DR OETKER STUDENI
KERMAN

Megalant: „ Imamo dva ravnopravna odjela unutar tvrtke”

Intervju

28.06.2021

Davor Mihaldinec, CEO, MEGALANT d.o.o./COTEXSA d.o.o, davor@megalant.hr

Davor Mihaldinec, CEO, MEGALANT d.o.o./COTEXSA d.o.o. uveo nas je u specifičan način rada kompanije koja uspješno posluje na tržištu već 31 godinu. Upoznajte ju iz prve ruke!

Na tržištu djelujete od 1990., a danas ste pozicionirani kao vodeći distributer kupaonske galanterije i popratnih kućanskih potrepština. Kako biste približili svoje poslovanje našim čitateljima?

Tržište se, jednako kao i Megalant, nebrojeno puta mijenjalo od tih početnih godina te nas je tjeralo da razinom svoje usluge dolazimo sve bliže svojim krajnjim korisnicima. Danas se smatramo platformom koja svojim dobavljačima nudi efikasnu dobavu i pravovremenu logistiku, a u suradnji s našom mrežom klijenata u 14 zemalja, višegodišnji razvojno-prodajni plan baziran je na individualnom pristupu svakom klijentu te tržištu.

Specifičnost vašeg webshopa je u B2B partnerstvu u kojem imate više od 300 klijenata. Kako pokrećete nove suradnje? Kako netko može pristupiti vašoj platformi?

Naša B2B platforma kreirana je namjenski kako bi našim poslovnim partnerima pružila pristup u bazu podataka svih naših aktivnih lagerskih artikala (trenutačno oko 3000) – slike, raspoloživost, opisi, materijali, tehnički nacrti itd. Preko platforme mogu se obavljati narudžbe te pratiti eventualne akcijske ponude koje su aktualne u Megalantu.

Pristup platformi mogu dobiti samo pravni subjekti slanjem „Pristupnice“ koja je dostupna na našoj web-stranici www.megalant.com. Smatramo sebe prije svega B2B tvrtkom te na taj način želimo dodatno zaštititi interese naših klijenata ne ulazeći u B2C segment.

U koliko zemalja poslujete te koje su razlike u postavljanju asortimana merchandisera u različitim regijama? Što biste istaknuli?

Trenutačno poslujemo u 14 zemalja, od kojih su nam u BiH i Srbiji sestrinske tvrtke koje imaju svoju logističku platformu preko koje razvijaju svoje domicilno tržište.

Koristimo specifičan način rada s našim klijentima u svim zemljama, a bazira se na tri glavna atributa – skeniranje prodajnog prostora te kreacija planograma, implementacija s klijentom i postprodajno održavanje planograma u poslovnicama.

Svaki klijent je različit po prodajnim kapacitetima, veličini poslovnice, strukturi asortimana, ali kod svih se trudimo zadržati taj pristup na bazi navedenih atributa.

U Srbiji također imamo proizvodni pogon za izradu WC sjedalica od duroplasta (visokokvalitetne antibakterijske plastike), iz koje izvozimo u 24 zemlje.

Što biste naveli kao svoju filozofiju i dodatnu vrijednost koju donosite na tržište u FMCG sektoru?

Naša filozofija je odmak od prodaje proizvoda, a usmjerenje prema upravljanju asortimanima, zalihama, prodajnim planovima naših klijenata – koristeći snagu naših dobavljača, iskustvo naših zaposlenika te kreativnost koja proizlazi iz dijaloga klijent – dobavljač.

S obzirom na trenutačnu situaciju koja je uvjetovana Covidom, primjećujete li neke vezane kupnje i određene zakonitosti u potrošnji?

S obzirom na Covid situaciju i sve vezano uz Covid, na našem je tržištu to potaknulo dodatnu potrošnju. Smanjene mogućnosti putovanja i nemogućnost potrošnje u ugostiteljskim objektima preusmjerili su potrošnju kod mnogih ljudi na uređenje interijera. Mi smo osjetili pojačanu potrošnju i plasman robe.

Povezana s time je i nemogućnost dobave robe iz Kine, pa se naši kupci više orijentiraju na europske dobavljače. Europsko se tržište sve više orijentira prema europskim dobavljačima da se skrati proces dobave robe, pa čak i ako je cijena viša. Očekujem da se taj trend rasta neće mijenjati, mijenjat će se potrošačke navike. Mislim da će trend rasta potrošnje u tom sektoru biti usko povezan s preslagivanjem tržišnih igrača. Neki neće moći izdržati posljedice pandemije i nastaviti s radom, te će se tržište samo podijeliti na manji broj igrača.

