FMCG SUMMIT 2024
FMCG SUMMIT 2024

INTERVJU: Zvijezda na terenu: spoj okusa i nogometa

GAŠPAR NOVAK, DIREKTOR MARKETINGA, ZVIJEZDA

Intervju

22.05.2024

Priredila: Jelena Lazarić, jelena@b2bmedia.org

Suradnja sa Zlatkom Dalićem od svojeg početka bila je ugodna i profesionalna. Napravili smo i milenijsku fotografiju s izbornikom i zaposlenicima Zvijezde u našem pogonu i bio je to trenutak zajedništva u kojem su se zaposlenici imali priliku upoznati i podružiti s njim. 

Gašpar Novak diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu te završio Executive MBA na poslovnoj školi Cotrugli Business School, nakon čega je započeo profesionalnu karijeru u marketingu u Ledu. Gašpar je svoju karijeru gradio u najvećim hrvatskim kompanijama PIK Vrbovcu, Konzumu, Tisku i Kauflandu da bi 2022. godine preuzeo funkciju direktora Sektora marketinga i razvoja u Zvijezdi.

Možete li nam reći što vas je inspiriralo da odaberete Zlatka Dalića kao brend ambasadora za Zvijezdu? Koje su vrijednosti ili razlozi učinili izbornika Dalića idealnim izborom za vaš brend?

Ususret Europskom nogometnom prvenstvu, jednom od događaja koji će zasigurno obilježiti 2024., tvrtka Zvijezda objavila je da pokreće suradnju sa Zlatkom Dalićem, izbornikom hrvatske nogometne reprezentacije. Ovaj potez spoj je dvaju renomiranih imena – Zvijezde, jednog od najjačih hrvatskih brendova s više od sto godina tradicije u kvaliteti proizvoda, i hrvatskog nogometa, globalno prepoznatog simbola nacionalnog ponosa. Najveća vrijednost ove suradnje je u poruci koju Zvijezda i izbornik Dalić šalju o zajedničkoj predanosti jačanju nacionalnih uspješnica, gradeći tako globalnu prepoznatljivost brendova iz Hrvatske. Bilo da to čine kroz nogomet ili izvoz proizvoda u inozemstvo, Zvijezda i izbornik imaju istu misiju, a to je širiti pozitivnu sliku Hrvatske diljem svijeta.

Kako ste osmislili marketinšku strategiju koja bi najbolje iskoristila suradnju s izbornikom Dalićem, posebno uzimajući u obzir blizinu Europskog nogometnog prvenstva EURO 2024? Kako ste osigurali da poruke i vrijednosti koje predstavlja Zlatko Dalić u skladu s brendom Zvijezde budu autentične i relevantne za ciljanu publiku?

Zvijezda iza sebe ima niz uspješnih kampanja inspiriranih nogometom. Takve su kampanje omiljene našim potrošačima, ali i svima nama u Zvijezdi koji sa žarom pratimo nogomet i navijamo za naše Vatrene. Suradnja s izbornikom Dalićem uoči Europskog prvenstva bila je prirodan izbor, upravo zbog vrijednosti koje dijelimo. Osim reklamne kampanje sa Zlatkom Dalićem, prilagodili smo i naše druge marketinške materijale pa je tako nastala ideja o Zvijezdinih 11 – našoj pobjedničkoj momčadi koju kapetanski predvodi Zvijezda majoneza, najsnažniji brend u Hrvatskoj.

Kako vidite ulogu Zvijezde u promicanju nacionalnih vrijednosti i uspjeha kroz suradnju s izbornikom Dalićem i podršku hrvatskoj nogometnoj reprezentaciji?

Svaki domaći uspjeh treba prepoznati i slaviti, pa tako i uspjeh jedne od najboljih nogometnih momčadi svijeta, Vatrenih, ali i Zvijezde kao vodećeg proizvođača jestivog ulja koja već dulje od stoljeća proizvodi proizvode koje ćete pronaći u skoro svakom kućanstvu u Hrvatskoj. Naša podrška reprezentaciji ne odražava samo sportski entuzijazam, već i našu posvećenost jačanju nacionalnog identiteta i ponosa.

