DR OETKER STUDENI
KERMAN

INTERVJU: Prirodan i ekološki proizvod visoke kvalitete 

JOSIP MATEZOVIĆ, VODITELJ PRODAJE, HERMES INTERNATIONAL D.O.O. 

Intervju

31.10.2023

Cilj svakog proizvođača je prisutnost proizvoda na policama i pravovremena dostupnost proizvoda. Za to na terenu imamo odličan tim unapređenja prodaje koji se brine o zalihi samih artikala. 

Tvrtki Hermes International d.o.o. Josip Matezović pridružio se prije dvije godine. Svoje početke bilježi u tvrtki Ledo gdje je bio zaposlen kao unapređivač prodaje, i tvrtki Salvia u kojoj je proveo dvije godine u odjelu prodaje. U Hermesu je karijeru počeo kao asistent prodaje, a danas je na poziciji voditelja prodaje. Primarna odgovornost mu je tržište Hrvatske, ali i ekspanzija tvrtke i izvoz na ostala tržišta diljem Europe i svijeta, gdje je proširio tržite u Aziju i Južnu Ameriku. Svakodnevna komunikacija s odjelima prodaje, marketinga, nabave i proizvodnje dio je odgovornosti uz unapređenje prodaje i širenje asortimana brenda Dida Boža. U slobodno vrijeme bavi se rukometom, čitanjem i pub kvizovima, a najviše voli provoditi vrijeme s obitelji i prijateljima. 

Možete li nam reći nešto više o tvrtki Hermes International i kako je Dida Boža postao dio vašeg portfelja proizvoda? 

Hermes International je tvrtka koja je na tržištu prisutna dugi niz godina, dok je sam brend Dida Boža inspiriran stvarnom osobom, djedom vlasnika tvrtke. Kako je vlasnik djetinjstvo često provodio u Dalmaciji s djedom, kroz godine je razvijao znanja i ljubav prema prirodi i voću, pa se tako i rodila ideja o imenu i brendu. Jedini logičan slijed bio je pro­izvesti prirodne proizvode, a u ovom slučaju – džemove vrhunske kvalitete. Sam početak vuče još iz Vodica, gdje se i danas u djedovoj rodnoj kući nalazi suvenirnica s cjelokupnim Dida Boža asortimanom koja je postala nezaobilazna postaja svih turista koji se nađu u posjetu Vodicama.

Kako biste opisali specifičnosti i jedinstvene karakteristike Dida Boža džemova koje ih razlikuju od drugih proizvođača? 

Rekao bih da je prva karakteristika po kojoj nas naši kupci prepoznaju na policama specifičan i tradicionalan izgled košuljice, koji vjerujem da je nemoguće ne primijetiti. Najčešća asocijacija na Dida Boža brend je prirodno i ekološki, tako da vjerujem da je to jedna od bitnijih karakteristika proizvoda. Iznimno smo ponosni na sam dizajn, koji nas uvelike razlikuje od konkurencije. 

Dida Boža proizvodi su, osim izvrsnog i punog okusa, ujedno zanimljivi i kao pokloni za različite prigode. Na obiteljskim pakiranjima ekstra konvencionalnih džemova smo nedavno napravili redizajn. Promijenili smo staklenke u praktičnija elegant pakiranja, a košuljicu zamijenili jednostavnijom naljepnicom koja je i dalje zadržala sve prepoznatljive karakteristike brenda, što nam je i bio primarni cilj.

Koje vrste džemova Dida Boža trenutno nudite na tržištu i koji su najpopularniji okusi među potrošačima u Hrvatskoj? 

Na policama trenutno možete pronaći džemove od smokve, smokve s narančom, jagode, kupine, mandarine, višnje, marelice i šipka. Iako ne spadaju u kategoriju džemova, iskoristio bih priliku i spomenuo Dida Boža pekmez od šljiva koji je bez dodanih šećera i naš novi ekološki namaz Jaffa (smokva, naranča i kakao). Napomenuo bih da kupci većinu okusa mogu pronaći u pakiranjima od 240g, 700g, kanticama od 1,5kg, a tu su i mini džemovi od 30g. Rekao bih da je zasigurno najpopularniji okus u našem asortimanu smokva koja je i kraljica Dida Boža obitelji, ali uz nju dolaze i klasici kao što su jagoda, marelica i pekmez od šljiva.

Kako se odvija proces proizvodnje Dida Boža džemova i koja su vaša glavna načela u vezi s kvalitetom i sastojcima? 

