Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR) i Hrvatska gospodarska komora trinaestu godinu za redom provode natječaj Indeks DOP-a - ocjenjivanje dobrovoljnih društveno odgovornih praksi hrvatskih poduzeća. Mogućnost sudjelovanja u natječaju imaju sva poduzeća koja su u 2019. godini poslovala pozitivno. Natječaj je otvoren do 19. listopada 2020. godine u 12:00 sati.
Indeks DOP-a je metoda procjene društvene odgovornosti poduzeća u Hrvatskoj koju su osmislili Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj i Zajednica za društveno odgovorno poslovanje Hrvatske gospodarske komore. Sudjelovanjem u Indeksu DOP-a poduzeća imaju mogućnost dobiti objektivnu procjenu vlastitih dobrovoljnih praksi i usporediti ih s praksama drugih hrvatskih poduzeća u sedam osnovnih poglavlja:
• Ekonomska održivost,
• Uključenost društveno odgovornog poslovanja u poslovnu strategiju,
• Odgovorne politike i prakse u radnoj okolini,
• Odgovorne politike i prakse upravljanja okolišem,
• Društveno odgovorno poslovanje u tržišnim odnosima,
• Društveno odgovorni odnosi sa zajednicom
• Odgovorne politike raznolikosti i zaštite ljudskih prava.
Najuspješnija poduzeća mogu osvojiti nagradu za postignute rezultate, a ukoliko epidemiološke mjere budu dozvoljavale, nagrade će se dodijeliti u sklopu 12. Konferencije o društveno odgovornom poslovanju koja će se održati 10. studenoga 2020. godine. Indeks DOP-a dodjeljuje se za svaku od četiri jednakovrijedne kategorije; za velika, srednja, mala te javna poduzeća.
Posebna nagrada za najveći napredak dodjeljuje se poduzeću koje je ostvarilo najveću razliku u sveukupnim bodovima u odnosu na prethodnu godinu. Nagrade se dodjeljuju i poduzećima koja ostvare najbolji rezultat u pojedinim specifičnim kategorijama za:
Odgovorne politike i prakse u radnoj okolini; Odgovorne politike i prakse upravljanja okolišem; Društveno odgovorni odnosi sa zajednicom te Odgovorne politike raznolikosti i zaštite ljudskih prava, a novost ove godine je suradnja s UNICEF-om koja je rezultirala doradom poglavlja 7. te novo-uspostavljenom nagradom u kategoriji Odgovorne politike i prakse zaštite dječjih prava.
Nakon završetka procesa natječaja te proglašenje dobitnika nagrada, svako poduzeće dobiva individualne rezultate čime im se pruža mogućnost prepoznavanja mjesta za napredak s ciljem unapređenja društveno odgovornog poslovanja.
Uloga društveno odgovornog poslovanja u postizanju održivog razvoja postaje nužna u modernom društvu. Program razvoja UN-a do 2030. sa svojih 17 ciljeva održivog razvoja postavljaju nove razvojne standarde temeljene na održivom razvoju, a uvođenje obveze nefinancijskog izvještavanja za pojedine kategorije poduzeća u EU pokazuje važnost upravljanja i izvještavanja o ključnim pitanjima ekonomije, društva i okoliša.
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.