U svemu što radimo koristimo znanje Nomad Foodsa. Biti dio multinacionalne organizacije, gdje se najbolje prakse svakodnevno dijele unutar naših organizacija, ubrzava naše procese učenja.
Pripremila: Jelena Lazarić, jelena@b2bmedia.org
Andy Michaux već 2,5 godine ima zadovoljstvo voditi Ledo plus i živjeti u Zagrebu, iako je izvorno iz Belgije. Posljednjih 15 godina proveo je u Nomad Foodsu, radeći na različitim pozicijama i tržištima, veći dio karijere u strateškim i komercijalnim financijskim ulogama.
Kako biste opisali trenutnu poziciju Leda na tržištu sladoleda i smrznutih proizvoda u Hrvatskoj?
Kao što znate, Ledo je vodeća tvrtka na tržištu sladoleda i smrznute hrane u Hrvatskoj, gdje naši brendovi i proizvodi oduševljavaju potrošače. Posebno smo ponosni na način na koji naš King neprekidno predstavlja okuse i osvaja međunarodne nagrade i postiže uspjeh na tržištu. Što se tiče sladoleda, postoji niz uzbudljivih inicijativa na koje smo ponosni. Jedan od velikih uspjeha posljednjih nekoliko sezona su i naši multipack-ovi, gdje smo se s našim omiljenim impulsnim brendovima ušli u obiteljski asortiman, osvojivši vodeću poziciju na tržištu. Navedeno sjajno nadopunjuje Quattro asortiman i nudi potrošačima poznate okuse u paketu s odličnom vrijednošću za novac.
Što se tiče smrznute hrane - to je vjerojatno dio portfelja koji se najviše promijenio u posljednjih nekoliko godina. Iako je Ledo već dugo nudio odlične proizvode u segmentima povrća i ribe, značajno smo proširili našu ponudu na panirane ribe i začinjene mješavine povrća. Na primjer, sada nudimo širok izbor paniranih ribljih proizvoda za različite prigode i začinjene mješavine povrća, koje su već poznati i provjereni proizvodi na tržištima zapadne Europe.
Koje su glavne strategije Ledo primjenjuje kako bi ostao konkurentan u dinamičnom okruženju prehrambene industrije?
Ukratko - inoviramo! Kontinuirano radimo na osluškivanju potreba naših potrošača, kako bismo stvorili odlične proizvode i relevantnu vrijednost za njih. U odličnoj smo poziciji za takvo što u oba segmenta našeg poslovanja. Na strani sladoleda imamo znanje, tehnologiju, stručnjake i kreativni duh te nastavljamo dokazivati kako se vrhunski sladoled može razvijati i proizvoditi i u regiji. U segmentu smrznute hrane, imamo prednost veličine i raznolikosti portfelja tvrtke Nomad Foods, gdje možemo tržištu predstaviti odlične proizvode s inovativnim recepturama koje potrošači traže u zemljama zapadne Europe. Naravno, kako bismo mogli uvesti nove potrošačke navike, sve naše proizvode podržavamo i ulaganjima u marketing.
Kako kupci reagiraju na vaš smrznuti program s obzirom na to da je Hrvatska još uvijek na neki način zemlja u kojoj se naglasak stavlja na svježe proizvode, dok s druge strane tempo života sve više vodi ka tome da je Smrznuti program zapravo ideala za ubrzani, pogotovo gradski način života? Pretpostavljam da je trend rasta tog segmenta u porastu iz godine u godinu.
Navedeni trend raste i nastavit će rasti još dugo vremena, i to zbog pet glavnih prednosti smrznute hrane. Prva je, naravno, praktičnost. Imate naše Fish nuggets i mješavinu Veggie love u zamrzivaču? Vaša večera može biti gotova za nekoliko minuta. Druga prednost je okus - jela koje ćete pripremiti sigurno će biti ukusna. A hrvatska kultura cijeni odličnu hranu - potrošači se vole okupljati oko stola i uživati u dobroj hrani. Treća prednost je kvaliteta i dostupnost prehrane, a tu smrznuti asortiman pobjeđuje jer zadržava svježinu i vitamine, barem je jednako dobar kao svježe, i dostupan je cijele godine. Četvrta prednost je pristupačnost. U vremenima inflacije, svi pažljivo razmišljaju o tome kako troše novac, a smrznuta hrana pruža odličnu vrijednost za novac. I na kraju, no ništa manje važno, smrznuta hrana dolazi s jedinstvenom prednošću - smanjuje bacanje hrane u cijelom lanca opskrbe, od proizvodnje do konzumacije. To nije samo ekološko, već i ekonomsko pitanje koje smrznuta hrana može riješiti. Ukupno govoreći, da, potrošači sve više prepoznaju ove prednosti i oslanjaju se na smrznuti asortiman koji im olakšava život, a njihove prehrambene navike činili raznovrsnijima.
Možete li nam reći više o inovacijama u proizvodnom procesu ili novim proizvodima koje Ledo planira ili već uvodi na tržište?
Kad god se s nekim susretnem izvan radnog mjesta, ovo je jedno od najčešćih prvih pitanja. Naravno, ne možemo baš sve otkriti, ali možemo reći da ćemo lansirati još više proizvoda u portfelju ribe i povrća. Imali smo odlične povratne informacije s tržišta o proizvodima koje smo nedavno lansirali - poput fish fingersa od 100 % fileta, kao ribljih fileta u hrskavoj panadi te naših mješavina povrća, tako da je logično ponuditi potrošačima više onoga što im se toliko svidjelo. Posljednji proizvod koji smo lansirali bile Kozice u hrskavoj panadi, koje su idealne ne samo kao obrok već i kao mali zalogaj za druženje, što vidimo da potrošači traže. Također, želimo ponuditi veći izbor proizvoda i zaposlenim roditeljima – a to su, primjerice, zdravi obroci bazirani na ribi i namijenjeni djeci.
