DR OETKER STUDENI
KERMAN

INTERVJU: Ljudi su mi uvijek na prvome mjestu

Intervju

23.07.2024

Zdravko Đogić, član uprave i direktor operativnih poslova, L’oréal Adria-Balkan

Budućnost logistike i operacija u industriji ljepote vidim kao spoj tehnološke transformacije i održivosti. Vjerujem da će napredni alati poput robotike i umjetne inteligencije transformirati postojeća zanimanja i stvoriti nove, današnjim generacijama zanimljivije poslove.

Zdravkov profesionalni put u financijama i sektoru robe široke potrošnje dobio je zaokret 2016. godine kada se pridružio L’Oréal Grupi. U početku kao rukovoditelj logistike, a kasnije kao direktor opskrbnog lanca za Diviziju proizvoda široke potrošnje. Prije preuzimanja funkcije direktora operacija L’Oréal Grupe za regiju Adria-Balkan i člana Uprave, dvije godine je proveo u pariškom sjedištu kao direktor logistike za srednju i jugoistočnu Europu, gdje je bio odgovoran za tržišta Njemačke, Austrije, Švicarske, Rumunjske, Ukrajine, Rusije, Turske te cijele jadransko-balkanske regije.

Koje su bile ključne prekretnice u Vašoj karijeri koje su vas dovele do trenutne pozicije direktora operacija L’Oréala za Adria-Balkan regiju?

Prelazak iz financija u logistiku bio je velika prekretnica u mojoj karijeri. Mnogi su bili iznenađeni, ali mene je privlačio izlazak iz zone komfora i prilika da naučim nešto novo. Jedan od prvih projekata na kojima sam radio pri dolasku u L’Oréal bila je selidba u drugi distributivni centar, čime smo tada osigurali kontinuirani rast našeg poslovanja za narednih 7 godina. 

Zanimljiv podatak je da s mojim nedavnim povratkom u L’Oréal Adria-Balkan ponavljamo projekt, odnosno upravo ovih se dana opet selimo u novi DC kako bi se strateški pripremili za narednih 7 godina. Ono što želim naglasiti jest to da smo uz podršku sjajnih kolega uspjeli provesti projekt na vrijeme i u potpunosti bez poremećaja i zastoja u poslovanju. Na svakoj poziciji, upravo su ljudi bili ti koji su činili razliku – njihova stručnost, energija i entuzijazam bili su ključni za zajedničke uspjehe i zahvalan sam im na tome.  

Koje ste vještine i iskustva stekli u prethodnim kompanijama koje smatrate najvažnijima za Vaš trenutni posao?

S obzirom na to da je moj karijerni put započeo u financijskom sektoru te da sam vrlo mlad za tadašnje vrijeme imao priliku voditi tim, svakako je to upravljanje ljudima, zatim analitika, pri čemu sam uvijek bio prirodno znatiželjan i inovativan u pronalaženju te korištenju naprednih alata i metodologija koji su mi davali vrlo jasan uvid u trenutnu situaciju i/ili poslovni problem, a što, naravno, onda olakšava pronalazak rješenja. 

Također, rad u multinacionalnom okruženju u stranim zemljama naučio me prilagođavati se različitim kulturama i cijeniti različite perspektive, što mi uvelike pomaže u izgradnji odnosa i ostvarivanju zajedničkih ciljeva.

Možete li nam detaljnije objasniti koje su Vaše glavne odgovornosti kao direktora operacija L’Oréala u Adria-Balkan regiji?

Ljudi su mi uvijek na prvome mjestu te je jedna od mojih najvećih odgovornosti  stvoriti pozitivno i zdravo okruženje za moje kolege, omogućiti im stjecanje novih vještina, razvoj i maksimizaciju njihovih talenata i potencijala. Važno je samo pronaći i aktivirati te „okidače“.

Kada govorimo o samoj srži operacija, održivo poslovanje je prioritet u svim segmentima našeg rada, počevši od same nabave proizvoda iz L’Oréalovih tvornica preko distribucije do naših kupaca i potrošača, uz osiguravanje njihove maksimalne kvalitete. 

