KERMAN
DR OETKER ZIMNICA

HENDAL: Najčešće konzumirani mlijeko i mliječni proizvodi

Plant based

inFocus

21.05.2024

Mlijeko i mliječne proizvode konzumira najveći udio potrošača kategorije (48,0%), slijede umaci, koje konzumira 36,8%, te grickalice i dodaci prehrani (30,7%).

AUTORICA: Martina Soršak Susović

Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Postavljena su sljedeća pitanja:

1.    Koliko često konzumirate plant based proizvode (proizvode na biljnoj bazi)?

2.    Koji tip/kategoriju plant based proizvoda koristite?  

3.    Koju kategoriju najčešće konzumirate?

4.    Što vas prvenstveno privlači k plant based proizvodima?

5.    Kako biste ocijenili dostupnost plant based proizvoda u vašem lokalnom okruženju?

Nešto manje od dvije trećine građana konzumira plant based proizvode barem povremeno – podjednak udio ih konzumira nekoliko puta mjesečno (23,2%) i nekoliko puta godišnje (21,2%). 11,8% tu kategoriju proizvoda konzumira jednom do dva puta tjedno, dok 8,3% to čini svaki ili gotovo svaki dan. Mlijeko i mliječne proizvode konzumira najveći udio potrošača kategorije (48,0%), slijede umaci, koje konzumira 36,8%, te grickalice i dodaci prehrani (30,7%). Manje se konzumiraju gotova jela (16,2%) te zamjene za meso (13,1%). Mlijeko i mliječni proizvodi su i najčešće konzumirana kategorija s 39,4% konzumenata.

Među motivatorima konzumacije plant based proizvoda najveću važnost ima nutritivna vrijednost (31,4%). Manje je važan izostanak sastojaka životinjskog porijekla (20,4%), preporuku prijatelja navodi 16,8%, a ekološku održivost 13,2%. Malu važnost imaju reklame (3,6%) te osobna i religijska vjerovanja (1,8%).

Dostupnost plant based proizvoda u lokalnom okruženju ocijenjena je, u prosjeku, osrednjom: 11,3% ispitanih smatra je vrlo dobrom, 29,2% dobrom, a 45,5% smatra je osrednjom. Manji broj konzumenata kategorije dostupnost smatra lošom (14% ukupno).