Sam proces kuhanja džemova odvija se u našem pogonu u Sračincu, nedaleko od Varaždina. Kuhanje se odvija u strogo kontroliranim uvjetima kako bi džem zadržao prepoznatljiv okus, ali i kvalitetu proizvoda koju naši kupci odmah prepoznaju. Svaka smokva ručno se otvara i pregledava, kao i svaka staklenka na kraju proizvodnog procesa. Svjesni smo da je sama proizvodnja i dolazak do gotovog proizvoda dug i zahtjevan proces, ali kad na kraju dobijete proizvod visoke kvalitete i zadovoljnog kupca, jasno vam je da se taj put isplatio.

Kako se brend Dida Boža pozicionira na tržištu i kako se nosi s konkurencijom u sektoru džemova? 

Dida Boža proizvode možete pronaći u svim većim trgovačkim lancima kao što su: Interspar, Konzum, Plodine, Kauf­land, Tommy, Studenac i sl. Međutim, svakodnevno širenje mreže omogućuje kupcima da nas pronađu i u manjim formatima trgovina: Djelo, Djelo Vodice, La-Vor, Jadranka i Trgovina Krk. Dida Boža proizvodi svoje su mjesto pronašli i u poslovnicama Bipe, Biovege i suvenirnicama zračnih luka (Zagreb, Rijeka, Split). Uz retail nam je zaista bitno naglasiti prisutnost  u više od 50 hotela i restorana u Hrvatskoj gdje gosti iz prve ruke imaju priliku degustirati proizvode. 

Dida Boža web shop još je jedan od prodajnih kanala koji  ne smijem zaboraviti jer svakim danom prodaja na webu raste, a kupci u bilo kojem trenutku u nekoliko klikova i kroz razne akcije mogu naručiti cjelokupan Dida Boža asortiman. Inovacija i prisutnost na tržištu osobine su koje nas uzdižu od konkurencije, gdje mogu reći da držimo jedno od vodećih mjesta na tržištu ove kategorije.

Kako surađujete s lokalnim farmerima ili dobavljačima sirovina kako biste osigurali kvalitetu i održivost proizvoda? 

Kako Dida Boža proizvodi imaju velik broj certifikata (Eko certifikat, Halal, IFS) koji jamče kvalitetu, sigurnost i ispravnost proizvoda koje plasiramo na tržište, tako i naši dobavljači moraju ispunjavati različite uvjete i pružati postojanost i kvalitetu sirovine. Dugi niz godina poslujemo s istim dobavljačima, a svake godine radimo i otkup smokava od lokalnih proizvođača.

Možete li nam reći nešto više o vašim prodajnim i marketinškim strategijama i kako promovirate Dida Boža proizvode u Hrvatskoj?

Cilj svakog proizvođača je prisutnost proizvoda na policama i pravovremena dostupnost proizvoda. Za to na terenu imamo odličan tim unapređenja prodaje koji se brine o zalihi samih artikala. Svakodnevna komunikacija s kupcima i dogovori oko akcija, dodatnih izlaganja i promocija uvelike pridonose ostvarenju prodajnih ciljeva koji iz godine u godinu rastu. 

Kako je za prodajni cilj jedna od najbitnijih stavki prisutnost na policama, tako je i u marketinškoj strategiji najbitnija prisutnost na raznim promocijskim kanalima. Svakodnevna komunikacija s kupcima putem društvenih mreža, kroz medije ili putem bloga s raznovrsnim receptima omogućuje nam dobru informiranost o tržištu, ali i osluškivanje potreba i želja naših potrošača.

Kakvi su planovi za budući razvoj brenda Dida Boža u Hrvatskoj? Imate li u planu lansiranje novih proizvoda ili ekspanziju na nova tržišta? 

Ne prođe nijedan sastanak Dida Boža tima da se ne dotakne tema o širenju asortimana kako u Hrvatskoj, tako i u ostatku svijeta. Već smo u procesu razvijanja i lansiranja novih proizvoda za prvi kvartal sljedeće godine, ali za sada ne bismo otkrivali o kojem je novom proizvodu ili proizvodima riječ. Ove godine smo otvorili  dva nova tržišta, u Brazilu i Južnoj Koreji, a svakodnevno se širimo u područjima HoReCe i retaila. Vjerujemo da će sajam ANUGA, na kojem smo kao izlagači sudjelovali i ove godine, dodatno pridonijeti otvaranju novog tržišta.