Jeste li spremni za sezonu 2024. kada govorimo o sladoledima? Kako biste opisali vaše poslovanje kada pričamo o sladoledima kroz cijelu godinu, izvan sezone?
Itekako smo spremni. Pripremamo puno iznenađenja i vjerujemo da će se potrošačima svidjeti sve što smo pripremili. Između ostalog, planiramo sve iznenaditi novostima u premium segmentu sladoleda, u kojem ćemo primijeniti novu tehnologiju kako bismo ponudili jedinstvene proizvode, ali više o tome doznat ćete u svibnju.
Možete li s nama podijeliti neke ključne ciljeve Leda u bliskoj budućnosti?
Prvi na redu su naši ciljevi povezani s maloprodajnim segmentom u kojemu smo fokusirani na naše impulsne i obiteljske segmente sladoleda, a gdje ćemo ubrzati rast na Kingu i multipakiranjima. Osim toga, lansiramo segmente panirane ribe i unaprijed pripremljenog povrća segment smrznute hrane, dok prvi datumi prodaje potvrđuju ogroman potencijal ovih novih segmenata. Drugi prioritet je ubrzati naš rast u out-of-home segmentu, odnosno Horeca kanalu, u sklopu čega pripremamo novu organizaciju i gdje ćemo povećati naše komercijalne investicije. Treći set ciljeva povezan je s našim najvećim ulaganjem u proizvodnju - novom linijom sladoleda.
U svemu što radimo koristimo znanje Nomad Foodsa. Biti dio multinacionalne organizacije, gdje se najbolje prakse svakodnevno dijele unutar naših organizacija, ubrzava naše procese učenja.
Možete li nam reći više o ulaganju?
Kao što smo najavili, 2024. stiže nova proizvodna linija u Zagreb, na kojoj će se proizvoditi King, kao i drugi proizvodi iz našeg premium segmenta. Investirat ćemo više od 4 milijuna eura u ovu, tzv. ekstruzijsku liniju, a planiramo je predstaviti u četvrtom tromjesečju ove godine, kada svi radovi budu gotovi.
Možete li nas informirati o vašem pogledu na regiju i poslovanja Leda i strategije rasta izvan Hrvatske? Planirate li otvarati nova tržišta?
Dio smo Nomad Foodsa, tako da već jesmo dio najveće tvrtke za smrznutu hranu u Europi. Kad razmišljamo o regiji, većina ljudi obično misli na proširenje Leda, ali mi sada zapravo radimo u klasteru, nazvanom Adriatics, i prisutni smo na različitim tržištima u regiji - od Mađarske do Crne Gore. Naravno, radimo na tome da poslovanje učinimo što boljim. Vjerujemo kako imamo odlične proizvode, a koji se mogu pronaći i na pojedinim tržištima s kojima potrošači u Hrvatskoj možda i nisu upoznati, kao što su Cipar ili Albanija.
I za kraj, kako vam se sviđa živjeti i raditi u Hrvatskoj? Možete li možda izdvojiti neke stvari koje su po vama na hrvatskom tržištu dobre, u privatnom i poslovnom smislu – po tome što ste do sada doživjeli…
Mogao bih satima govoriti o svim sjajnim stvarima povezanim s životom i radom u Hrvatskoj. Mislim da su ljudi sjajni - topli i prijateljski nastrojeni i osjećam se dobrodošlo od prvog dana. Užitak je susresti naše kupce i razgovarati s njima, dobiti osjećaj što je njima važno i kako pristupaju svom poslu. Također je sjajno iskustvo raditi s timom ovdje u Ledu jer imamo sjajan tim - strastvene, vrijedne ljude koji vole brend i to je ono što ovu tvrtku čini tako uspješnom. I doista, nikada nisam doživio da ljudi vole brend u tolikoj mjeri koliko ga vole Ledovi zaposlenici. Što se tiče privatnog života, uživam u Hrvatskoj jer je to sigurna i predivna zemlja za život. Raznolikost svakog dijela države, prekrasne plaže, planine, slikoviti gradovi i sela, kultura, hrana, vino... Privilegija je živjeti ovdje. Nadam se da će država s vremenom biti još uspješnija te da će ljudi ostati i graditi svoje budućnosti ovdje.
I koji je vaš omiljeni Ledo proizvod?
Najteže pitanje dolazi na na kraju! Ukratko, ovisi o danu. Ako je to samo običan dan u tjednu, i više sam nego sretan s opcijom ribljih štapića i Veggie love mješavinom za večeru - jednostavno, ukusno, brzo, mogu sam pripremiti... Ali ako govorimo o sladoledu - moram reći da nisam toliko predan jednom okusu. Sklon sam isprobati sve od njih i mijenjati favorite. Jednog dana to je King Majestic, drugog dana odlučit ću se za Macho, trećeg ću uzeti kornet ili sandwich. I moram isprobati nove okuse, to je jedna od prednosti ovog posla. Dakle, isprobao sam sve nove proizvode koji dolaze na tržište ovog proljeća, i moram priznati da imam favorita u portfelju Kinga. Jedva čekam vidjeti kako će tržište reagirati na taj okus.