DIDA BOŽA OŽUJAK
DUKAT ČOKOLADNO MLIJEKO

INTERVJU: Odličan okus domaće proizvodnje

Dan Virag, direktor, Fluxus d.o.o.

Intervju

27.02.2023.

S obzirom na fantastičnu suradnju s mnogim vrhunskim chefovima, često kreiramo nove proizvode te radimo degustacije, a nerijetkom radimo i određene custom linije proizvoda za kupce po narudžbi, naravno, uz garanciju količina te dugoročne suradnje.

Pripremila: Jelena Lazarić, jelena@b2bmedia.org


 

Tvrtka Fluxus, iako aktivna od 1997. godine, s radom odnosno proizvodnjom započela je 2016. godine u sklopu tvornice u Rakitju (Sveta Nedelja). U početku su se prvenstveno fokusirali na proizvodnju zamrznutih pizza, pri čemu su im misija i vizija bile kreiranje proizvoda vrhunske kvalitete, brze pripreme te bez potrebe za stručnom radnom snagom. 

Nakon što smo razvili pizze, sljedeće je pitanje bila njihova priprema jer nismo htjeli stvar prepustiti slučaju, a s obzirom na to da se tvrtka poslovnog partnera 30 godina bavi elektroničkim inženjeringom, razvili smo i vlastitu pizza peć koja u poluautomatskom režimu rada praktički osigurava ujednačeno pečenje proizvoda bez oscilacija u kvaliteti i pripremi, a sa svoja 2 inicijalna programa za smrznute i/ili predpečene proizvode omogućuje pripremu u svega par minuta bez potrebe za odmrzavanjem proizvoda. 

Potom smo se upustili u razvoj nekoliko proizvodnih linija proizvoda te danas uspješno u Hrvatskoj proizvodimo više od 100 proizvoda, prvenstveno namijenjenih HoReCa sektoru, uz 4 osnovna načela, a to su: da niti jedan od naših proizvoda ne zahtijeva predmanipulaciju, odnosno odmrzavanje i slično, da je svaki od naših proizvoda brzo pripremljiv te bez kaliranja, potom da za pripremu proizvoda nije potrebna stručna radna snaga te naposljetku da je sastav naših proizvoda domaćeg podrijetla, čime prvenstveno dajemo nemjerljiv doprinos domaćem gospodarstvu.

Specijalizirani ste za HoReCa segment, možete li nam ukratko predstaviti  asortiman koji nudite tržištu? Najveći klijent su vam, pretpostavljam, hoteli?

Točno. Od početka poslovanja zadržali smo jasnu viziju te se pozicionirali unutar HoReCa sektora jer on zaslužuje specijaliziranog proizvođača za svoje potrebe. Istaknuo bih nekoliko proizvodnih linija koje su definirane načinom završne pripreme, odnosno termičkom obradom unutar pizza peći, konvektomata i friteze, s naglaskom na to da mnogi naši proizvodi imaju polivalentnu mogućnost pripreme u više uređaja. Asortiman s kojim smo prisutni svakako ubraja pizze, empanade, proljetne rolice, štrukle, soparnik i viške te komišku pogacciu, punjene i panirane slane i slatke verzije palačinki, quiche te, primjerice, fritule koje našim kupcima osiguravaju standardizirani proizvod gotov u 10 sekundi. 

Svaki od naših proizvoda dolazi u nekoliko dimenzija te više od 5 različitih okusa/punjenja. Tako možemo zadovoljiti potrebe pansionskog oblika posluživanja unutar hotela, gdje je manje zapravo više, ali i, primjerice, restorana i/ili beach bara koji nerijetko traže komadni proizvod bez ikakvog kala (1 ulaz = 1 izlaz). 

Surađujemo s vodećim hotelskim lancima od Savudrije do Dubrovnika, ali i s mnogim manjim ugostiteljima poput restorana, beach barova, fast foodova, kantina, pubova i sličnih. Zapravo pokrivamo širok segment sektora, ovisno o potrebama, lokaciji, strukturi gostiju i slično. S obzirom na fantastičnu suradnju s mnogim vrhunskim chefovima, često kreiramo nove proizvode te radimo degustacije, a nerijetkom radimo i određene custom linije proizvoda za kupce po narudžbi, naravno, uz garanciju količina te dugoročne suradnje.

Jeste li prisutni u maloprodaji i na gastro pultovima trgovačkih lanaca?

Prisutni smo u maloprodaji s našim brendom Brzo&Slasno, ali također i na gastro pultovima gdje, osim našeg zamrznutog programa, nudimo i proizvode iz naše Delikates linije, odnosno svježe pripremljene kremaste salate na bazi tjestenine, povrća, tune, piletine i vegetarijanskih opcija. Istaknuo bih kako svaka od naših salata, osim dokazane kvalitete i trajnosti u suradnji s prehrambeno-biotehnološkim fakultetom u Zagrebu, sadrži i provjerene začine iz Harissa spice storea u Zagrebu, čime jamčimo jedinstven okus svakog proizvoda.