Kako izgleda Vaš tipičan radni dan? Koje su ključne aktivnosti i zadaci koje obavljate?

Ono što moj posao čini zanimljivim jest to da zapravo ne postoji tipičan dan jer je svaki začinjen različitim projektima, sastancima, diskusijama s kolegama kao i ad hoc situacijama. U pogledu ključnih aktivnosti svakako bih izdvojio kontinuirani rad s ljudima, njihovo usmjeravanje prema strateškim prioritetima, te nadzor projekata od strateške važnosti za poslovanje kompanije. 

Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete na ovoj poziciji i kako ih rješavate?

Generalno je zamjetan veliki nedostatak radne snage na tržištu. U kontekstu logistike se stoga najviše fokusiramo na pronalazak (polu)automatiziranih rješenja koja bi mogla amortizirati taj izazov. Uz to se veže i nedostatak stručnjaka za određena područja poput lanca opskrbe, planiranja i logistike (robotika i automatizacija). Ako govorimo o izazovima koji su širi od naše regije i tržišta koja pokrivamo, tu je svakako pitanje kako osigurati agilan i otporan lanac opskrbe koji će se moći nositi sa sve većom nepredvidljivošću u poslovanju. 

Nedavno ste se preselili u novi distributivni centar izgrađen prema najnovijim logističkim standardima. Možete li nam reći nešto više o njemu i njegovim specifičnostima?

Riječ je o distributivnom centru unutar kojeg se odvija mnogo različitih operacija. Osim skladištenja, u tom se modernom centru odvija i zaprimanje robe, kontrola kvalitete, pakiranje i deklariranje, upravljanje zalihama te, konačno, priprema i otprema proizvoda prema kupcima. Riječ je o izuzetno kompleksnom sustavu koji zahtijeva precizno upravljanje različitim procesima, kako u fizičkom tako i u informatičkom smislu. Svaka radnja se prati i evidentira u sustavu kako bi se omogućila detaljna analiza i optimizacija cjelokupnih logističkih procesa.

Sam distributivni centar nije samo funkcionalan već i održiv. Izgrađen je od naprednih materijala koji osiguravaju maksimalno zadržavanje topline tijekom zime, čime se smanjuje potrošnja energije za grijanje. Također, koristi LED rasvjetu, a u planu je i instalacija fotonaponskih ćelija kako bi se većina potrebne električne energije dobivala iz obnovljivih izvora.

Kako će taj novi distribucijski centar pridonijeti efikasnosti operacija i ukupnom poslovanju kompanije?

Da bismo osigurali održivi rast poslovanja, ključno je imati dobro postavljen lanac opskrbe, a logistika je njegov ne­izostavan dio. Povijest nam pokazuje bezbroj primjera gdje je logistika igrala presudnu ulogu u uspjehu kompanija, a ta je važnost još više došla do izražaja za vrijeme, ali i nakon pandemije. Upravo nam to omogućuje novi distributivni centar gdje s povećanim kapacitetima i implementacijom novih tehnologija koje testiramo u suradnji s logističkim partnerom, osiguravamo podršku poslovnom rastu.

Koje su ključne inovacije i tehnologije koje koristite u upravljanju logističkim procesima?

Imamo vrlo solidan alat koji nam pomaže u predviđanju prodajnih aktivnosti (sales forecast & business planning). Sve više ulažemo i u AI. U pogledu automatizacije, L’Oréal Grupa ulaže značajne resurse u pronalaženje najboljih tehnologija za vlastite distributivne centre i tvornice, a u nekim slučajevima imamo i vlastita kreirana rješenja. Jedno od takvih upravo testiramo s našim logističkim partnerom s ciljem povećanja produktivnosti i amortizacije efekta nedostatka radne snage.

Kako osiguravate optimizaciju logističkih troškova i vremena isporuke?

