Jedna od inovacija koju Ananas uvodi na naše tržište jest Fulfillment Servis za prodavače. Za prodavače koji se odluče koristiti Ananas Fulfillment Servise (AFS), mi ćemo preuzeti skladištenje, pakiranje i dostavu robe do krajnjih kupaca.
Potencijal za rast online trgovine na Balkanu je golem, a pandemija Covida-19 dodatno je ubrzala rast ove industrije i u prvi plan stavila činjenicu da ona nije više stvar budućnosti, već sadašnjosti.
Nedavno ste najavili da Delta pokreće regionalnu platformu za e-trgovinu. Nazvali ste je "regionalnim divom u internetskoj trgovini". Kako se odvijaju pripreme i kada planirate lansiranje Ananasa?
Pripreme za pokretanje online trgovine počeli smo prije gotovo godinu dana. U razvoj su uključeni konzultanti iz Boston Consulting Groupa, zatim iskusni menadžeri iz velikih svjetskih online trgovina, kao što je bivši direktor logistike u kompaniji Mercado Libre, najvećoj online trgovini u Južnoj Americi. Platformu razvija kompanija HTEC. Cilj je svih tih aktivnosti da kupcu u Ananasu ponudimo iskustvo kakvo nude najveće svjetske online trgovine. Plan je da Ananas počne raditi već tijekom ljeta ove godine.
Po čemu će ta platforma biti slična, a po čemu će se razlikovati od Amazona, primjerice? Koje proizvode će nuditi i koji će biti princip narudžbe-plaćanja-isporuke?
Korisnici će na platformi Ananas moći pronaći sve što im je potrebno – od elektronike, preko odjeće i obuće, pa sve do alata i malih kućnih aparata. U ponudi će biti isključivo novi proizvodi, a prodavači su poduzeća, proizvođači i trgovci, za razliku od nekih online trgovina na kojima proizvode nude građani. Korisnici će imati mogućnost naručiti proizvode direktno iz Ananas Fullfilment centra, i na taj način ćemo osigurati svjetski standard dostave. Uvjereni smo da će ova kombinacija pouzdanog prodavača, kvalitetne robe i najkvalitetnije isporuke koju će osigurati Ananas, zajedno dati udobnu, brzu i pouzdanu online kupnju, kakva na našem tržištu još nije zaživjela.
Kako ćete riješiti dostavu?
Jedna od inovacija koju Ananas uvodi na naše tržište jest Fulfillment Servis za prodavače. Za prodavače koji se odluče koristiti Ananas Fulfillment Servise (AFS), mi ćemo preuzeti skladištenje, pakiranje i dostavu robe do krajnjih kupaca. Prodavači će sami birati koliki dio asortimana žele držati u našem skladištu. Naš komercijalni tim će im biti od pomoći da naprave najbolji izbor.
Taj će nam program omogućiti da kupcima u određenim gradovima ponudimo dostavu sljedećeg dana od trenutka narudžbe, ali i da imamo kontrolu nad cijelim procesom dostave. AFS za korisnike znači poboljšano iskustvo kupnje, za prodavače znači veći broj prodaja, a za nas mogućnost da privučemo još više prodavača i ponudimo još širi asortiman proizvoda na platformi, što omogućuje daljnji rast, veću efikasnost i niže troškove. Očekujemo da ovaj virtualni krug eksponencijalno raste.
Pored AFS-a, želimo uz pomoć različitih tehnologija povećati kontrolu nad cjelokupnim logističkim iskustvom. Imamo u planu i druge novine u isporuci robe, ali o detaljima još nismo spremni govoriti. Ono što možemo reći jest da pažljivo razmišljamo o tome kako da napravimo najbolju kombinaciju elemenata brzine, udobnosti, fleksibilnosti i cijene, koja će korisnicima jamčiti vrhunsko iskustvo.
Kakav je plan, koja će od zemalja u bivšoj Jugoslaviji prva imati pristup Ananasu? Ako nam možete reći, kakav je plan za svaku zemlju pojedinačno (Slovenija, Hrvatska, BiH, Makedonija i Crna Gora)?
Ananas će najprije biti dostupan korisnicima u Srbiji, nakon čega ćemo se vrlo brzo pojaviti i na tržištima BiH, Crne Gore i Makedonije. Za kraj smo ostavili tržišta Hrvatske i Slovenije.
Konkurencija u e-trgovini je velika, a posebno se povećala tijekom pandemije Covida-19. Ulazite s ozbiljnom investicijom, no je li to dovoljno da pobijedite konkurente... Na koje ćete se sve načine „boriti“ protiv njih?
Aduti Ananasa bit će precizna i brza dostava, razvijena korisnička podrška, kvaliteta i velik izbor ponuđene robe i, naravno, cjelokupno korisničko iskustvo, koje želimo kako bismo bili na razini vodećih svjetskih online trgovaca. Poštujemo konkurenciju, ali istovremeno smo sigurni da će nam kvaliteta koju pripremamo osigurati mjesto na tržištu. Velika investicija u kombinaciji sa znanjem, iskustvom, energijom i vrhunskim partnerima, s Delta Holdingom koji kao investitor stoji iza projekta Ananas, daje nam ozbiljan razlog da vjerujemo kako ćemo se vrlo brzo nametnuti kao apsolutni lider u ovom segmentu.
Gdje se sve želite proširiti? Koja tržišta vidite kao najozbiljnija?
Što se tiče daljnjeg širenja, u fokusu su nam zemlje bivše Jugoslavije i Albanija, koja se kao tržište ne razlikuje mnogo od spomenutih država. Za ovu je regiju specifična činjenica da i dalje postoji određena doza skepticizma i nepovjerenja u online kupnju i plaćanje platnim karticama. Međutim, i to se mijenja i brojevi polako idu u korist online trgovine. Zemlje bivše Jugoslavije još uvijek ne idu ukorak sa zemljama Zapadne Europe ili SAD-a, kada govorimo o ovakvom načinu trgovine, ali upravo u tome vidimo veliku priliku i prostor za nas.
Tekst je izašao u 95. InStore magazinu.