DR OETKER STUDENI
KERMAN

Euromonitor International: 1 od 4 potrošača kupuje rabljenu robu kako bi pomogao okolišu

Analize

25.03.2024

·        Ekonomski pritisci natjerali su potrošače da popravljaju zastarjele proizvode i štede kupnjom rabljene robe

·        24% globalnih potrošača odlučuje kupovati rabljene proizvode kako bi pomogli okolišu i vodili održiviji život

·        Više od 40% generacije Z i milenijalaca kupuje rabljene stvari svakih nekoliko mjeseci

·        Potrošači koji žive u Latinskoj Americi, Europi i Aziji i Pacifiku najvjerojatnije će popravljati i reciklirati proizvode

Rastući troškovi života i predanost potrošača održivijem načinu života znače da sada nije sramota kupovati rabljene stvari ili popravljati pokvarenu robu kako bi im se produžio vijek trajanja, kažu stručnjaci iz Euromonitora.

Kao što je otkriveno u Euromonitor International Voice of the Consumer: Sustainability Survey 2023, 24% globalnih potrošača kupuje rabljene proizvode kako bi vodili održiviji život, dok 41% odlučuje popraviti pokvarene predmete umjesto kupnje novih.

Jorge Zuniga, viši konzultant za Sustainability Insights u Euromonitor Internationalu, rekao je: „Rastući troškovi života guraju ponašanja potrošača prema održivim praksama kao alternativnim isplativim rješenjima. Radnje kao što su isključivanje grijanja, smanjenje bacanja hrane, odabir mogućnosti vožnje s učinkovitijom potrošnjom goriva, smanjenje upotrebe uređaja, pripremanje obroka kod kuće, popravak predmeta i kupnja rabljenih proizvoda ne samo da im pomažu smanjiti troškove i izbjeći nepotrebne kupnje, već im također omogućuju da ostanu vjerni svojim vrijednostima i usvoje održive stilove života.”

Kupnju rabljenih proizvoda uglavnom pokreću mlađe generacije

Zuniga je rekao da je prihvaćanje recikliranja osobito važno za generaciju Z i milenijalce. Više od 40% mlađih potrošača odlučuje se za kupnju rabljenih proizvoda svakih nekoliko mjeseci, dok više od 50% potrošača u dobi od 15 do 44 godine planira kupiti rabljeni artikl u bliskoj budućnosti.

“Mlađe generacije odlučuju se popravljati i kupovati rabljeno uglavnom zbog troškova. Kako je generacija Z sada pod najvećim financijskim pritiskom, secondhand je sjajan način da postanete elegantni i kupite čak i vrhunsku odjeću po razumnim cijenama.”

Popravak proizvoda važniji je starijim generacijama, od kojih je mnogo više postalo ekološki aktivno. Otprilike 40% potrošača od 45 do 60+ u 2023. (28% u 2021.) namjerava kupovati rabljene proizvode ili proizvode koji su bili u posjedu.

Latinska Amerika, Europa i Azija-Pacifik dominiraju tržištem recikliranja

Euromonitor International identificirao je 12 održivih vrsta potrošača na temelju njihovih vrijednosti i stavova. 'Meat Avoiders' i 'Zero Wasters' vodeće su vrste održivih potrošača od kojih svaki čini 36% održivog tržišta. Ti su potrošači zabrinuti zbog klimatskih promjena i recikliraju ili popravljaju pokvarene predmete, umjesto da ih zamijene, te kupuju rabljene proizvode.

Navike recikliranja i popravljanja najraširenije su u Latinskoj Americi, Europi i Azija-Pacifiku. Otprilike 31% potrošača u Sjevernoj Americi, 36% u Europi i azijsko-pacifičkoj regiji te 40% u Latinskoj Americi odabire način života bez otpada. Filipini su zemlja s najvećim postotkom (56%) 'Zero Wasters' u 2023., budući da je 76% stanovništva zabrinuto ili iznimno zabrinuto zbog klimatskih promjena.
 

Postotak 'Zero Wasters' po regijama

Dok je tržište polovnih stvari razvijenije i široko dostupno u Europi i Sjevernoj Americi, pravo središte angažmana potrošača je u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku i Africi. Indija, Kina i Saudijska Arabija prednjače; ne samo da prihvaćaju rabljenu robu, već također signaliziraju snažne namjere povećanja potrošnje na ovom tržištu.

42% potrošača u Indiji, 34% u Kini i 30% u Saudijskoj Arabiji namjeravaju povećati potrošnju na rabljene proizvode u sljedećih 12 mjeseci. Gotovo 50% potrošača u Indiji kupuje i prodaje rabljene predmete, dok u Ujedinjenom Kraljevstvu potrošači radije kupuju rabljene proizvode (38%) nego ih prodaju (28%).

Za dodatne informacije pogledajte izvješće Megatrends: Understanding Sustainable Consumers 2023.
 

 

Tekst: Euromonitor International

Foto: Freepik

Graf: Euromonitor International