Koristimo lean metodologiju, tj. alate za  kontinuiranu optimizaciju procesa usađene u naš poslovni DNK. Prednost korištenja takve metodologije su kontinuirano otkrivanje novih prilika, čak i onda kada mislite da ste iscrpili sve mogućnosti. Naravno da će uvijek postojati nepredviđene situacije uzrokovane vanjskim faktorima, no i oni se mogu ublažiti agilnošću i fleksibilnošću djelovanja. U pogledu vremena isporuke potrebno je procijeniti što je važnije –  pouzdanost isporuke kvalitetnog proizvoda ili “žurba“ da se isporuči što prije nauštrb njegove kvalitete – što u većini slučajeva posljedično rezultira većim troškovima.

Kako održavate visoku razinu kvalitete usluge prema svojim klijentima i partnerima?

Kvaliteta je usađena u svaki segment L’Oréalovog poslovanja. Standardi kao i njihova provedba, ali i nadzor su rigorozni te su dio misije kompanije. U pogledu klijenata te partnera s kojima radimo, trudimo se kontinuirano naglasak staviti na kvalitetu proizvoda i usluge i objasniti prednosti takvog pristupa, 

Koje su vaše glavne strateške inicijative za unaprjeđenje operacija u idućih nekoliko godina?

Fokus stavljamo na daljnji razvoj i implementaciju (polu)automatiziranih rješenja u logističkim operacijama. Unaprijedit ćemo proces planiranja svrhovitim korištenjem novih tehnologija kao što su AI i machine learning. Nastavit ćemo i dalje uvoditi zelena rješenja u transportu naših proizvoda te aktivno djelovati na osvještavanje društva i pojedinaca o važnosti razvrstavanja otpada i njegova recikliranja – odgovornost u tom smislu je na svima nama. 

Kako vidite budućnost logistike i operacija u industriji ljepote, posebno u kontekstu digitalizacije i održivosti?

Budućnost logistike i operacija u industriji ljepote vidim kao spoj tehnološke transformacije i održivosti. Vjerujem da će napredni alati poput robotike i umjetne inteligencije transformirati postojeća zanimanja i stvoriti nove, današnjim generacijama zanimljivije poslove. To će omogućiti potrošačima personalizirana iskustva, poput krema proizvedenih prema specifičnostima njihove kože. 

Ključnu ulogu u svemu tome imat će prikupljanje, strukturiranje i obrada podataka. Integriranje tih podataka u AI i BI sustave unaprijedit će inovativnost naših proizvoda, načine i materijale njihove preoizvodnje te logistiku i transport s imperativom smanjenja negativnog utjecaja na okoliš.     

Što Vas motivira u poslu? Koji su Vaši profesionalni ciljevi?

Moja motivacija proizlazi iz tri ključna elementa: neprestano učenje, rad s ljudima i pozitivan utjecaj koji ostavljamo kao kompanija. Svaki dan donosi nova saznanja, a posebno me ispunjava doprinos razvoju ljudi s kojima radim. Svako­dnevno svjedočim i pozitivnom utjecaju koji ostavljamo na pojedince, društvo i naš planet, što mi daje za pravo vjerovati kako sam na pravome mjestu u pravom trenutku. U pogledu profesionalnog cilja, to je definitivno transformirati poslovanje na način da bude, ali i ostane trajno održivo.  

Kako balansirate zahtjevan posao s privatnim životom?

Zahvaljujući bezuvjetnoj podršci obitelji, uspijevam održati ravnotežu između poslovnih i privatnih obaveza. Moja supruga i djeca uvijek su mi bili najveća podrška, pogotovo prilikom donošenja odluka o inozemnim prilikama.

Imate li neki savjet za mlade profesionalce koji žele graditi karijeru u logistici i operacijama?

To je sjajno zanimanje! Logistika i operacije su okosnica svake velike tvrtke, pogotovo u globalnoj kompaniji kao što je L’Oréal. U okruženju koje se brzo i stalno razvija ne postoje dva ista dana. Moj savjet je da krenete odmah i  prijavite se za rad u L’Oréalovom odjelu operacija. Tko zna, možda otkrijete svoj put karijere iz snova!