Na policama BIPE nalazi se više od 1000 vrhunskih proizvoda, od preko 45 hrvatskih brendova, što predstavlja zaista širok asortiman kvalitetnih i provjerenih artikala.
BIPA je posvećena pružanju mogućnosti ne samo velikim, već i malim hrvatskim proizvođačima, koji se putem polica njihovih 128 prodajnih mjesta prezentiraju kupcima. Upravo zbog domaćih proizvođača, čija je važnost za gospodarstvo neupitna, razgovarali smo sa Saškom Hitner, rukovoditeljicom nabave BIPE.
Recite nam nešto više o mjesecu hrvatskih brendova i akciji „Domaće je najljepše“.
Tijekom lipnja ove godine pokrenuli smo akciju „Domaće je najljepše“ kojom smo kupcima željeli približiti našu bogatu ponudu hrvatskih proizvoda. Akcijom smo nastavili s dugoročnim razvijanjem asortimana u suradnji s domaćim dobavljačima u želji da na tržištu ponudimo najveći izbor proizvoda najboljih hrvatskih proizvođača i podržimo domaću proizvodnju i gospodarstvo.
Ovo je još jedna od aktivnosti BIPE osmišljena upravo u smjeru da pokažemo našim kupcima kako hrvatski proizvodi mogu konkurirati bilo kojim svjetskim proizvodima i poznatim brendovima, kako kvalitetom tako i cijenom, s obzirom na to da smo za kupce u ovoj akciji osigurali 30% popusta.
Koji je bio cilj ove akcije i koliko ste zadovoljni rezultatima?
Rezultatima akcije smo jako zadovoljni. Možemo s ponosom istaknuti da se prodaja hrvatskih proizvoda povećala više od 50% tijekom njezina trajanja. Svakako ju planiramo ponoviti jer nam je suradnja s domaćim dobavljačima dugoročno strateški važna. Naše aktivnosti povezane su s BIPA programom vjernosti, gdje se trudimo kupcima osigurati uvijek nešto novo i atraktivno, upravo poput akcije „Domaće je najljepše“.
Za svakih potrošenih 50 kuna BIPA nagrađuje svoje kupce izravnim dodavanjem jedne kune na njihovu BIPACard karticu.
U akciji smo tijekom lipnja, primjerice, uz kupnju hrvatskih proizvoda ponudili mogućnost ostvarivanja dodatnih kuna na BIPACard ili BCdigital kartici za svakih 50 kuna kupnje.
S koliko domaćih proizvođača surađujete?
Na policama BIPE nalazi se više od 1000 vrhunskih proizvoda, od preko 45 hrvatskih brendova, što predstavlja zaista širok asortiman kvalitetnih i provjerenih artikala. Surađujemo s 40 domaćih dobavljača, što čini više od 20% u ukupnom broju onih s kojima radimo kako bismo kupcima osigurali aktualnu ponudu.
Imate li u planu proširiti asortiman te možda i stvoriti ekskluzivnu ponudu dostupnu samo u BIPI?
To je dio dugoročnog razvoja asortimana BIPE, a mi već danas u ponudi imamo ekskluzivne brendove koje u drogerijama na tržištu možete pronaći samo na našim policama kao što su Nashe kozmetika, La Piel, najfiniji sapun i drugi. Prateći globalne trendove, želja nam je proširivati asortiman u segmentu proizvoda zdrave hrane i prirodne kozmetike. Tome u prilog idu i najnoviji pokazatelji navika hrvatskih kupaca, prema podacima GfK, koji nam potvrđuju da su se bio, eko i organski proizvodi našli u košaricama čak 1,22 milijuna njih, što je porast od 19% u odnosu na godinu prije.
Zašto je za BIPU važno surađivati s domaćim brendovima?
Smatramo kako je to klasična win-win situacija jer tako istovremeno pomažemo malim hrvatskim proizvođačima, potičemo hrvatsko gospodarstvo, a mi privlačimo kupce koji se zbog kvalitete ponude uvijek vraćaju u BIPU. Također smo domaćim dobavljačima osigurali mogućnost za proširenje njihove prodaje na policama BIPA Austrije baš zbog ostvarene suradnje i dobrih rezultata u Hrvatskoj.
Kako vidite budućnost lokalnih brendova? Preferiraju li vaši kupci hrvatsko?
Smatram kako naši kupci preferiraju hrvatske brendove i vjeruju domaćim proizvođačima. Budućnost lokalnih brendova vidim u nišnim segmentima asortimana koji će kupcima moći pružiti dobar odnos kvalitete i cijene. To se posebno odnosi na proizvode prirodne kozmetike jer je to jako rastući segment.
Provodite li i druge aktivnosti kako biste potaknuli kupnju hrvatskih proizvoda?
Osim redovitih akcija koje provodimo u BIPI, istaknula bih kako posebno označavamo hrvatske proizvode na našim policama da bismo dodatno istaknuli ponudu tih proizvoda u BIPI. Osim posebnih oznaka, u dogovoru s dobavljačima vrlo često u poslovnicama organiziramo degustacije i testiranje proizvoda za naše kupce. Trudimo se maksimalno istaknuti asortiman po kojem smo drukčiji na našem tržištu.
Kako biste komentirali utjecaj korona krize na gospodarstvo, posebno s obzirom na kategorije proizvoda obuhvaćene u akciji?
Generalno gledajući, možemo reći kako je u segmentu kozmetike korona kriza utjecala loše na sve. S druge strane, ona nam je donijela i neke nove trendove jer kupci imaju razvijeniju svijest o tome što nanose na svoju kožu, koju hranu konzumiraju i što oblače. Domaće i lokalno kupovalo je 31% više potrošača nego prije korona krize prema podacima GfK. Pri tome možemo reći da je kvaliteta postala nužna, a kupci sve educiraniji jer sve više čitaju i prate sastojke na deklaracijama proizvoda.
Kakvi su planovi za budućnost? Planirate li još sličnih akcija?
Planiramo nastaviti sa širenjem asortimana lokalnih proizvođača, posebno u segmentu prirodne kozmetike i zdrave hrane, ali želja nam je razvijati i sve druge kategorije ako se ponuda pokaže zanimljivom za naše tržište. Istovremeno, u BIPI stalno razvijamo nove, inovativne ideje za dodatne aktivnosti kroz naše online i offline kanale. Ponudu BIPE kupcima komuniciramo, primjerice, kroz digitalni letak i nagradne natječaje koji su dominantno zastupljeni u online medijima, ali istovremeno provodimo aktivnosti i u poslovnicama, odnosno na mjestu prodaje s ciljem da približimo proizvod krajnjem potrošaču.
Tekst je izašao u 96. InStore magazinu.