Trudimo se biti prisutni i svoje vrijednosti što više približiti kupcima pri tome uvažavajući njihove potrebe i životni ritam koji neumoljivo utječe na naše svakodnevne aktivnosti u obitelji i na poslu.
Priredila: Jelena Lazarić, jelena@b2bmedia.org
Poslovni put gospodina Badanjka u kompaniji Procter & Gamble započeo je prije 13 godina. Prvi posao mu je bio na recepciji, nakon čega je počeo raditi na poziciji asistenta u Odjelu prodaje. To je pozicija na kojoj se uči o kompaniji, o vrijednostima koje zastupa, o proizvodima i njihovom putu do krajnjeg korisnika kroz suradnju s kupcima. Prvi dojam je važan kod svakog upoznavanja, a P&G je na njega ostavio trajan dojam zbog pokretačke snage koja stoji iza svakog brenda, iza svakog individualca. Utjecaj koji P&G ima na svakodnevne živote ljudi diljem svijeta je nemjerljiv, ali ono što ga svakodnevno iznova oduševljava je rad unutar zajednice, odnosno smisleno djelovanje na projektima koji prepoznaju istaknute organizacije ili pojedince.
Tijekom godina napredovao je do područnog menadžera i voditelja tima za odnose s kupcima, a nakon toga do pozicije komercijalnog voditelja za Hrvatsku i Sloveniju. Jedno vrijeme je radio izvan Hrvatske, kao menadžer za planiranje i razvoj tržišnih strategija u kategoriji proizvoda za posuđe na područje središnje Europe, nakon čega je preuzeo poziciju direktora prodaje za sektor proizvoda za kućanstvo za središnju Europu, te je nedavno preuzeo mjesto generalnog direktora Procter & Gamblea za Hrvatsku i Sloveniju.
Kako opisujete trenutnu situaciju i izazove na tržištima Hrvatske i Slovenije u sektoru potrošačkih proizvoda?
Covid-19 stvorio je novi status quo: onemogućio je pristup sirovinama i znatno otežao transport, a neki od tih izazova ostali su s nama. Mnoge kategorije pro-izvoda u proteklim su se godinama susrele s mnogim izazovima poput porasta cijena sirovina te logističkim izazovima, što je, naravno, dovelo i do inflacije na cijelom tržištu. S tog aspekta možemo reći da je jedina konstanta promjena, no neke su stvari ipak ostale iste: potrošači vode brigu o osobnim financijama, traže uštede, ne izlaze kao prije pandemije, ali ipak si žele ugoditi i pružiti mala zadovoljstva.
Promjenu vidim u tome da potrošači postaju zahtjevniji u smislu kvalitete proizvoda i očekivanja od proizvoda, a s prolaskom pandemije promijenile su se navike, modeli rada, sve više hibridnih i fleksibilnih modela rada od kuće, što kreira i nove potrebe. Krajnji korisnici prepoznaju benefite superiornih i djelotvornih proizvoda jer im olakšavaju svakodnevni život, bilo da je riječ o osobnoj higijeni i njezi, dječjim proizvodima ili održavanju kućanstva.
Koje su ključne strategije i ciljevi koje ste postavili za Procter & Gamble na ovim tržištima? Kako vidite budućnost i koji su vaši dugoročni planovi za rast i razvoj tvrtke?
Mi smo dio globalne P&G obitelji i naša strategija prati i zadane šire ciljeve. Naša predanost superiornim proizvodima za široku potrošnju uključuje dugogodišnji rad na razvoju inovacija i aktivnosti na maloprodajnom tržištu, ali i vrijednosti koje nas vode na svim tržištima na kojima poslujemo. Uvijek ima prostora za napredak te će moj cilj biti daljnje jačanje vodeće pozicije i potvrda povjerenja koje P&G uživa već godinama. Svako tržište ipak je specifično i potrošači definitivno ne reagiraju isto na sve proizvode i prodajne aktivnosti. Važan faktor je i suradnja s trgovačkim lancima koji imaju izgrađen odnos sa svojim kupcima i koji su nam partneri u svim našim koracima.
Procter & Gamble poznat je po svojim brendovima. Kako se nosite s konkurencijom na tržištima Hrvatske i Slovenije i kako planirate jačati prisutnost svojih brendova?
Naši brendovi su na tržištu Hrvatske i Slovenije poznatiji od same kompanije. Primjerice, kad spomenete Pampers, Gillette, Pantene ili Ariel svi znaju o čemu pričate, ali mnogi možda i ne znaju da su svi ti proizvodi dio kompanije Procter & Gamble. No, to ne znači da nije stalno potrebno raditi na njihovom približavanju kupcima. Istraživanja, inovacije i dugotrajan znanstveni rad stoje iza svakog proizvoda kako bi oni olakšali svakodnevni život, kako bi što manje djelovali na okoliš te kako bismo osluškivali što je potrebno sredini u kojoj djelujemo.
Kakvu ulogu igrate u održivom poslovanju i društveno odgovornim inicijativama na ovim tržištima?
