristup organskim proizvodima rezultira smanjenjem kvalitete proizvoda zbog postavljanja ciljane cijene.

Nemoguće je spominjati bio i organske proizvode, a ne spomenuti Greenwashing koji je itekako prisutan pa kupci često kupuju proizvod uvjereni da je on organski ili bio, a u stvarnosti to nije.

Također, zbog Greenwashinga nužna je edukacija i svijest da je na razini Europske unije priznat samo jedan znak i jedan certifikat kao jedinstven za Europsku uniju. Ako ga proizvod nema jasno istaknutog, taj proizvod nije ekološki, koliko god pakiranje to bojom ili nekim crtežom sugeriralo.

Tekst je izašao u 98. InStore magazinu.