DR OETKER STUDENI
KERMAN

Njemačka: Diskonti poboljšavaju svoje standarde za dobrobit životinja

Analize

03.09.2024

Aldi u Njemačkoj uvodi vlastitu etiketu njemačkog porijekla za svježe proizvode. Poput konkurentskog Lidla, ovaj diskont uvodi više standarde dobrobiti životinja za vlastitu robnu marku mesa i kobasica. Ovaj potez zapravo dolazi prije novog zakona o dobrobiti životinja i, na neki način, vrši pritisak na konkurentske supermarkete i proizvođače marki.

Piše: Sebastian Rennack, međunarodni analitičar maloprodaje

Lidl i Aldi u Njemačkoj postavili su ambiciozne ciljeve za više standarde dobrobiti životinja u svojim asortimanima svježih proizvoda. Postavljajući više standarde, diskonti nastoje razlikovati svoje robne marke od asortimana brendiranih proizvoda u supermarketima.

Aldi trenutno radi na pokretanju vlastite oznake za dobrobit životinja pod motom "Gutes aus deutscher Landwirtschaft" (Dobre stvari iz njemačke poljoprivrede), koja je pokrenuta kao nacionalni industrijski standard u Njemačkoj ranije ove godine. U trgovinama Aldi Süd već su dostupni prvi proizvodi s novom oznakom. Da bi se kvalificirale za certificiranje, životinje moraju biti rođene, uzgojene, utovljene, zaklane, zaklane, prerađene i pakirane u Njemačkoj.

Aldi planira imati trećinu svog asortimana mesa i kobasica s certifikatom razine 3 ili više do 2026. godine. Kao i Lidl, do 2030. planira preinačiti cijeli asortiman svježeg mesa, delikatesa i kobasica. Prema tržišnim procjenama, udio svježeg mesa iz asortimana Aldi Süd proizvedenog metodama uzgoja 3 i 4 trenutno iznosi 50%. Procjenjuje se da je Aldi Süd prošle godine udvostručio svoj udio u prodaji svježeg mesa iz ovih viših uzgojnih kategorija. Još 2021. Aldi je pokrenuo projekt strateške transformacije "Haltungswechsel" (promjena tipa uzgoja) za svoje robne marke.

Lidl cilja na 30% rastućih oblika za svoju marku Metzgerfrisch do kraja ove godine. Do kraja sljedeće godine oznaka bi trebala pokrivati ​​polovicu proizvodnog asortimana. Kako bi ostvario te ciljeve, Lidl je već 2022. godine prešao na proizvodnju svježeg svinjskog, goveđeg i pilećeg mesa te kobasica isključivo njemačkog podrijetla. Kao dio inicijative "5xD" (5 puta Njemačka) za diskontnu marku Metzgerfrisch, sve su životinje rođene, uzgojene, tovljene, zaklane i prerađene u Njemačkoj.

Od proljeća 2019. u Njemačkoj je na snazi ​​dobrovoljna oznaka "Haltungsform" (tip uzgoja) za svježe, neprerađeno, začinjeno ili marinirano meso od svinjetine, govedine i peradi. Sustav od četiri razine razvrstava postojeće programe dobrobiti životinja u razine od 1 do 4. Razvilo ga je osam trgovaca hranom kako bi potrošačima olakšali dobivanje informacija prilikom kupovine i dobrovoljan je. Razina dobrobiti životinja 1 predstavlja najniži standard, temeljen na minimalnim zakonskim zahtjevima za prostor po životinji tijekom uzgoja, dok razina 4 predstavlja najvišu moguću ocjenu, uključujući organske proizvode.

S vladine strane, Zakon o označavanju dobrobiti životinja, koji propisuje pet različitih razina dobrobiti životinja za svježe proizvode od svinjetine proizvedene u Njemačkoj, donesen je u kolovozu 2023. i stupio je na snagu ovog mjeseca. Od kolovoza 2025. bit će obvezna za sve maloprodajne objekte. Kasnije će se proširiti i na druge vrste mesa, poput govedine i peradi.