SELECTIO Grupa, vodeća hrvatska grupacija za HR konzalting i potragu za talentima, provela je ispitivanje organizacijske klime i angažiranosti za neke od najvećih poslodavaca u Hrvatskoj kojim je obuhvatila 50,000 zaposlenika. Rezultati pokazuju da tvrtke koje razumiju i adresiraju ključne potrebe svojih zaposlenika ne samo da povećavaju njihovu angažiranost, već bilježe i mjerljiv povrat ulaganja.
Zaposlenici u Hrvatskoj uglavnom zadovoljni odnosima s kolegama i nadređenima
Rezultati ispitivanja organizacijske klime i angažiranosti provedenih tijekom ove godine za više poslodavaca u Hrvatskoj pokazali su da tvrtke koje provode kontinuirano ispitivanje nakon kojeg slijedi analiza i akcijski plan imaju 15% manje apsentizma (izostajanja s posla) i 20% manju fluktuaciju zaposlenika, a uz to imaju i povećanje produktivnosti za 10-15% te bilježe povećanje inovativnosti unutar odjela za čak 25%.
Isto ispitivanje pokazuje da zaposlenici traže radno okruženje koje im pruža osjećaj smisla, razvoj i sigurnost. Kao najvažniji prediktori angažiranosti pokazali su se: svrhovitost posla, mogućnost učenja i usavršavanja, dobrobit zaposlenika na radnom mjestu, inovacije, mogućnost unaprjeđenja te leadership kompetencije nadređene osobe.
Najbolje procijenjeni aspekti rada su odnos s kolegama, vještine vođenja i odnos s nadređenom osobom, smisao i svrha posla te organizacija rada. Najslabije procijenjeni segmenti su komunikacija, razvoj karijere, plaća i nagrađivanje, dobrobit zaposlenika te učenje i usavršavanje. Ovi segmenti imaju najniže ocjene i njima zaposlenici uglavnom nisu zadovoljni.
„Podatci prikupljeni ispitivanjem organizacijske klime i angažiranosti zaposlenika nisu samo brojke – oni pružaju duboki uvid u to kako zaposlenici doživljavaju svoje radno mjesto, što ih motivira i gdje leže ključne prilike za poboljšanje. Hrvatska kultura rada snažno je usmjerena na međuljudske odnose što znači da zaposlenici poseban fokus pridaju podršci, timskom duhu te povezanosti s kolegama i nadređenima. Zato ne čudi da je najveće zadovoljstvo zabilježeno upravo u tim kategorijama. Komunikacija, razvoj karijere i plaće su najlošije procijenjena područja u kojima postoji najveći prostor za poboljšanja, a upravo su ta područja često neadekvatno adresirana“ – objasnila je Erna Tomiša, Senior People and Culture Consultant iz SELECTIO Grupe.
Ispitivanje klime i angažiranosti nema svrhu, ako nakon njega ne slijedi akcijski plan
Prema istraživanju SELECTIO Grupe, tvrtke koje provode i implementiraju follow-up aktivnosti nakon provedenih ispitivanja organizacijske klime i angažiranosti imaju u prosjeku 10% veće zadovoljstvo zaposlenika iz godine u godinu. Najbolje pomake imaju tvrtke koje redovito provode jednogodišnje cjelovito ispitivanje i kvartalna ili polugodišnja Pulse Check ispitivanja kojima ispituju jesu li ispravno adresirali ključne prioritete i jesu li na dobrom putu prema implementaciji poboljšanja.
„Ispitivanje klime i angažiranosti nema svrhu, ako nakon njega ne slijedi akcijski plan. Follow up aktivnosti koje provodi SELECTIO Grupa podrazumijevaju radionice za timove i radionice koje pomažu HR-u i menadžerima u predstavljanju rezultata zaposlenicima, a najčešće uključuju i savjetovanje menadžera kako bi mogli postaviti akcijske planove nastavno na rezultate klime i angažiranosti za svoj odjel. Obavezno je i praćenje implementacije takvih planova na kvartalnoj razini jer se jedino tako može održati fokus na pokretačima angažiranosti i zadovoljstva zaposlenika“ – dodala je Erna Tomiša, Senior People and Culture Consultant iz SELECTIO Grupe.
SELECTIO Grupa posluje već 20 godina te pokriva sva područja upravljanja ljudskim resursima. Kroz projekte kao što su Poslodavac Partner i Equal Pay Champion podiže kvalitetu radnih mjesta diljem regije, a ispitivanje organizacijske klime i angažiranosti provodi za tvrtke svih veličina i industrija. Prilikom ispitivanja stavova i zadovoljstva zaposlenika stručnjaci iz SELECTIO Grupe koriste provjerenu i psihometrijski valjanu metodologiju usmjerenu na procjenjivanje svih relevantnih aspekata rada i statističke analize koje pokazuju koji aspekti rada najbolje predviđaju angažiranost zaposlenika. Za to koriste digitalno rješenje, ali zaposlenicima je omogućeno i popunjavanje upitnika u papir-olovka formatu.