DARKO SVIBANJ
OPEL

Crna Gora: Pad godišnje inflacije na 17,2% u prosincu

Regija

18.01.2023

Cijene proizvoda i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u prosincu 2022. godine u odnosu na novembar 2022. godine u prosjeku su više za 0,1 posto, pokazuju podaci Monstata. U odnosu na isti mjesec prošle godine potrošačke cijene u prosincu su porasle za 17,2 posto, što je pad u odnosu na prethodni mjesec, kada je godišnja inflacija dosegnula rekordnih 17,5 posto

Prema podacima Monstata, najviše su poskupjela čvrsta goriva - 48,8 posto, dok su mlijeko, sir i jaja poskupjeli 47,8 posto. Cijene kruha i žitarica porasle su za 31,2%, a usluge iznajmljivanja nekretnina za 30,6%.

Povrće je poskupjelo za 29,7%, usluge smještaja za 24,2%, voće i potrepštine za kućanstvo za po 23,7%, a šećer, džem, med, čokolada i slatkiši za 23,45%. Ulja i masti bilježe rast od 21,4 posto, dok je meso poskupilo 20,4 posto. godine odjeća je poskupjela za 12,6%, a goriva i maziva za motorna vozila za 11,2%.

Najveći pad cijena ostvaren je u uslugama vodoopskrbe za 7,5%, te usluga odvodnje za 4,8%.

Prema podacima Monstata, potrošačke cijene u periodu od januara do decembra 2022. godine u odnosu na isti period prethodne godine u prosjeku su više za 13 odsto.

Najveći utjecaj na mjesečnu stopu inflacije imao je rast cijena u skupinama realna najamnina koju plaćaju najmoprimci za primarno stanovanje, zatim usluge smještaja, mlijeko, sir i jaja, povrće, ostali aparati, predmeti i proizvodi za osobnu njegu, održavanje i popravak vozila te kruta goriva i meso, stoji u priopćenju.

Promatrano po glavnim skupinama proizvoda i usluga prema namjeni potrošnje, u prosincu u odnosu na prethodni mjesec rast je zabilježen u skupinama restorani i hoteli za 2%, ostala dobra i usluge za 1,4%, stanovanje, voda, električna energija , plin i ostala goriva 1 ,3%.

Rast na mjesečnoj razini zabilježen je i u grupama hrana i bezalkoholna pića 0,4%, rekreacija i kultura 0,4% te zdravlje 0,1%.

Pad cijena zabilježen je u grupama prijevoz 2,9%, odjeća i obuća 1,3%, te alkoholna pića i duhan 0,2%, priopćeno je.

Cijene ostalih proizvoda i usluga nisu se značajnije mijenjale.

izvor: INB2B Media
foto: unsplash/Ibrahim Boran