-Održan prvi webinar u sklopu ciklusa BizHack Startup Caffe-
Put do poslovnoga uspjeha pun je uspona i padova te učenja na vlastitim greškama. Istraživanje tržišta može dovesti do loše odluke, možemo odabrati pogrešnog poslovnog partnera ili pak možemo previše ovisiti o jednom kupcu ili klijentu, što može biti pogubno kada u neizvjesnim vremenima poput pandemije taj klijent raskine suradnju.
Uspješni hrvatski poduzetnici koji su na vlastitoj koži osjetili što znači pogriješiti u poslovanju, ali i usvojiti vrijednu lekciju te nastavili ustrajati, prenijeli su svoja iskustva sa sudionicima jučerašnjega prvog izdanja webinara BizHack Startup Caffe “Griješim, dakle učim”. Ciklus organizira Hrvatska gospodarska komora uz podršku Lean startup Hrvatske. Radi se o susretima s domaćim poduzetnicima s ciljem razmjene informacija, iskustava i znanja između poduzetnika i sudionika te međusobne pomoći pri lakšoj realizaciji poduzetničkih pothvata. Ovim događanjima se također želi osnažiti i lokalna komponenta te potaknuti razmjena iskustava poduzetnika s određenog područja, stoga su za ovo izdanje svoja iskustva predstavili poduzetnici s riječkoga područja.
Marija Trcol, vlasnica branda Wild Olive, Oil koji se jedini u Hrvatskoj bavi proizvodnjom maslinovog ulja iz autohtonih sorti divljih maslina, sudionicima je predstavila svoju poduzetničku priču, koja je počela istraživanjem tržišta putem anketnog upitnika. „Upitnik nije bio prilagođen našim potrebama te su samim time i rezultati istraživanja tržišta prikazivali pogrešne rezultate. Da nismo to na vrijeme prepoznali, odustali bismo od daljnjeg razvoja proizvoda i biznisa,“ rekla je Trcol.
Odabir dobrog poslovnog partnera također je važna karika svake uspješne poslovne priče. Poželjno je da već prilikom stupanja u poslovni odnos imate jasnu razradu funkcija i zadataka, ali i udjela. Dejan Radić, direktor Playrixa Croatia, koja je dio svjetski poznate kompanije koja se bavi mobilnim igrama, u ovom je kontekstu naglasio i važnost pokrivanja komplementarnih područja u timu te korištenja usluga stručnjaka, posebno kada želite skalirati biznis, poput vrhunskog knjigovođe i dobrog odvjetnika.
Jedna od čestih početničkih grešaka u pokretanju poslovanja je i kada se mali poduzetnici i startupi fokusiraju samo na jednog kupca koji im donosi prihode.
„Ako tek počinjete, dobro je imati jednog sigurnog kupca koji će kupiti vaš proizvod ili uslugu, posebno ako su početna ulaganja visoka,“ naglasio je Saša Ivan Vrdoljak, direktor tvrtke Alcina, koja je posvećena razvoju tehnologije i znanja. „Međutim, s vremenom bi se mreža vaših kupaca trebala granati kako bi se biznis razvijao, ali i smanjivala ovisnost o samo jednom izvoru prihoda te kako bi se na taj način upravljalo rizikom,“ kaže Vrdoljak. Nepredvidive situacije poput trenutne pandemije pravi su ispit za poduzeća, a mogu imati i katastrofalne posljedice na poslovanje ako je fokus jedan kupac.
Mnogi se startupi nakon par mjeseci rada na ideji i bez konkretno definiranog problema koji žele riješiti, proizvoda koji nude ili kupca koji će kupiti taj proizvod, okreću prema investitorima i raznim natjecanjima na kojima žele pobijediti kako bi dokazali vrijednost svoje ideje., „Dok god niste sigurni što radite, s kim i koji vam je plan barem za prvu fazu razvoja poslovanja, nemojte razmišljati o potencijalnim investitorima jer odavno su prošla vremena u kojima su se investicije davale samo na temelju dobre ideje ili zvučnog startup buzzworda,“ rekao je Dario Zorić, direktor Riječke razvojne agencije PORIN.
Prvo izdanje webinara dostupno je ovdje.
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.