S kojim trgovačkim lancima surađujete? U kojem segmentu i s kojim asortimanom radite u retailu?

Trenutno surađujemo s Konzumom, Sparom, Eurospinom, Plodinama, Studencem, a svakako planiramo i širenje. Istaknuo bih kako smo trenutno proširili suradnju i na susjednu Sloveniju, i to s Mercatorom u vidu prvog vala širenja izvan granica RH. U retailu se nalazimo u smrznutoj kategoriji, a cjelokupni asortiman uključuje 16 proizvoda, od kojih su neki zastupljeni više, dok neki još čekaju svoju priliku na policama, tj. u škrinjama.

Na koji proizvod ste izrazito ponosni, što je hit na gastro pultovima trgovačkih lanaca?

Teško je posebno izdvojiti neki od proizvoda jer svaki od navedenih ima svoju priču, okus i kvalitetu. Ako subjektivno ocjenjujem, rekao bih kako su empanade fantastičan i zanimljiv proizvod namijenjen mlađoj publici, dok recimo proljetne rolice s piletinom i jadranskim kozicama te mladim lukom nude odličan i kreativan obrok. Posebno sam ponosan na štrukle sa sirom i tartufima s obzirom na to da osobno jako volim Istru, od kuda i dolazi tartufata koju koristimo u nadjevu, a istodobno sam vezan uz Zagreb te je ovo neka naša verzija spajanja tradicionalnog kontinentalnog proizvoda s istarskim okusima. 

Gdje se nalazi vaš pogon i koji mu je kapacitet? Koliko proizvodnih linija imate i u koliko smjena radite? Koliko imate zaposlenih?

Proizvodni pogon nalazi se u Rakitju, u općini Sveta Nedelja, nedaleko od Zagreba. Odlična prometna povezanost kao i proizvođačka mikroklima općine bile su idealan izbor za pokretanje proizvodnje na spomenutoj adresi. Proizvodni kapacitet našeg pogona varijabilan je s obzirom na mnogo proizvoda koje proizvodimo, no za sada imamo još prostora za popunjavanje kapaciteta. 

Izuzetak je jedino turistička sezona koja poprilično iscrpi naše kapacitete, ali nikad 100%. Uostalom tada i dodatnim zapošljavanjem premošćujemo prepreke u skladišno-proizvodnom smislu. Trenutno baratamo s 4 proizvodne linije koje su sve prilagođene našim specifičnim potrebama uz doradu vlastitim sustavima upravljanja. Trenutno je u svim aspektima poslovanja involvirano dvadesetak zaposlenih, a sezonski nerijetko i više.  

Odakle nabavljate sirovinu?

Veliku većinu repromaterijala nastojimo nabavljati isključivo iz Hrvatske, dok za nekoliko specifičnih artikala nema ponude unutar RH, stoga ih uvozimo.

Što je trenutno aktualno kod vas, u što ste investirali…?

Posljednji investicijski ciklus uključivao je nabavku velike proizvodne linije iz Canol Srl (Italija), koji je zlatni standard u pekarskoj industriji te izrada vlastite protočne linije za pripremu fritula. Trenutno smo fokusirani na izradu Croatia Heritage Tablea, odnosno stola za posluživanje tradicionalnih domaćih proizvoda, primjerice, u sklopu buffet obroka u hotelima, gdje bi korisnik/gost mogao odabrati interakciju za stolom putem touch screena te saznati povijest jela, način pripreme, regiju Hrvatske iz koje jelo potječe i slično. Time dajemo direktan doprinos domaćem kulinarstvu i povijesti naše gastronomije.

Koji su vam planovi za ovu godinu? Gdje pratite najnovije trendove i kako se o njima informirate?

Ove godine planiramo širi rast i razvoj s obzirom na to da smo prethodnih godina investirali te pripremali teren za kvalitetnu i jaču penetraciju na domaćem, ali i inozemnim tržištima. Trendove pratimo na kvartalnoj razini, odnosno cijeli proizvodni i prodajni team je sastavljen od pojedinaca koji vole hranu i de facto često putujemo, osluškujemo potrebe naših kupaca te smo vrlo prilagodljivi i fleksibilni.

Imate li poruku za čitatelje InStore magazina?

Prvenstveno bih naglasio važnost kupovanja proizvoda napravljenih unutar granica Lijepe Naše, i to proizvoda bilo koje namjene, ovisno o potrebama. Našim je proizvođačima teško opstati i postati konkurentan na ovom tržištu podložnom stalnim promjenama. Bez podrške naših sugrađana, poduzetnika, poslovnih partnera, ali naposljetku i svih krajnjih kupaca, gotovo je nemoguće uspjeti. Stoga, kupujmo Hrvatsko jer to znači opstanak za hrvatska radna mjesta.