Možete li podijeliti neke detalje o procesu stvaranja reklamne kampanje sa Zlatkom Dalićem? Kako je proteklo snimanje spota i kako je izbornik Dalić sudjelovao u tom procesu?

U stanci od priprema reprezentacije za izazove od kojih nas dijeli manje od dva mjeseca, izbornik Dalić preuzeo je glavnu ulogu u Zvijezdinoj nogometnoj TV kampanji. Uz slogan „Taktika po mom ukusu“ predstavio je u novom, kockastom ruhu pobjedničku momčad sačinjenu od 11 omiljenih Zvijezdinih proizvoda. Izbacivanjem limitirane verzije najpopularnijih Zvijezdinih proizvoda na tržište iskoristili smo moment Europskog nogometnog prvenstva i suradnju s izbornikom Dalićem kako bismo naglasili neraskidiv spoj strasti prema vrhunskom okusu i nogometu. Naši su proizvodi sastavni dio obroka brojnih obitelji, a novim dizajnom odlučili smo unijeti malo sportskog duha u svakodnevna okupljanja za stolom.

Osim Dalića, zvijezde TV spota neki su od najprodavanijih Zvijezdinih proizvoda, uključujući majonezu, suncokretovo ulje i ketchup. Ove proizvode potrošači dobro prepoznaju na tržištu, što je potvrdilo i najnovije Ipsosovo istraživanje BRANDscore, koje ispituje snagu brendova među domaćim potrošačima. Prema ovom istraživanju, provedenom za drugu polovinu 2023. godine, Zvijezda majoneza je drugu godinu zaredom brend broj jedan na hrvatskom tržištu u konkurenciji čak 1456 brendova. Među top 10 brendova našli su se i već spomenuti Zvijezdini proizvodi – suncokretovo ulje na drugom mjestu, Zvijezda Ketchup na sedmom i tvrdi margarin Zvijezda stolni na osmom mjestu.

Suradnja sa Zlatkom Dalićem od svojeg početka bila je ugodna i profesionalna. Napravili smo i milenijsku fotografiju s izbornikom i zaposlenicima Zvijezde u našem pogonu i bio je to trenutak zajedništva u kojem su se zaposlenici imali priliku upoznati i podružiti s njim.

Kako biste ocijenili dosadašnju suradnju sa Zlatkom Dalićem? Jesu li vaši ciljevi i očekivanja ostvareni i kakav je bio odaziv publike na reklamnu kampanju?

Suradnja je izvrsna i mogu samo pohvaliti angažman gospodina Dalića. Nedavno smo proveli i nagradnu igru u kojoj su pobjednici mogli osvojiti brojne nogometne nagrade, u čemu nam je uvelike pomogao i izbornik.

Kako planirate integrirati vrijednosti timske suradnje i odgovornosti koje promovira izbornik Dalić u internu kulturu i radnu etiku Zvijezde?

Timski rad, odgovornost, izvrsnost i zajedništvo integrirano je u korporativnu kulturu Zvijezde. Naša je kvaliteta utemeljena na inovaciji proizvoda i radu naših zaposlenika koji, kao i Dalićeva momčad, ulažu puno truda i odgovornosti kako bi se prilagodili promjenama i odgovorili na svaki izazov na svom terenu.

Kako suradnja sa Zlatkom Dalićem pridonosi dugoročnoj strategiji i brand imageu Zvijezde?

Kao dugogodišnji lider na tržištu, Zvijezda kontinuirano radi na unaprjeđenju postojećih i lansiranju novih proizvoda, no istovremeno prepoznaje da njezin utjecaj nadilazi granice pro­izvodnje hrane te nastoji aktivno doprinijeti boljitku zajednice u kojoj posluje. Dugi niz godina partnerski surađuje s udrugama koje doprinose razvoju društva – Udrugom Inkluzija, Udrugom za sindrom Down, Udrugom slijepih Zagreb i Zakladom Hrvatska kuća srca. Ovim suradnjama nastoji poduprijeti zajednicu te promicati inkluzivnost, jednake mogućnosti i socijalnu pravednost.