Mastercard Love Index potvrđuje da potrošači diljem svijeta sve više izdvajaju za kupnju poklona za Valentinovo te da pandemija mijenja načine na koji provodimo Dan zaljubljenih.
Ključni rezultati istraživanja:
- Kupnja poklona za Valentinovo porasla je za 180% u posljednjem desetljeću.
- U odnosu na prije deset godina, danas se na cvijeće troši 242% više.
- Lokalna gastronomija i aktivnosti izvan doma su na ovogodišnjoj listi najboljih romantičnih iskustava.
- 45% ispitanika će ovogodišnje poklone za Valentinovo kupovati online.
- Europljani sve više za Valentinovo kupuju lokalne proizvode, a svaki drugi kupac kupuje u malim trgovinama u susjedstvu.
- Svaki peti ispitanik (19%) je u posljednjih godinu dana pronašao svoju srodnu dušu online.
- 30 posto ispitanika je ove godine bilo na spoju uz održavanje fizičke distance, primjerice u šetnji.
Zagreb, 11. veljače 2021. – Potrošači diljem svijeta sve više izdvajaju za kupnju poklona za Valentinovo. Tijekom posljednjeg desetljeća sama potrošnja porasla je za nevjerojatnih 180%, što pokazuju i rezultati novog Mastercardovog istraživanja Love Index . Međutim, ove se godine, zbog utjecaja pandemije, planovi kako provesti Dan zaljubljenih te kako obaviti kupnju značajno razlikuju u usporedbi s proteklim godinama.
Mastercard Love Index donosi uvid u navike potrošača i prikazuje trendove u razdoblju oko Dana zaljubljenih, analizirajući transakcije kreditnim, debitnim i prepaid karticama. Sveukupno, u posljednjih deset godina, kupnja poklona ili darivanje raznih iskustava porasli su za ogromnih 648 posto, uključujući i tradicionalne poklone poput darivanja cvijeća (272%) te odlaska u restorane (242%). Promatrajući Europu, zemlja u kojoj se najviše trošilo na cvijeće je Rusija, a slijede Švedska i Velika Britanija.
Kupnja nakita također nastavlja rasti iz godine u godinu, a samo u posljednjem desetljeću narasla je za 119%. Talijani prednjače u kupnji nakita za Valentinovo, a slijede ih građani Ujedinjenog Kraljevstva te Rusije.
Kako se većina Europljana i dalje suočava s nekim oblikom zatvaranja (lockdowna), romantična večera u restoranu (55 posto) je ono što će ispitanicima najviše nedostajati ovog Valentinova, nakon čega slijede odlazak u kino ili kazalište (20 posto) i vikend u inozemstvu (17 posto). Zato su dostava hrane iz restorana, romantične šetnje parkovima, domaća hrana i filmski maratoni glavni načini kako će se ove godine Valentinovo slaviti u većini europskih domova.
Online kupnja u posljednjih deset godina neprestano raste, a online transakcije su se povećale za 572% u razdoblju Valentinova. Gotovo polovina ispitanika (45%) izjavila je da će ove godine kupnju poklona obaviti online; mnogi će ljubav i naklonost pokazati kupnjom lokalnih proizvoda, a svaki drugi cvijećem ili poklonom iz male trgovine u susjedstvu.
Pandemija je možda ograničila ljude u ostvarivanju kontakta u stvarnom životu, ali ih nije zaustavila da pronađu ljubav. Svaki peti ispitanik (19%) je u posljednjih godinu dana pronašao svoju srodnu dušu online, a 19% ih je koristilo video pozive ili online video aplikacije kako bi nekoga bolje upoznali. U posljednjih godinu dana gotovo svaki treći ispitanik (30%) uživao je u šetnji uz pridržavanje mjera fizičkog distanciranja, a 21% njih se odlučilo prijaviti na online stranice ili aplikacije za upoznavanje.
Studija također pokazuje kako su se stavovi o vezama promijenili tijekom protekle godine i kako Valentinovo 2021. može biti najznačajnije do sada, s 45% romantičara diljem svijeta koji ove godine više razmišljaju o Valentinovu i 46% njih koji stvaraju kreativnije planove.
„Mastercard Love Index već gotovo deset godina pruža uvid u ponašanje potrošača i istražuje trendove vezane uz proslavu najromantičnijeg dana u godini. Naravno, ova je godina drugačija od bilo koje druge, ali još uvijek vidimo da je potrošnja za Valentinovo na najvišoj razini, budući se Europa okrenula online kupnji, poklonima iz lokalnih trgovinama i iskustvima u kojima se može uživati iz udobnosti vlastitog doma“, rekla je Gea Kariž, direktorica marketinga u Mastercardu. „Uspjeli smo pomoći potrošačima da prihvate digitalne promjene pružajući im iskustvo sigurne i brze online kupnje.“
Top lista najboljih romantičnih iskustava za Valentinovo 2021. godine:
1. Romantična večera u dvoje u toplini vlastitog doma - 49%
2. Dostava domaće hrane - 27%
3. Šetnja parkom - 21%
4. Filmski maraton - 20%
5. Šetnja gradom - 19%
6. Spa day u vlastitom domu - 13%
7. Razne igre - 12%
8. Piknik u zatvorenom - 11%
9. Piknik na otvorenom - 6%
10. Virtualni spoj - 5%
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.