Aldi u Njemačkoj uvodi vlastitu etiketu njemačkog porijekla za svježe proizvode. Poput konkurentskog Lidla, ovaj diskont uvodi više standarde dobrobiti životinja za vlastitu robnu marku mesa i kobasica. Ovaj potez zapravo dolazi prije novog zakona o dobrobiti životinja i, na neki način, vrši pritisak na konkurentske supermarkete i proizvođače marki.
Piše: Sebastian Rennack, međunarodni analitičar maloprodaje
Lidl i Aldi u Njemačkoj postavili su ambiciozne ciljeve za više standarde dobrobiti životinja u svojim asortimanima svježih proizvoda. Postavljajući više standarde, diskonti nastoje razlikovati svoje robne marke od asortimana brendiranih proizvoda u supermarketima.
Aldi trenutno radi na pokretanju vlastite oznake za dobrobit životinja pod motom "Gutes aus deutscher Landwirtschaft" (Dobre stvari iz njemačke poljoprivrede), koja je pokrenuta kao nacionalni industrijski standard u Njemačkoj ranije ove godine. U trgovinama Aldi Süd već su dostupni prvi proizvodi s novom oznakom. Da bi se kvalificirale za certificiranje, životinje moraju biti rođene, uzgojene, utovljene, zaklane, zaklane, prerađene i pakirane u Njemačkoj.
Aldi planira imati trećinu svog asortimana mesa i kobasica s certifikatom razine 3 ili više do 2026. godine. Kao i Lidl, do 2030. planira preinačiti cijeli asortiman svježeg mesa, delikatesa i kobasica. Prema tržišnim procjenama, udio svježeg mesa iz asortimana Aldi Süd proizvedenog metodama uzgoja 3 i 4 trenutno iznosi 50%. Procjenjuje se da je Aldi Süd prošle godine udvostručio svoj udio u prodaji svježeg mesa iz ovih viših uzgojnih kategorija. Još 2021. Aldi je pokrenuo projekt strateške transformacije "Haltungswechsel" (promjena tipa uzgoja) za svoje robne marke.
Lidl cilja na 30% rastućih oblika za svoju marku Metzgerfrisch do kraja ove godine. Do kraja sljedeće godine oznaka bi trebala pokrivati polovicu proizvodnog asortimana. Kako bi ostvario te ciljeve, Lidl je već 2022. godine prešao na proizvodnju svježeg svinjskog, goveđeg i pilećeg mesa te kobasica isključivo njemačkog podrijetla. Kao dio inicijative "5xD" (5 puta Njemačka) za diskontnu marku Metzgerfrisch, sve su životinje rođene, uzgojene, tovljene, zaklane i prerađene u Njemačkoj.
Od proljeća 2019. u Njemačkoj je na snazi dobrovoljna oznaka "Haltungsform" (tip uzgoja) za svježe, neprerađeno, začinjeno ili marinirano meso od svinjetine, govedine i peradi. Sustav od četiri razine razvrstava postojeće programe dobrobiti životinja u razine od 1 do 4. Razvilo ga je osam trgovaca hranom kako bi potrošačima olakšali dobivanje informacija prilikom kupovine i dobrovoljan je. Razina dobrobiti životinja 1 predstavlja najniži standard, temeljen na minimalnim zakonskim zahtjevima za prostor po životinji tijekom uzgoja, dok razina 4 predstavlja najvišu moguću ocjenu, uključujući organske proizvode.
S vladine strane, Zakon o označavanju dobrobiti životinja, koji propisuje pet različitih razina dobrobiti životinja za svježe proizvode od svinjetine proizvedene u Njemačkoj, donesen je u kolovozu 2023. i stupio je na snagu ovog mjeseca. Od kolovoza 2025. bit će obvezna za sve maloprodajne objekte. Kasnije će se proširiti i na druge vrste mesa, poput govedine i peradi.