Procter & Gamble putem svojih brendova, ali i putem globalnih i lokalnih korporativnih inicijativa pridaje veliku važnost društveno odgovornim inicijativama. Svake godine radimo na cijelom nizu različitih projekata. U narednih nekoliko mjeseci fokusirani smo na sport jer nam se približavaju Olimpijske igre u Parizu te Europsko nogometno prvenstvo u Njemačkoj. Pomogli smo hrvatskim paraolimpijcima u pripremama za Pariz 2024. i sada željno očekujemo njihove kvalifikacije i nadamo se da ćemo ih bodriti u nastupima.
U posljednje smo tri godine donirali značajne iznose organizacijama koje su se istaknule u pomaganju tijekom pandemije Covida-19 i inicijativama koje rade na zaštiti okoliša poput Instituta Plavi svijet ili udruga Lijepa Naša, Biom, RokOtok i Argonauta. Pratimo i rad Zaklade Marin Čilić te sudjelujemo u stipendiranju talentiranih mladih ljudi kojima je potreban dodatan poticaj za razvoj punih potencijala.
To su samo neki od projekata u kojima P&G sudjeluje ili čiji je inicijator, a i dalje ćemo raditi na lokalno relevantnim inicijativama. Globalno, P&G radi na iznimno velikom broju inicijativa, od ekoloških do socijalno osjetljivih. Neke od njih je P&G sam pokrenuo, a u nekima sudjeluje kao partner.
Kako se nosite s promjenama u potrošačkim navikama i tehnološkim inovacijama u sektoru potrošačkih proizvoda? Kako vidite ulogu inovacija i digitalizacije u budućem razvoju Procter & Gamblea u Hrvatskoj i Sloveniji?
Inovacije su ključne za opstanak naših brendova, a P&G je upravo zbog inovacija na vodećoj poziciji. Među posljednjim inovacijama koje je P&G predstavio su inovativna kartonska pakiranja Arielovih kapsula: Eco Click Box je razvijan godinama kako bi objedinio sve standarde sigurnosti i reciklabilno pakiranje. Kapsule za strojno pranje posuđa Jar oduševljavaju svojim superiornim djelovanjem, čak i na kratkim programima pranja, a prilikom proizvodnje Pampersovih pelena primjenjuje se tehnologija koja je značajno smanjila volumen proizvoda, što donosi benefite i korisnicima i okolišu.
Kako radite na izgradnji i održavanju odnosa s partnerima, dobavljačima i zajednicom u Hrvatskoj i Sloveniji?
Procter & Gamble pridaje velik značaj izgradnji partnerskih odnosa s trgovačkim lancima, dobavljačima i ostalim suradnicima u Hrvatskoj i Sloveniji. Svi smo dio jednog poslovnog procesa koji je usmjeren prema krajnjem potrošaču. Svaka tvrtka ima svoja interna pravila i vrijednosti koje slijedi, no uspjeh se može graditi jedino na komplementarnosti, povjerenju i partnerskom odnosu s ciljem gradnje vrijednosti kategorija te gradnje vrijednosti za potrošače. Upravo tu dodanu vrijednost će najprije primijetiti potrošači koji su nam i dalje prvi na listi prioriteta.
Možete li nam reći više o vašem cilju razvoja nove generacije lidera i kako planirate identificirati i podržati takve lidere? Kako vidite ulogu autentičnih lidera s visokim integritetom u uspjehu Procter & Gamblea i njegovih partnera?
Tržište rada je trenutno vrlo izazovno. Procter & Gamble ima vrlo visoke standarde u odabiru suradnika i razvoju buduće generacije lidera. Proces učenja je dugotrajan i uključuje različite pozicije, ali su zato i mogućnosti osobnog rasta i razvoja brojne. I sam sam prošao različite razine i iz vlastitog iskustva mogu ovu kompaniju preporučiti mladim ljudima koji žele biti na izvoru novih znanja i kreirati nova poglavlja u razvoju P&G-ja, kako lokalno tako i na međunarodnoj razini, te graditi svoju karijeru, svoj put. P&G vrednuje svakog individualca, tako da svatko može „biti svoj“ i uspjeti. Vjerujem da smo svi tu gdje jesmo, zbog onoga što predstavljamo i vrijednosti koje živimo, a ne zbog toga što netko drugi ima različita očekivanja od nas.
Što nam možete reći o vašoj predanosti kvaliteti i izvrsnosti te kako će se ta predanost odraziti na poslovanje tvrtke u ovoj regiji?
Kvaliteta i izvrsnost naših proizvoda odlike su oko kojih nema ni milimetra odstupanja. No, to znači i da su očekivanja velika i da neprestano moramo biti korak ispred. Nije to uvijek lako postići, no razvojni i inovacijski odjeli kompanije desetljećima predano rade na razvoju rješenja koja uvijek dodatno poboljšaju kvalitetu života uz pomoć proizvoda široke potrošnje. To su ti mali luksuzi koji u domove donose olakšanje i ljepotu življenja i koji nam daju prostora da više vremena posvetimo obitelji ili drugim aktivnostima koje nas vesele. Procter & Gamble i svi naši brendovi prisutni su u svim fazama naših života i konstanta su upravo zato što znamo da se na njihovu kvalitetu možemo osloniti.