CREATIVEWORLD
CHRISTMASWORLD

FOCUS: Više promocija smrznutih jela

Analize

03.12.2025

Prema podacima o udjelima kategorija u promotivnim letcima trgovaca, segmenti gotovih i polugotovih jela u 2025. godini bilježe blage pomake u odnosu na prethodnu godinu. 

AUTOR: Josip Pedić

Hlađena polugotova jela zadržala su gotovo isti udio, s 38,2% u 2025. u odnosu na 38,6% u 2024. godini. Konzervirana gotova hrana bilježi smanjenje udjela s 38,0% na 34,8%, dok smrznuta gotova hrana raste s 23,5% na 27,1%.

Među trgovcima, Lidl je zadržao vodeću poziciju s blagim rastom udjela promocija s 17,4% na 17,8%, dok Spar bilježi porast s 8,0% na 10,5%. Kaufland i Konzum imaju stabilne udjele, dok su Plodine i Tommy zabilježili blagi rast. Pivac je smanjio svoj udio, dok su Eurospin i KTC ostvarili blage poraste.

U kategoriji konzervirane gotove hrane u 2025. godini najveći udio u promotivnim letcima zadržala je Podravka s 44,4%, što je pad u odnosu na 47,0% u 2024. godini. Slijedi Carnex s 18,1% (u 2024. godini 20,7%) te Gavrilović, koji je zabilježio blagi rast s 16,9% na 17,8%. Brend Argeta se u 2025. godini pojavio s udjelom od 5,5%, dok su Pivac i Vori imali manji, ali stabilan udio – Pivac 2,6% (u 2024. 2,1%) i Vori 2,2% (u 2024. 2,1%).

Među hlađenim polugotovim jelima vodeći brend je Chef Select s udjelom od 9,2%, što predstavlja porast u odnosu na 7,5% u 2024. godini. Slijede Tre Mulini s 6,7% (u 2024. 5,3%) i M Minute s 6,4%, što je blago smanjenje u odnosu na 7,2% prethodne godine. Žitoproizvod je povećao udio s 5,0% na 5,5%, dok je K-Classic pao s 6,4% na 5,0%. S-Budget bilježi smanjenje udjela s 5,5% na 4,5%, a Tojeto lagani rast s 4,2% na 4,4%.

Najveći udio među smrznutom gotovom hranom u promotivnim letcima zadržao je Ledo s 14,3%, u odnosu na 14,8% u 2024. godini. Slijedi Jami s udjelom od 7,9% (u 2024. 8,2%). Chef Select bilježi rast s 2,6% na 6,6%, a MBA s 3,8% na 5,3%. Tre Mulini smanjuje udio s 6,4% na 4,8%, dok se udio brenda Spar smanjuje s 4,9% na 4,0%. Vitasia također bilježi pad s 4,6% na 4,0%, dok je K-Classic povećao udio s 3,8% u 2024. na 4,0% u 2025. godini.