Kako pratite trendove u industriji i odlučujete o odabiru proizvoda u non food sektoru? Imate li primjere nekih trgovina koje biste tu htjeli spomenuti?

Ne bih nikoga izdvajao, svaka trgovina ima svoje zasebnosti, supermarketi i trgovine s namještajem ne mogu imati isti pristup pozicioniranju proizvoda na svojim policama, no mogu pratiti iste trendove. S obzirom na to da nema mogućnosti odlaska na sajmove, trendovi se sad više prate kroz društvene mreže, internet te ostale popratne emisije za uređivanje interijera. Ako govorimo o kupaonici, kao interijeru za uređenje, saloni keramike i trgovine namještaja imaju jedan dio koji usmjeravaju. Supermarketi neće moći ići u tu širinu, nego će se držati jednog dekora koji je trenutačno aktualan, pa će taj dekor imati u bazičnim proizvodima kao što su daske za WC školjke, zavjese za tuš, dozatori i držat će se tog trenda. S druge strane, ovi širi idu s keramikom, namještajem, sa zidnom galanterijom, rasvjetom i s čime god mogu.

Izvori praćenja trendova danas su raznoliki i mnogobrojni. Zbog trenutne ne mogućnosti odlaska na sajmove trendove pratimo putem društvenih mreža, online summita, webinara, raznih platormi te emisija za uređivanja interijera.

Mi imamo drukčiju situaciju, imamo iza sebe dobavljače koji paralelno uz nas prate svaki trend i rade product management svojih proizvoda na bazi postojećeg trenda. Imamo njihov know-how i praćenje tržišta i na taj si način skratimo proces i vrijeme razvoja proizvoda.

Vaš asortiman čine dva odjela: kupaonica i kućanstvo. Koliki je njihov opseg i koje proizvode biste istaknuli kao najpopularnije?

Trenutačni je opseg 90% kupaonica, a 10% kućanstvo. Trend je da imamo dva ravnopravna odjela unutar tvrtke, koji imaju jednak udio i broj artikala u prodaji. Unatrag 10 godina, koliko radimo s današnjim sustavom rada, napravili smo najveći iskorak u segmentu kupaonice, to nam je bilo najbliže i naši su dobavljači bili najbolje pripremljeni za taj sektor. Mi kao platforma tražimo dobavljače koji su specijalizirani u kućanstvu kako bismo mogli taj dio razviti unutar našeg sustava rada logistike, planiranja, projekcije planograma i održavanja. Teško bismo mogli istaknuti neke proizvode kao najprodavanije jer imamo široku paletu kategorija s kojima trenutačno radimo.

Kategorija WC dasaka nam je strateški bitna jer imamo svoju vlastitu proizvodnju.

Kako danas biti što vidljiviji kupcima? Koliko je važan vizualni aspekt polica i na što posebno obraćate pažnju u tom pogledu? Koje sve mogućnosti koristite?

Obraćamo pažnju na sve. Ako govorimo o offline trgovinama, imperativno su važni izgled same police, logičnost pozicioniranja artikala, simetričnost artikala na polici, praćenje pozicioniranja s obzirom na cijenu i kvalitetu.

Pratimo svaki detalj s tim u vezi i kod kreiranja samog planograma pazimo da zadovoljimo sve do jednog kriterija. Ponudu pripremamo na tri cjenovna ranga, i to tako da 70% proizvoda na polici bude visoko obrtajni asortiman, a ostalih 30% služi za upotpunjavanje ponude.

Kupcima tako dajemo kompletnu širinu ponude u kombinaciji s brzim logističkim rješenjem od narudžbe do pozicioniranja na polici.

Koje su razlike u prilagođavanju ponude prostoru u različitim tipovima trgovina?

Prije svega, postoje razlike s obzirom na prodajni prostor koji dobijemo od kupca. Što je predviđeni prostor veći, to je bogatija i snažnija naša implementacija. Na primjer, kod kupca limitiranog prostorom na 1m regala prilagođavamo se tako da mu napravimo samo najosnovniji (visoko obrtajni) asortiman. S druge strane, kod klijenta gdje trebamo implementirati 40-50 regalnih metara ulazimo svom širinom našeg asortimana i produbljujemo ponudu. Svrha takvih implementacija je to da krajnji korisnik koji stane ispred police ima opciju odabira prema brendu, dizajnu, tipu proizvoda, materijalu ili cijeni. Osnovni parametar za kreiranje našeg planograma je dogovor s našim kupcima o tome koji je minimalni ili maksimalni prostor koji oni mogu osigurati za tu robnu kategoriju.

Nemoj propustiti više ni jednu vijest iz sektora.

Ovdje možeš pronaći što smo sve radili.